Skocz do zawartości
Wrestdon

Szarpie, Check Engine - 1.8T AWT (LPG)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niestety mam problem ponieważ podczas intensywnego przyśpieszania autem szarpie. Na gazie szarpie bardzo i wyczuwalnie słabiej przyśpiesza. Tak bardzo źle jest na gazie, że na 2-3 sek zapala się CHECK ENGINE. Po podłączeniu komputera pojawiają się następujące błędy (poniżej). Przy jeździe normalnej (LPG) na tempomacie praktycznie szarpanie nie występuje. Na Pb 95 szarpie znacznie mniej i przyśpiesza dobrze. Passata logowałem TYLKO na Pb, bo na gazie tak szarpie że nie widziałem sensu. Wykonywałem to na autostradzie, każdy log wykonywany na czwartym biegu od 1700 obr/min do 6000 obr/min. To moje pierwsze logi dynamiczne, więc jak coś poszło nie tak, to chętnie dla Was wykonam inne. Dodam jeszcze, że na Pb i LPG na biegu jałowym bardzo rzadko ale pracuje nie równo, tak jakby miał zaraz zgasnąć (dławi się).

Pacjentem jest Passat z 2001 r. z silnikiem 1.8 T AWT. W aucie od czterech lat jest instalacja gazowa.

______________________________________________________

Błędy po check'u:

5 Faults Found:

 

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)

            P1128 - 35-00 - System too Lean

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

            P0300 - 35-00 -

16685 - Cylinder 1

            P0301 - 35-00 - Misfire Detected

16686 - Cylinder 2

            P0302 - 35-00 - Misfire Detected

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

            P0130 - 35-00 - Malfunction in Circuit

______________________________________________________

Logi dynamiczne:

115, 118

http://vaglogi.pl/log-115_118_u0RQkC.html

https://zapodaj.net/aeda8fad9f4a1.jpg.html

 

002, 033

http://vaglogi.pl/log-002_033_4l7mmG.html

https://zapodaj.net/85c9f385167ab.jpg.html

 

003, 020

http://vaglogi.pl/log-003_020_8o6rY9.html

https://zapodaj.net/a5c7f1d529e3c.jpg.html

 

PS. Jaki jest interwał wymiany rozrządu w 1.8 T 150 KM AWT ?

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co widzę to jakieś... kto wie co.

Generalnie tak:

-turbina bije za dużo

-prawdopodbnie w konsekwencji przeplyw jest za duży lub przepływka zawyża

-w konsekwencji auto jest zalane - za duzy czas wtrysku

-a mimo wszystko sonda mówi że jest ubogo w diabły.

Nie napisałeś na czym są logi 002+033 - robi się dwa. Osobny Pb osobny LPG. Wcześniej bezwarunkowo kasuje się błędy celem wyzerowania korekt.

Szczelnośc, N75, DV to pierwsze co sprawdź. Zrób też loga 115+118 z odpieta wtyczką N75.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

na wstępnie chciałbym bardzo przeprosić że tyle się nie odzywałem ale to jest nie dawno kupiony samochód i zwyczajnie go jeszcze nie znam. Już odpowiadam na Twoje pytania. Oczywiście bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem.

 

W dniu 6.11.2019 o 01:07, zwonko napisał:

turbina bije za dużo

chętnie wykonam dla Ciebie jakieś konkretne logi, które może więcej Ci powiedzą.

 

 

W dniu 6.11.2019 o 01:07, zwonko napisał:

prawdopodbnie w konsekwencji przeplyw jest za duży lub przepływka zawyża

poprzedni właściciel "podobno" wymieniał pół roku temu przepływomierz i sondę przed katem. Przy wymianie filtra powietrza patrzyłem na przepływomierz i jest BOSCH.

 

 

W dniu 6.11.2019 o 01:07, zwonko napisał:

-w konsekwencji auto jest zalane - za duzy czas wtrysku

-a mimo wszystko sonda mówi że jest ubogo w diabły.

dokładnie masz racje. Problem był zdecydowanie z instalacją gazową. Byłem u gazownika i sporo się wyjaśniło/zmieniło. Poniżej wszystko dokładnie opiszę.

 

 

W dniu 6.11.2019 o 01:07, zwonko napisał:

Nie napisałeś na czym są logi 002+033 - robi się dwa. Osobny Pb osobny LPG.

W dniu 4.11.2019 o 00:47, Wrestdon napisał:

Passata logowałem TYLKO na Pb, bo na gazie tak szarpie że nie widziałem sensu.

Jak widzisz pisałem. Na LPG tak szarpało, że masakra. Wszystkie logi jakie wcześniej wykonywałem były TYLKO na benzynie.

 

 

W dniu 6.11.2019 o 01:07, zwonko napisał:

Wcześniej bezwarunkowo kasuje się błędy celem wyzerowania korekt.

Tego nie wiedziałem, teraz zawsze przed logowaniem dynamicznym będę kasował.

 

 

W dniu 6.11.2019 o 01:07, zwonko napisał:

Zrób też loga 115+118 z odpieta wtyczką N75

gdzie znajdę tą wtyczkę? Ale może zanim dalej będziesz chciał te logi to przeczytaj co napisze poniżej.

 

 

Powodem tych błędów:

______________________________________________________

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

            P0300 - 35-00 -

16685 - Cylinder 1

            P0301 - 35-00 - Misfire Detected

16686 - Cylinder 2

            P0302 - 35-00 - Misfire Detected

______________________________________________________

były od wielu lat nie wymieniane świece i problemy z cewkami zapłonowymi. Ewidentnie był problem z cewkami na pierwszym i drugim cylindrze. Więc wyjąłem wszystkie cewki i zamieniłem je miejscami. O dziwo jak ręką odjął. Błąd nigdy nie powrócił, mimo już kilkuset kilometrów.

A więc skoro błędów tych nie było udałem się do gazownika na wymianę filtrów i zrobienie nowej mapy, bo strasznie szarpie. Od razu u niego wymieniliśmy świece na NGK. Powiedział, że mapa była tragiczna i na dole była za uboga, a górą lała mocno. Na nowych świecach i filtrach zrobił nową mapę w czasie jazdy. Wizyta u niego zakończona w 70% sukcesem, bo na nowej mapie auto w ogóle nie szarpie. Tak przynajmniej sądziłem na samym początku. Z czasem czym więcej pokonywałem kilometrów tym większą wiedzę miałem że niestety dalej coś jest nie tak.

 

AKTUALNA SYTUACJA:

Objawy na benzynie: Oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku. Auto jeździ płynnie, ale na biegu jałowym (stoję w korku) czuje że obroty lekko falują. Wskazówka obrotów delikatnie drga. Czuć nierówną prace silnika na karoserii (siedząc w fotelu). Do tego spalanie chwilowe na komputerze wynosi około 3L (stojąc). Brak błędów na komputerze. Jeżeli chodzi o spalanie w czasie jazdy to taki mini-wypad do większego miasta z wioski. Czyli 10 km w mieście i 15 km terenem niezabudowanym. Jazda przepisowa +10km/h. Naprawdę bez szaleństw. Średnie spalanie benzyny ~16L/100km.

Objawy na gazie: Oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku. Auto jeździ prawie płynnie tzn. że w okolicy ~2000 obr/min przy delikatnym przyśpieszaniu, praktycznie żadnym czuje że coś go muli i przyśpiesza i znowu muli. Tylko w tym zakresie obrotów, mało wyczuwalne. Co ciekawe, czasem właśnie w tym zakresie obrotów pojawia się CHECK z dwoma błędami: 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 35-00 - System too Lean   i   17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add) P1136 - 35-00 - System too Lean. Do tego spalanie chwilowe na komputerze wynosi około 3L (stojąc). Jeżeli chodzi o spalanie w czasie jazdy to taki mini-wypad do większego miasta z wioski. Czyli 10 km w mieście i 15 km terenem niezabudowanym. Jazda przepisowa +10km/h. Naprawdę bez szaleństw. Średnie spalanie gazu ~17L/100km i to takie realne, bo na 44 L gazu zrobiłem 260 km.

 

 

PS. Jaki jest interwał wymiany rozrządu w 1.8 T 150 KM AWT ?

Edytowane przez Wrestdon
uzupełnienie wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Wrestdon napisał:

chętnie wykonam dla Ciebie jakieś konkretne logi, które może więcej Ci powiedzą.

te które zrobiłeś są standardem w 1.8T i więcej nie trzeba. Poza tym, że wypada pilnować kasowania błędów oraz 002+033 robi się na dwóch paliwach. No i ewentualnie odpięte N75.

 

18 godzin temu, Wrestdon napisał:

Jak widzisz pisałem. Na LPG tak szarpało, że masakra. Wszystkie logi jakie wcześniej wykonywałem były TYLKO na benzynie.

Ok, moje niedopatrzenie.


Co do pozostałego opisu to szczelność musisz sprawdzić to pierwsze co. Google hasło 1.8T boost leak. Jeśli to nie dziura, to sonda lub wtryskiwacz... Zapytaj gazownika jak stroił autko. Czy patrzył na mapę wtrysku Pb czy na wskazania sondy. Jak patrzył na mapę czasu wtrysku, to sorry ale nie wróże że mu dobrze wyszło strojenie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.11.2019 o 16:59, zwonko napisał:

Jeśli to nie dziura, to sonda lub wtryskiwacz...

masz oczywiście racje to sonda. Dałem ponownie auto do gazownika żeby wyjaśnić ten CHECK. Passat został odpalony na benzynie i stał u niego na podjeździe zapalony przez 15 min, żeby się dobrze rozgrzał przed kalibracja i nawet do niej nie doszło. Ponieważ pod rurą wydechową tam gdzie wychodzą spaliny na końcu na jego kostce brukowej zrobiła się taka czarna plama i to nie delikatnie okopcone tylko czarne jak smoła, jakbym starego diesla trzymał na 5000 obr przez godzinę. Tak zalewa go paliwem że masakra, nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Czy to sonda to w 100% dowiem się jutro około 16:00, bo jestem umówiony z ogarniętym gościem w mojej okolicy który zajmuje się tylko turbo-benzynami. Wykonuje mechanikę, chip tuning i elektronikę samochodową. Po rozmowie z nim wywnioskowalem że będziemy jeździć autem i logować auto. Tak że pewnie wszystko się wyjaśni. Oczywiście zapytam go o sprawdzenie szczelności. Narazie do momentu naprawy nie jeżdżę autem, bo przy takim zalewaniu paliwem to może mi tłoki czy katalizator stopić.

 

Będę informował na bieżąco.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety mechanik nie miał od ręki czasu żeby to zrobić, więc Passat musiał swoje odczekać.

 

AKTUALNA SYTUACJA:

Została wykonana pełna dość obszerna diagnostyka komputerowa. Zostały sprawdzone wtryskiwacze, są dobre. Została sprawdzona mapa silnika czy jest seryjna czy ktoś coś grzebał. Zostały sprawdzone połączenia między komputerem a sondami, są poprawne. Został wymieniony filtr paliwa i sprawdzone ciśnienie z pompy, jest dobre. Została sprawdzona szczelność (boost leak), wszystko dobrze. Powodem była pierwsza sonda lambda. Kupiłem nową oryginalną BOSCHa i Passat został skutecznie naprawiony. Na benzynie jak i na gazie auto jeździ poprawnie, nic nie szarpie, nie dymi. Po wymianie tej sondy nie byłem u gazownika.

W dniu 17.11.2019 o 22:46, Wrestdon napisał:

Jeżeli chodzi o spalanie w czasie jazdy to taki mini-wypad do większego miasta z wioski. Czyli 10 km w mieście i 15 km terenem niezabudowanym. Jazda przepisowa +10km/h. Naprawdę bez szaleństw. Średnie spalanie benzyny ~16L/100km.

Aktualne średnie spalanie benzyny w takim cyklu jak wyżej wynosi ~10L/100km.

 

W dniu 17.11.2019 o 22:46, Wrestdon napisał:

poprzedni właściciel "podobno" wymieniał pół roku temu przepływomierz i sondę przed katem.

jak widać kupno używanych takich części nie jest najlepszym pomysłem.

Edytowane przez Wrestdon
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności