Skocz do zawartości
pankracy1991

Passat B5 Fl 1.9 TDi AWX 130 km - znaczące zwiększenie spalania, jak zaradzić ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy,

Od pewnego czasu (ok roku) mam problem ze zwiększonym zużyciem paliwa w moim Passacie.

Z reguły jeżdżę ekonomicznie i jeszcze rok temu na tej samej 100km trasie spalanie osiągałem na poziomie od 5.0-5.5 l/100km (średnie prędkości 90-120)

Obecnie na tej samej trasie i tych samych prędnościach nie ma mowy żeby zejść poniżej 6l/100km, śr jest to 6.2-6.7

W mieście jest jeszcze gorzej - obecnie średnio 7.5-8.5l/ 100km dawniej średnio 6.5- max 6.8

Na postoju: dawniej 0.6-0.8l obecnie 0.9-1.2l, przy odpaleniu nawet 1.4 i to bez włączonej klimy

 

Nie odczułem aby moc spadła, może jakby minimalnie na niższych biegach

Zawór ERG się lekko poci ale z tym już jeżdżę 5 lat (mechanik stwierdził że nie ma co sie tym przejmować)

Opony w dobrym stanie i z prawidłowym ciśnieniem

Filtry wymienione w lutym

Rozrząd wymieniony 8 tys temu

Jedyne co zauważyłem to szybko wytraca się prędkość na hamowaniu silnikiem. Znacznie szybciej niz jeszcze rok temu. Przy zmianie kół zauważyłem jakby prawe przednie koło toczyło się z oporem (po zakręceniu samo nie zatoczy pełnego obrotu) - czy to tez moze byc przyczyna a jak tak jak to poluzować?

Co może być przyczyną i jak temu zaradzić? Jakie kroki podjąć aby spalanie wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie spalanie spadło po wymianie kompletu uszczelnień na pompo wtryskach i po wymianie śrub regulacyjnych. 

 

Miałem średnią 7,5 - mam 6,3

Na postoju miałem 1,4l/h - mam 0,4 l/h

 

Wina może leżeć też w samych pompowtryskach. Mogą już nie mieć fabrycznej wydajności lub przelewać paliwo itp.  

Najpierw wypadałoby podjechać do kogoś z komputerem, żeby sprawdzić jak wygląda praca pompek.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzw wybieg samochodu to bardzo ważna sprawa, kiedyś producenci podawali ile powinien się toczyć swobodnie na luzie od danej prędkości. Sprawdź czy to hamulce trzymają czy może łożysko za mocno skręcone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, StreamHD napisał:

U mnie spalanie spadło po wymianie kompletu uszczelnień na pompo wtryskach i po wymianie śrub regulacyjnych. 

 

Miałem średnią 7,5 - mam 6,3

Na postoju miałem 1,4l/h - mam 0,4 l/h

 

Wina może leżeć też w samych pompowtryskach. Mogą już nie mieć fabrycznej wydajności lub przelewać paliwo itp.  

Najpierw wypadałoby podjechać do kogoś z komputerem, żeby sprawdzić jak wygląda praca pompek.

 

o uszczelnieniach nawet nie pomyślałem - warto to sprawdzić. A jak to wygląda cenowo? Oczywiście bede sprawdzał przez VAG, nawet sam mysle czy takiego sobie nie kupić. Dodam, ze jakieś 2 lata temu czyściłem pompowtryski środkiem, dokładnie tym http://mij.pl/czyszczenie-wtryskiwaczy-za-pomoca-liqui-moly-diesel/. Czy warto przeprowadzić jeszcze raz tą operacje. Sam wymieniałeś uszczelnienia czy sprawa dla mechanika ?

 

2 godziny temu, The_Saint napisał:

Tzw wybieg samochodu to bardzo ważna sprawa, kiedyś producenci podawali ile powinien się toczyć swobodnie na luzie od danej prędkości. Sprawdź czy to hamulce trzymają czy może łożysko za mocno skręcone.

Hamulce fakt faktem robilem w tym roku tarcze i kolcki ale raczej one sa ok, felga sie nie grzeje. A czy lożysko za mocno skręcone hmmm nie wiem.

Edytowane przez pankracy1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pankracy1991 napisał:

A jak to wygląda cenowo?

 

Komplet uszczelek Bosch - około 30zł na pompkę. 

Śruby pewnie są już trochę wyciągnięte i one są razem drogie ale niektórzy mówią, że można skręcać na starych. 

Jak masz zapas gotóweczki i chcesz paska prze serwisować tip top  i zapomnieć na kolejne pół miliona to te śruby też wymień

https://drive.google.com/file/d/0B6RAh-KgiyrjTWZMVWRTSUJyX1E/view

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Miałem okazje podpiąć Passata pod komputer i wyszły mi oto takie parametry (załącznik nr 1 i 2). Gdy mechanik mu przygazował i odczekaliśmy chwilę parametry nieco wzrosły na  cylindrze 1 i 4 - 1 miała ok -1,43 zaś 4 miała ok 1,21

Mechanik stwierdził, ze jest duża różnica między 1 i 4 i możliwe ze czwarty wtrysk leje ale nie ma pewności (musiałby to sprawdzić podłączając mechanicznie wężyki pod wtryski itp ). Zasugerował też, że może coś dzieje się z przepływomierzem i nie koniecznie muszą to być wtryski. Stwierdził, że wymiana uszczelek zapewne poprawiłaby parametry. Sugerował wymianę wszystkich wtrysków choć zaznaczył, że to kosztowna operacja (być moze chciał mnie naciągnąć na naprawę wtrysków).

Jak sądzicie? Czy waszym zdaniem, po parametrach coś widać? Jakieś sugestie co do naprawy ? Szczerze jestem chyba tylko za wymianą uszczelek jak to zrobił @StreamHD bo regeneracja wtrysków to bardzo duży koszt. Chyba, że widzicie tutaj coś innego.

1.jpg

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelek może całkowicie poprawić te parametry ale nie musi.

Auto odpala dobrze po długim nocnym postoju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto odpala " od strzała". Nigdy z tym nie miałem problemów, nawet nie kreci, od razu. Niezależnie czy stoi w blaszanym garażu czy pod chmurką.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dobrze wróży uszczelkom.  Pomiar pompek został wykonany zgodnie ze sztuką? Auto przelatane, rozgrzane i po 3 minutowym postoju na wyłączonych wszystkich zbędnych odbiornikach zrobiony pomiar? Ale to swoją drogą.

 

U Ciebie jak piszesz jest problem z oporami. Rozumiem sprawdzałeś czy zacisk nie trzyma, czy któryś klocek szybciej się nie zużywa, nagrzewa podczas jazdy itp?

Wychłodź kompletnie hamulce w trasie i zatrzymaj się bez użycia hamulca i sprawdź, czy któraś felga, tarcza czy zacisk są ciepłe. 

To trzeba iść w tę stronę tego koła co ma opory. Nie słychać wycia łożyska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Przelatane, rozgrzane i odstane ale bodajże włączone było radio i climatronic na econ - to.mialoby znaczenie ?

2. Jak.zmienialem koła na zimowe to prawe przednie koło miało duży opór, po przejechaniu ok 40 km jak dotykałem felgi to nie czuć było żeby była gorąca, musiałbym to sprawdzić jeszcz raz. Żadnego wycia łożysk.nie ma. Hamulce nie piszczą ani nic takiego.

3. Przetestuję to zatrzymanie auta na trasie i opiszę czy coś jest ciepłe, czy ma to znaczenie że teraz.zimowe koła.na na felgach stalowych ?

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności