Skocz do zawartości
zad

diesel Temperatura oleju (jaką osiągacie?) B6/B7 2.0TDI CR

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

B7 2.0 tdi cr. 140hk. CFFB

Po wymianie rozrządu zaobserwowalwm znacznie wyższa temperaturę oleju niż przed wymianą.  Przy temperaturze 6°C na zewnątrz, przy prędkości 120-130km/h olej wg komputera osiągnął temp 121°C. Nigdy wcześniej nie zaobserwowane tak wysokiej temperatury.  temp oleju nie przekraczala110 nawet przy prędkości.180km/h w ciepłe dni. Dotychczas przy jeździe autostradowej 120 było około 98°C.  Skąd może brać się taka różnica .  Vcds wskazuje temp na wyjściu chłodnicy 90-95°C a wartość wymagana jest 80°C więc to trochę niepokojące.. Jak to wygląda u was? 

W pamięci komp był też błąd czujnika temp płynu na wyjściu chłodnicy Ale po.skasowaniu juz sie poki co niepojawia. O czym moga swiadczyc takie objawy . 

Pierwsze zdjęcie przedstawia parametry pracy na postoju:

20191113_191914.jpg

20191113_184532.jpg

20191113_184607.jpg

Edytowane przez zad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przeprowadziłem kolejny test i sprawdziłem dokładnie  temperaturę przy konkretnych prędkościach  na autostradzie  przy włączonym tempomacie 90,110,120  km/h oraz w ruchu miejskim 50-60km/h i około 70km/h . Wszystkie testy przy temperaturze powietrza 5°C

Uzyskałem następujące wyniki:

Ruch miejski :

50-60km/h-108°C

70km/h-111°C

Autostrada(tempomat)

90km/h-110°C

110km/h-121°C

120km/h-118°C

Wskazówka temperatury płynu cały czas na 90°C

Czy takie wyniki mogą niepokoić ?

Jakie temperatury osiaga olej w waszych autach? 

Mowimy o B6/B7 2.0 TDI CR.

 

 

20191114_184214.jpg

Edytowane przez zad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperatura 120 stopni przy stałej prędkości 110km/h jest o 20 za wysoka na bank.....

możesz sprawdzić ciśnienie oleju w układzie.... albo termostat może się za późno otwiera....może chłodnica jest zabita syfem i nie oddaje prawidłowo ciepła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wzrosło ci spalanie? Sprawdź w blokach pomiarowych kąt synchronizacji. 

28 minut temu, rosol napisał:

możesz sprawdzić ciśnienie oleju

 

28 minut temu, rosol napisał:

albo termostat

 

28 minut temu, rosol napisał:

może chłodnica

I może jeszcze pociąg za jakąś wajchę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś tu jest ewidentnie nie tak. Takie temperatury są niedopuszczalne po prostu. Nie jestem mechanikiem więc nie będę się wymądrzał i udawał, ze wiem co jest przyczyną ale wiem, ze nie są to normalne temperatury w tym silniku i jak pisze Kolega rosol przy 110 km/h temp jest o dobre 20 stopni za wysoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, temperatura jest za wysoka. Ja co prawda w PD ale nigdy nie miałem wiecej jak 95 stopni, a zazwyczaj mam około 86 na oleju millers trident

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może zacznij jeździć szybciej niż 70-tką :). 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na autostradzie przy 140 temp oleju właśnie te wspomniane 95 stopni :) chyba, że czujnik mnie ładuje w konia :) za dwa tygodnie bede jechał autostradą to wrzucę filmik jak coś 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak dodasz do tego różnicę temperatury między latem a jesienią/zimą to będzie się mniej więcej zgadzało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może i masz racje, temperaturę oleju obserwowałem od września więc bywało około 20 stopni, to fakt nie lato, aczkolwiek będę pamiętał i w lato żeby na to zwrócić uwagę i tutaj wrócę. Z tym, że wtedy pewnie będę jeździł na PMO żeby to sprawdzić 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za komentarze. 

Ale najlepiej by było gdyby wypowiedział się  ktoś kto ma taki sam typ silnika.  

Panowie i Panie zerknijcie na swoje zegary i napiszcie jaką wskazują temp. oleju. Chociażby na postoju  po rozgrzaniu płynu, niekoniecznie przy konkretnych prędkościach na autostradzie . 

Szykuje mi się dłuższa trasa i chciałbym się pozbyć obaw. 

Mechanik twierdzi że do puki temp płynu chlodzacego jest stała 90°C to niema problemu.  Dodam że na oleju ktory jest zalany przejechałem około 5000km. 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez zad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, zad napisał:

Mechanik twierdzi że do puki temp płynu chlodzacego jest stała 90°C to niema problemu.

Jeśli to ten sam co ci zmieniał rozrząd, to nie jedź już do tego mechanika.

 

21 minut temu, zad napisał:

najlepiej by było gdyby wypowiedział się  ktoś kto ma taki sam typ silnika

I co jeszcze? Naprawdę uważasz, że literki w kodzie silnika cokolwiek wnoszą? Pytałem wcześniej czy nie wzrosło ci spalanie i co masz sprawdzić. Sprawdziłeś? Zweryfikowałeś błąd czujnika temperatury? Wymieniłeś czujnik jeśli okazał się wadliwy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie się nie zmieniło.  Komputer nie wyrzuca żadnych błędów. Czujnik temperatury sprawny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podmien czujnik temp oleju... Moze on przeklamuje... Ciezko powiedziec co jest nie tak... Podejrzany jest brak roznicy temp przed i za chlodnica, jezeli pomiar byl w ruchu... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, zad napisał:

Czujnik temperatury sprawny. 

Serio? Zatem nie masz passata tylko prom kosmiczny bo takie temperatury to w niebie występują .... Masz albo niesprawny czujnik, albo zwarcie/przerwę w instalacji. W takiej sytuacji podstawa to porządna diagnoza u myślącego mechanika. Chce ci się przejechać 170 km w jedną stronę to mogę ci polecić. We wrocku niestety nikogo nie znam

image.png.2cf803b07f26aed9e6252b4af8b8c77a.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

we Wrocławiu VAG Serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam sinik. Przy obecnych temperaturach ( średnia +5 st.) przy normalnej jeździe po wiejsko-miejskich drogach 80-86 st. Przy prędkości 90 - 110 km/h ponad 90 st.

Przy prędkości 140km/h lekko ponad 100 st. Przy 160 - 180  dobije do 110st.

Ale latem w upalne dni (30 st.) przy dużych prędkościach (160 -180) i dłuższych odcinkach jazdy z ową prędkością, potrafiło dochodzić do 120st. i też wtedy mnie to zaczęło martwić...

Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem olej, z Castrola ( dedykowanego do tegoż silnika VW) na inny, w moim przypadku to raz Millers, Ravenol, Penrite...

Na innych olejach nigdy nie przekroczyło 115st. nawet po długiej i ostrej jeździe w upalne dni... Więc Castrol poszedł w odstawkę, przynajmniej u mnie.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności