Skocz do zawartości
Gość krugoo

Comfortline vs Sportline

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krugoo

Witam forumowiczów,

Po długich poszukiwaniach i przeczytaniu większości tematów na tym forum podjąłem decyzję o zakupie Passata 2.0 TDI 140km. Mam jednak dylemat czy kupić wersję Comfortline czy Sportline. Po zamówieniu dodatków różnica sprowadza się do zawieszenia i foteli. Cena prawie ta sama.

Ale tu zaczynają się moje wątpliwości.

Czy obniżone zawieszenie sprawdzi się na naszych drogach gdzie dochodzi jeszcze problem trących o asfalt chlapaczy? I czy faktycznie auto lepiej trzyma się drogi i nie ma to większego wpływu na komfort jazdy?

Napiszcie też jak sprawują się fotele kubełkowe. Przejechałem się obydwoma wersjami u dealera ale zbyt krótko to trwało żebym był pewny swojej decyzji. Teraz skłaniam się bardziej do Comfortline.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kubełków trzeba umieć wsiadać :) Najpierw się obrócić lekko, dalej dupcią do środka a na końcu ponowny obrocik i siedzisz...

Przy normalnym wsiadaniu obcierasz profilowane boki opracia, no chyba, że jeździsz na leżąco (lajtowo).

Trzeba było się w salonie zapytać.. Ja usłyszałem taką poradę: "Co Sportline -to taczka, rzuca na naszych drogach jak cholera, i co do tego skóra - latem sie kleisz" Więc się okazało, że najlepszy to Comfortline z welurem.

Kolega wziął taką opcję z jasnym welurem. Po tygodniu przestał nosić niebieskie dżinsy i przerzucił sie na jasne materiałowe, bo tapicerki nie mógł doczyścić. Ciekawe kto z nim i w czym bedzie jeździł latem :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krugoo

Ja zamawiam z czarną tapicerką. Tylko wciąz się zastanawiam: która wersja???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adher

Witam po raz pierwszy. Dopiero Was odnalazlem w sieci, a auto zostalo juz wczoraj przeze mnie zamowione :hurra:

 

Podziele sie z Wami spostrzezeniami czy rzeczywiscie obnizone zawieszenie jest az tak malo komfortowe na polskich drogach i czy jasna tapicerka (zamowilem szara i szara deske) jest praktyczna czy nie :595:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

osobiscie posiadam sportline'a ale mialem okaze przejechac sie jakies 300 km comfortline'm wiec jakas tam plaszczyzna do porownan jest ;).

w porownaniu z comfortline'm zawieszenie w sportlinie jest zauwazalnie twardsze i rzeczywiscie w pierwszym kontakcie sprawia taczkowate wrazenie. znacznie lepiej jednak sprawdza sie na drogach kretych czy przy szybkiej jezdzie autostradowej. generalnie jednak zawiecha w passacie w porownaniu do np mondeo jest zauwazalnie gorsze nawet w wersji sportline wiec nie nastawiaj sie super-extra prowadzenie. poza tym sportline jest nizszy od comfortline'a ale nie zauwazylem zeby problemem byly jakies wieksze nierownosci czy garby. trzeba jednak uwazac na chlapacze, zwlaszcza przy cofaniu...

jesli chodzi o fotele to IMO te w sportlinie sa lepsze i nieprawda jest ze sa dostepne tylko ze skora bo mam textylne i sprawdzaja sie dobrze. fotele te oferuja dobre (ale nie rewelacyjne) trzymanie boczne bez problemow zwiazanych z zajmowaniem w nich miejsca.

to by bylo tyle, roznice w dodatkach znasz (zdecydowanie jednak polecam skorzana kierownice ktora jest standardem w wersji sportline)..

powodzenia,

//M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adher

Siedzenia ze sportline mam teraz w golfie V, ciesze sie, ze nadal bede ich uzywal w passacie; sa naprawde swietne, jak dla mnie lepsze sa tylko kubelki w wersjach GTI :ok:

 

Dotychczasowy golf to wersja comfortline i jak dla mnie zawieszenie bylo zbyt wysokie i chybotliwe... Dlatego zdecydowanie chcialem miec w nastepnym VW obnizone zawieszenie. Tym bardziej, ze moj ojciec ma od wielu lat wlasnie sportowe wersje roznych aut, a jest ode mnie troche starszy ;) Troche martwicie mnie opiniami na temat prowadzenia passata :|

 

skorzana kierownica to mus! wymiotuje juz plastikowa kierownica w Golfie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Mam Sportlinea i rzeczywiście auto jest sztywniejsze niż Comfort ale zaliczam to na plus,bo jeździ się nim o wiele pewniej.(Sportem) :cwaniak:

Fotele w Comforcie to kanapa u babci ,do której trzeba się przywiązać żeby nie zlecieć w zakręcie.I poza tym wyglądają trochę ubogo. :dobani:

W Sporcie możesz mieć materiałową tapicerkę.

Zawias jest niższy o około 25-30 mm ale nigdy jeszcze o nic nie zawadziłem.

A problem chlapaczy nie istnieje bo ich po prostu nie mam.

Nic nie obciera i wygląda o wiele lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mks

"Katalogowo" sport jest tylko 15mm nizej niz comfortline a kanapy w tym drugim sa jak dla mnie obciachowe ,tylko je obic tygryskiem. to tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sierek

Dużo zależy od preferowanego stylu jazdy i posiadanego wcześniej samochodu (przyzwyczajenie). Polecam zdecydowanie dla dynamicznie jeżdżących wersję sportline.

Wczesniej jeździłem Alfą 156. Dla mnie Passat i tak jest zbyt miekki nawet w wersji sportline.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też dorzucę swoje 3 grosze. Mam Passata 2.0 TDI Comfortline. Dzisiaj przy okazji wizyty w salonie, w którym kupiłem swój samochód wsiadłem do egzemplarza 2.0 TDI Sportline.

Muszę powiedzieć, że fotele są jak dla mnie o niebo lepsze niż moje. Dużo lepiej wspierają plecy i dużo przyjemniej się w nich siedzi. Ja w swoim Comforline do dzisiaj nie mogę znaleźć pozycji, która by mnie w 100 % zadowalała. Zawsze coś mi jest nie tak.

W Sportline można ustawić pozycję dużo bardziej ergonomiczną. Wydaje mi się, że przyczyną tego jest fakt, że siedzisko fotela jest nieco niżej w stosunku do podłogi.

Jeśli ktoś się zastanawia nad oboma wersjami to radzę dokładnie porównać fotele, żeby nie było rozczarowania. Ja niestety żałuję, że nie wybrałem Sportline. A mogłem to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krugoo

Dziękuję za wszystkie Wasze wypowiedzi i opinie. Pojeździłem jedną i drugą wersją i nie zauważyłem dużej różnicy w prowadzeniu. Siedzenia w Sportline są faktycznie troszkę wygodniejsze ale komfortowa charakterystyka zawieszenia w Comfortline przypadła mi bardziej do gustu. Poza tym Sportline nie miał tempomatu i chromów wokół szyb, które moim zdaniem wyglądają świetnie. W dodatku na Sportline musiałbym czekać 12 tygodni co było główną przyczyną mojego wyboru. Wybrałem więc Comfortline Variant i od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem tego autka.

Silnik TDI 140 KM ale od razu dopłaciłem za tuning u Goduli (nie tracę gwarancji). Kolor mocca, z dodatków mam ksenony, navi, skórzaną trójramienną kierownicę. Na razie przebieg to ok. 3500 km i prócz skaczących na nierównościach ksenonów nic się nie zepsuło a co najważniejsze nic nie skszypi:).

Pozdrawiam wiszystkie forumowiczki i forumowiczów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"(...)dopłaciłem za tuning u Goduli (nie tracę gwarancji). (...)"

 

Czy moglbys rozwinac temat? Chetnie poznam parametry po modyfikacji i zasady gwarancyjne.

Z gory dziekuje i pozdrawiam,

//Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krugoo

Spytałem się sprzedawcy podczas konfiguracji samochodu czy stracę gwarancję jeśli zafunduję sobie chiptuning. Powiedział, że jeśli samochód zostanie stuningowany u Goduli to u nich w serwisie (Piotrków) gwarancji nie stracę bo wspólpracują z Godulą. Nie wiem jednak jak sytuacja z gwarancją wygląda w innych ASO. Koszt tuningu został od razu wliczony w cenę samochodu co mi bardzo odpowiada bo auto jest w leasingu i w specyfikacji zamówienia mam potwierdzenie legalnego chiptuningu. W przyszłym tygodniu wybieram się wzmocnić siliniczek:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy obniżone zawieszenie sprawdzi się na naszych drogach gdzie dochodzi jeszcze problem trących o asfalt chlapaczy? I czy faktycznie auto lepiej trzyma się drogi i nie ma to większego wpływu na komfort jazdy?

.

Jeździłem Corollą TSport przez ponad 4 lata na obniżonym zawieszeniu, Felgach 17" i oponach 215/40. Jakoś nic się nie stało przez przejechane ponad 90 tyś km, a frajda z jazdy niesamowita. Auto przyklejone do zakrętów. Z tego też powodu nie wyobrażałem sobie innego passata jak Sportline verso dla mojej 4 osobowej rodzinki. No cóż Ty juz kupiłeś ale może następni się wachają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności