Piotr_g_92 Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2019 (edytowane) Potrzebuje instrukcji krok po kroku jak wymienić i przepłukać układ chłodniczy w passacie B6 (BMR). Czy ten silnik posiada korek spustowy płynu chłodniczego? Mam odkrecona osłonę silnika i oczywiście nigdzie nie mogę go zlokalizować bez kanału. Chyba że dopiero zauważę to jak wejdę do kanału. Mam dostęp do koncentratu czy jest to dobre rozwiązanie dla mojego passata abym go dolal z woda? Ile wchodzi litrów płynu chłodniczego? Mile widziane zdjęcia poglądowe tego korka. I przepraszam jeśli nie ten dział. Edytowane 16 Listopada 2019 przez Piotr_g_92 Zapomniałem o jednej rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2019 Nie jest to zbyt skomplikowana czynność. Rozgrzej silnik tak żeby termostat się otworzył(obydwa węże z chłodnicy powinny być gorące). Wtedy zdejmij wąż z chłodnicy(ten najniższy) i gdy już płyn będzie leciał zdejmij korek wlewu do zbiornika wyrównawczego(żeby niepotrzebnie nie wytwarzało się podciśnienie), tylko uważaj żebyś się nie poparzył. Gdy już wszystko wyleci to nalej płynu i po sprawie. Jeżeli masz ochotę płukać układ to zastosuj jakąś płukankę(jest tego pełno w sklepach) albo nalej wody destylowanej i ponownie rozgrzej silnik jak poprzednio i spuść to tak jak spuszczałeś płyn. Po nalaniu płynu silnik musisz dobrze zagrzać i układ sam się odpowietrzy. Po całkowitym odpowietrzeniu zapewne będzie trzeba zrobić dolewkę. Instrukcji jak zrobić wymianę płynu jest pełno w necie. Wygugluj i znajdziesz informację jak to zrobić. Przykład pierwszy z brzegu. Dalej nie chciało mi się szukać. https://forum.vw-passat.pl/topic/45754-wymiana-p%C5%82ynu-chlodniczego-w-20-tdi-ca%C5%82kowite-spuszczenie-p%C5%82ynu-z-ukladu/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 18 Listopada 2019 Ściągnij dolny waż od chłodnicy, odkręć korek, płyn zleci. Jak już będziesz miał "pusty układ" to odpal auto na chwilę, niech pompa wody wypluje jeszcze resztki które w niej siedzią. Zalej koncentrat wraz z wodą destylowaną, tak by temperatura "zamarzania" była w okolicach -30 stopni. Woda destylowana! Sam koncentrat to nie najlepszy pomysł, gumowe połączenia na tym cierpią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach