Jump to content
rafus

Elektryczny hak holowniczy - Sharan

Recommended Posts

Pozdrawiam wszystkich użytkowników VW

Wczytałem się w instrukcję podłączenia haka elektrycznie zwalnianego którą opisał kolega Wojas.

Jestem posiadaczem VW Sharana 2017, chciałbym zamontować hak firmy ORIS 7N0803880A  , moduł 7N0907383A z przyciskiem do odblokowania, wiązka oryginał.

Zasilanie haka wzięte jest z szyny plusowej znajdującej się w lewej tylnej wnęce nad AD Blue, pozostają mi cztery cienkie przewody poprowadzone do przodu.

Skrętka pomarańczowy / pomarań.brązowy  i pojedyńcze  - czerwono brązowy oraz fioletowo brązowy.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

 

20191011_193542.jpg

20191011_193557.jpg

Edited by rafus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domyślam się, że te kable wychodzą z czerwonej kostki, a więc:

Pin 2: +12V po zapłonie (w Passacie to bezpiecznik SC4) 

Pin 3: sygnał STOP (BCM pin C17) 

Pin 7: CAN+ (BCM pin C15) 

Pin 8: CAN- (BCM pin C16) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kable wychodzą z czerwonej kostki , pining  w kostce zgodny z powyższym opisem, pozostaje wpiąć się do BCM  .

BCM -jak wcześniej doczytałem - beżowa  przy kolumnie kierowniczej z białym ryglem ?

Bezpieczniki  20A,15A i 7,5A leżące w środku zwiniętych przewodów na zdj.2 wykazują napięcie po włączeniu zapłonu - który bezpiecznik będzie odpowiedni dla mojego przewodu VI/SW.

Jeszcze jedno pytanie , czy po podpięciu tych cienkich przewodów będzie można  zwolnić głowę haka przed aktywacją przez złącze diagnostyczne ?

 

 

20191023_213624.jpg

20191023_214120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, rafus napisał:

BCM [...] - beżowa  przy kolumnie kierowniczej z białym ryglem ?

Tak.

21 minut temu, rafus napisał:

Bezpieczniki

W Sharanie to będzie SC14 - wśród tych mniejszych.

23 minuty temu, rafus napisał:

czy po podpięciu tych cienkich przewodów będzie można  zwolnić głowę haka przed aktywacją przez złącze diagnostyczne ?

Raczej tak, bo moduł haka dogada się z magistralą i powinien pozwolić zwolnić hak po naciśnięciu guzika - ale pewności nie mam.

Błędy nieprawidłowego kodowania Gateway oczywiście się pojawią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam za brak odpowiedzi , ale człowiek zabiegany nie ma czasu zabrać się za konkretną robotę.

Wypiąłem dzisiaj wkłady BCM  i okazuje się , że w pin C15,C16,C17 mam już przewody.

Jak mam to interpretować - przewody mam już pociągnięte do bagażnika swojego auta i tam mam ich szukać , czy mam się wpinać w te które znalazłem.

Jak nie sprawię dużego kłopotu proszę o schemat skrzynki bezpieczników .

z góry dziękuję za odpowiedz. 

BCM.1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz się do tych kabli dołączyć. 

O bezpiecznikach jest temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z montażem wiązki nadal brak sukcesu.

Hak i moduł mam z 2014 , auto z 2017. Na czerwonej kostce pin3 -stop OK,   pin2- 12V po zapłonie OK,   pin7-CAN+ miernik wskazuje ok 4V a auto jak nie widziało modułu haka tak nie widzi.

Być może musi zostać zdalnie dopisany sterownik haka aby się chciał mój samochód z nim skomunikować.

Proszę o dobry warsztat w okolicy Kępna , Ostrowa Wlkp który taki temat załatwi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rafus napisał:

a auto jak nie widziało modułu haka tak nie widzi

Wklej aktualny autoscan. Tyle już zrobiłeś i chcesz się poddać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co zauważyłem jeszcze u siebie , na czerwonej kostce  pin9 - brak stałego 12V.

PIN9-masa, PIN 11  i  12 -obecne stałe 12V, może dlatego auto nie widzi. 

Muszę jeszcze sprawdzić luźny brązowy cienki przewód do przekaźnika zasilania napięciowego przyczepy, nigdzie nie podpięty(jeżeli tak ma zostać to nie tykam ?)

Dzięki za wsparcie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz interesuje mnie autoscan. Nie chcesz public to wyślij mi na pw. Nie wiesz co to jest albo jak/czym zrobić - napisz to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, w oryginalnym elektrycznym haku mam trzecią kostkę 12 pinową, z pinami:

1. czerwono żólty

2. brąz

3. zielono biały,

4. zielony,

5. brązowy.

pytanie pod co ma podłączyć te przewody? zdjęcie poniżej

 

 

IMG_2670.JPG

IMG_6341.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałeś dodać, że to nie Passat B7 tylko Sharan. W Passacie nie ma takiej kostki. 

Skąd biegną te kable? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, nTomek napisał:

Zapomniałeś dodać, że to nie Passat B7 tylko Sharan. W Passacie nie ma takiej kostki. 

Skąd biegną te kable? 

Tak zgadza się to Sharan.

Kable biegną do haka 7N0 803 880 A ale jest on już zamontowany wiec nie mogę sprawdzić gdzie dokładnie idę te kable. Dlatego pytam na forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, pioontek napisał:

Dlatego pytam na forum

To trochę słabo bo tak jak pisałem nie mamy w Passacie takiej wtyki.

No ale skoro już pytasz to może da się coś rozkminić.

Po pierwsze to ja tam widzę kostkę 8 pinową, a nie 12. Brązowe kable to oczywiście masa, czerwono-żółty to dodatkowe zasilanie przyczepy, które na początek można pominąć.

Zagadką są jeszcze tez zielone kable...

Jesteś w stanie sprawdzić miernikiem czy jest przejście pomiędzy jednym z nich a jakimś innym pinem w drugiej kostce - tej 16 pinowej? Może to pin 6?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, nTomek napisał:

Zagadką są jeszcze tez zielone kable...

Jesteś w stanie sprawdzić miernikiem czy jest przejście pomiędzy jednym z nich a jakimś innym pinem w drugiej kostce - tej 16 pinowej? Może to pin 6?

Zielone ida do modułu do orginalnej od haka czarnej kostki, pozycja 6 i 8. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, pioontek napisał:

Zielone ida do modułu

Napisz który do którego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomocy Sharan 7n 2011r dołożyłem oryginalny hak elektryczny wszystko wpięte w oryginalna instalacje kodowanie modułu zrobione a problem jest tego typu ze przycisk zwalniana haka cały czas mruga. Aby zwolnić kule naciskam raz dalej mruga aby zablokować hak w pozycji otwartej muszę nacisnąć kolejny raz, sytuacja z zamykanie podobnie raz aby zwolnić 2 raz aby zablokować 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy