Skocz do zawartości
voywizard

Problem z przelaczaniem dsg z pozycji P

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, czasem mam problem, aby po postoju przelaczyc skrzynię biegów z pozycji P. Normalnie po wciśnięciu hamulca i wlaczeniu zaplonu czasem przelaczenie z P nie jest plynne jak zwykle, lecz z dużym oporem. Tak jakby trzeba bylo wyrwac przełożenie pozycji P ? (takie jest wrażenie).

Czy moze miec na to wplyw np. nierówność podloza, bo zauważyłem powtarzalnosc jak parkuje np. na zwirowym parkingu? Czy to forma jakiejs dodatkowej blokady? Jak sobie radzic z pokonaniem takiego oporu? Nie chcialbym sie silowac z przelozeniem, bo nie wydaje mi sie zeby to bylo zdrowe dla dsg?

Z gory dzięki za porady...

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatrzymujesz się , najpierw zaciągasz hamulec ręczny , potem przesuwasz  na P. I będzie dobrze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówno w, passacie auto hold, jak i w Audi a1 zwykły ręczny, lewarek chodzi zawsze lekko i płynnie na P po naciśnięciu hamulca noznego, także u kolegi coś jest nie tak. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak parkujesz na nierówności i auto po przełączeniu na P się nieco zsunie to jest czasem ciężej wrzucić bieg. Tak jak koledzy piszą, na nierówności najpierw ręczny później P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Tak jak koledzy wyżej ja zawsze najpierw ręczny a potem wrzucam na P. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Ręczny obowiązkowo potem z P na D leciutko bezproblemów?

Edytowane przez 1285

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dokładniej - najpierw ręczny, potem N, puszczasz pedał hamulca i potem dopiero P. Taka opcja obowiązkowo przy parkowaniu na pochylonym terenie.

Edytowane przez sfra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, sfra napisał:

A dokładniej - najpierw ręczny, potem N, puszczasz pedał hamulca i potem dopiero P.

Dokładnie?Gdzieś na necie widziałem filmik jaka różnica jest kiedy damy ręczny a kiedy nie. Na wzniesieniu przejście z P na D bez ręcznego było ciężkie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, paolokos napisał:

Z palca wyssana? , śmiechu warte, nie ważne jak zaparkuje, czy na prostym, z górki pod górkę, nie ma nigdy problemu z wrzucanie biegów, jak masz jakiegoś hebla z uszkodzona skrzynia to może tak masz. 

Rozumiem że zostawiasz auto na pochyłej jezdni , przełączasz na  P i następnie , zaciągasz ręczny lub nie zaciągasz , i później nie masz problemu z przełączeniem z P na np. D ? Czy tak ? Jeżeli tak to tylko współczuje rozwalonej blokady postojowej . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto hold, to dokładnie napisałem, czegoś nie zrozumiałeś? Ale oczywiście przekażę twoje wyrazy współczucia mojej blokadzie postojowej.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Park to nic innego jak blokada czyli koło i zapadka  dokładnie jak na tej fotce

jeśli włączymy P , nie zaciągniemy ręcznego a wozidło na nie równej powierzchni troszkę sie  stoczy, to zapadka dostawia do ścianki tego zęba,  jest naprężenie i dlatego czasem ciężko wybić z tej pozycji.  W zasadzie przejście z P to tylko podniesienie tej zapadki/ blokady nic wiecej

sss.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, paolokos napisał:

Ja mam auto hold, to dokładnie napisałem, czegoś nie zrozumiałeś? Ale oczywiście przekażę twoje wyrazy współczucia mojej blokadzie postojowej.?

Auto hold to wszyscy mamy . ?

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro wszyscy mamy to gdzie leży problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym, że na P autohold nie działa szerloku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, paolokos napisał:

Skoro wszyscy mamy to gdzie leży problem?

Niektórzy myślą zdrowo-rozsądkowo i nie chcą przeciążać jednostki abs funkcją która im nie potrzebna ,bo są tak dobrymi kierowcami że jej nie potrzebują , poza tym denerwujące jest te przysiadanie tyłu samochodu ,gdy chcesz energiczniej ruszyć.

 

I drugi powód kolega @enriquez ci już podał .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Sorry za jakość i ten znak wodny, ale dzisiaj pierwszy raz na szybko wrzuciłem coś na YouTube, pozdrawiam dobrego kierowcę i "szerloka". 

Edytowane przez paolokos
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, to może tak było kiedyś, w 2019 tak to już nie działa. Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, paolokos napisał:

Sorry za jakość i ten znak wodny, ale dzisiaj pierwszy raz na szybko wrzuciłem coś na YouTube, pozdrawiam dobrego kierowcę i "szerloka".

Do konfliktu się nie podpinam?, ale spoko że zrobiłeś taki filmik. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Enriquez

Mogę Cię prosić o fatygę i nagrania video jak to jest w 2019?

Twoja wypowiedź jest mało konkretna, mam na myśli określenie "kiedyś" a przy okazji zobaczymy jak to jest w 2019.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odzew w temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności