Skocz do zawartości
deuz

diesel Demontaż paska rozrządu bez blokady 2.0 TDI CR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

już sam tytuł tematu brzmi źle ale niestety jest to fakt który dokonałem ...

Postanowiłem wymienić rolkę napinacza paska rozrzadu bo piszczała. Problem opisywany i znany . Zabrałem się całkiem staranie za temat. Nie miałem blokady rozrządu (w tym silniku jakiś inny typ) . Nie miałem zamiaru demontować paska tylko w miare możliwości zdemontować samą rolkę napinacza paska. Nie ustawiając ani blokad ani koła zębatego ani pompy wysokiego ciśnienia ani wału oznaczyłem sobie korektorem po 3 znaki - pasek rozrządu i koło zębate. Pomyślałem że to bez różnicy czy koła zębate w pozycji do zblokowania. Ważne by później sparować koła zębate i pasek gdyby coś.

Niestety podczas wymiany rolki pasek zeskoczył i zrobił sie bałagan. Rolkę wymieniłem pasek założyłem z powrotem w odpowiednie wcześniej zaznaczone miejsca. Skręciłem wszystko i obróciłem kołem mając zapięty 6 bieg.

Zrobiłem z 5, 6 obrotów i nic sie nie zatrzymało.

Niestety nie miałem odwagi odpalić auta bo przyszła refleksja nad tym co zrobiłem.

Zanim pojawią się epitety (zasłużone zresztą) pytanie czy jest jakieś ryzyko że będzie katastrofa ? Generalnie oznaczenia paska i wałków zębatych trafiły na swoim miejscu, po kilku krotnym obrocie koła ustawiły się otwory blokujące w swoje światło. Wydaje się że jest OK ale pytanie czy zaryzykowac i odpalić ?

Dziękuję za wszelkie rady . Za epitety się nie obrażę ...

Daniel

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłeś znak na każdym kole i na pasku? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, dartroom napisał:

Zaznaczyłeś znak na każdym kole i na pasku? 

Zaznaczyłem wszedzie gdzie było koło zebate czyli wałek rozrządu pompa wysokiego ciśnienia i wał korbowy na dole. Zrobiłem kreski pionowe przez pasek rozrządu i koło zebate . Po 3 kreski na każde koło zebate. Razem 9 kresek.

Poniżej widać to jak powinno być zrobione jak należy. Poniżej widać koło zebate od wału korbowego z odpowiednią blokadą i pod spodem koło zebate od wałka rozrzadu i pompy wysokiego ciśnienia z blokadami.

 

 

obraz.png

Edytowane przez deuz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to doradze Ci tak, skoro znaki Ci pasuja, obracales walem i kolizji nie ma to przecież nie wpadaj w paranoje i go pal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, dartroom napisał:

No to doradze Ci tak, skoro znaki Ci pasuja, obracales walem i kolizji nie ma to przecież nie wpadaj w paranoje i go pal.

No na dwóch wałkach u góry mi pasowało ale nie mam pewności jak to powinno wyglądac na dole. W 1.9 TDI była strzałka na kole zebatym (miała patrzeć w góre)tu nie było nic jakieś napisy : ( i wystep taki malutki na koło zebate od paska wielorowkowego (od alternatora). Te na 4 śruby .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale masz znaki swoje na pasku i wszędzie sie zgraly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, dartroom napisał:

No ale masz znaki swoje na pasku i wszędzie sie zgraly?

zgadza się .

Natomiast jak spadł mi pasek (czego nie przewidziałem, jest bardzo sztywny i sprężysty) tak musiałem trochę pomanipulować kołami zębatymi u góry by założyć z powrotem pasek na swoje miejsca. Wszystkie 9 kresek się jednak zgadzały.

Auto gotowe w garazu a ja sie modle czy palić czy nie... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, deuz napisał:

zgadza się .

Natomiast jak spadł mi pasek (czego nie przewidziałem, jest bardzo sztywny i sprężysty) tak musiałem trochę pomanipulować kołami zębatymi u góry by założyć z powrotem pasek na swoje miejsca. Wszystkie 9 kresek się jednak zgadzały.

Auto gotowe w garazu a ja sie modle czy palić czy nie... :(

Człowieku pal go. Znaki sa, silnik sie nie blokuje. Musi chodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, dartroom napisał:

Człowieku pal go. Znaki sa, silnik sie nie blokuje. Musi chodzic.

Żebyś Ty wiedział jaki ja jestem posrany ...

Zaoszczędzić chciałem na blokadach - aż nie mogę w to uwierzyć :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.11.2019 o 19:14, deuz napisał:

Żebyś Ty wiedział jaki ja jestem posrany ...

Zaoszczędzić chciałem na blokadach - aż nie mogę w to uwierzyć :(

I jak sytuacja? Odpalales auto? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.11.2019 o 15:35, WojtasTDI napisał:

I jak sytuacja? Odpalales auto? 

 

Auto zawiozłem do ASO na kontrole rozrządu. Okazało się, że ... wszystko było jak należy .

Dzięki za odzew.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności