Skocz do zawartości
darkmen21

diesel 2.0 TDI CBAB DPF- wypalanie, czy usterka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zajarany posiadaniem paska w sedanie 2008 zakupiliśmy drugiego niestety 2.0 TDI CBAB z 2010 roku. Zaraz po zakupie wszytko było okej, ale po 3 dniach zaczął się po zagrzaniu na wolnych obrotach trząść, podczas jazdy w zasadzie nie odczuwalne.MOC jest itp. potem po zgaszeniu auta i odpaleniu przestało, wyczytałem ,że może się wypalać DPF, obroty podniosły się na 950, nie falowały, za to spalanie na postoju zamiast 0,6 pokazują wtedy 1,2- wtedy kiedy się trzęsie, zazwyczaj przechodziło to na kilka dni ale teraz jest to już drugi dzień z rzędu i nie przestaje po zagrzaniu. Niestety jeżdżę głównie w mieście...

druga sprawa jaki najtańszy produkt polecacie na diagnostykę , gdyż kabel Vag com już mi nie obsługuje tego auta:/

 

Pzodrwiam

Edytowane przez darkmen21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwny objaw, bo zazwyczaj przy wyższych obrotach silnik pracuje równiej. Z opisu wynika, że to albo wypalanie filtra, albo system zarządzania energią podnosi obroty, żeby doładować aku. Jak się to powtórzy, to zatrzymaj się i wyłącz klimę i inne odbiorniki prądu i lekko przegazuj. Jeśli obroty spadną do 800 to znaczy że te wibracje może powodować obciążony alternator. Jeśli nie spadną to znaczy że dpf. Wtedy włączasz wszystko co się da na maxa - klimę na max chłodzenie, grzanie tyłków szyb(y) i jednostajna jazda ok 15 minut z prędkością ob 2600-2800. Jeśli dalej będzie się tak działo to jakiś mądry magik. 

Gdzie mieszkasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam na śląsku koło katowic - Czeladź.

już testowałem włączenie klimy,ale nie wszystkiego i nic to nie dawało. Wcześniej przy takich akcjach jak np musiałem zgasić auto i odpalić to juz było normalnie.

dodam, że żadna kontrolka się nie zaświeca. Auto odpala od strzał w obecnej pogodzie. 

Zamówiłem kabel vag hex ale, kiedy dojdzie nie wiem..

 

zrobie jeszcze tak jak mówisz dokladniej

 

mkpol przez weekend, zrobiłem test prądu- to nie to. wczoraj się wkurzyłem i przejechałem kilka km z obrotami 2200-2400 , po zgaszeniu pojazdu i odpaleniu ponownym jak wracałem od teściów już normalnie, zero telepania i obroty spadły i spalanie na jałowym na 0,6 jak na początku. Teraz zobaczę co ile się wypala ten dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności