Skocz do zawartości
xplone

Problem z dwumasą po 10tyś padła

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy wymieniłem dwumasę bo waliła jak szalona cały czas na postoju. Założona nowa dwumasa sachs 2295 001 534 009 po przejechaniu około 10tyś aktualnie znów są objawy uszkodzonej duwmasy lecz narazie lekkie objawy - stuka rano zimna po rozgrzaniu jest cisza. WTF ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to nie dwumasa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Marek3 napisał:

Może to nie dwumasa...

Słychać że to dwumas w kanale sprawdzane skąd dochodzą odgłosy. Po wymianie była cisza po 10tys znów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne trochę ,ale po to jest gwarancja że w razie bubla zrobionego przez producenta jest wymiana na nowy, lub naprawa.  Reklamuj słyszałem już o nowych dwu masach, które waliły po założeniu.

Mi w Skodzie zaczęła tak walic jak przebieg zbliżał się do 300 tys.  W passacie mam 230 tys. i cisza.

Ile miałeś naganiane na oryginalnej?  Może to skrzynia już hałasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, xplone napisał:

Słychać że to dwumas w kanale sprawdzane skąd dochodzą odgłosy. Po wymianie była cisza po 10tys znów.

A tego Sachsa kupowałeś w internecie czy w hurtowni ? Pytam bo od jakiegoś czasu na rynku pojawiły się podróbki zamienników ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ktry napisał:

Dziwne trochę ,ale po to jest gwarancja że w razie bubla zrobionego przez producenta jest wymiana na nowy, lub naprawa.  Reklamuj słyszałem już o nowych dwu masach, które waliły po założeniu.

Mi w Skodzie zaczęła tak walic jak przebieg zbliżał się do 300 tys.  W passacie mam 230 tys. i cisza.

Ile miałeś naganiane na oryginalnej?  Może to skrzynia już hałasuje.

skrzynia na pewno nie hałasuje bo walił z okolic dwumasy po wymianie była cisza. Po 10 tyś znowu wali z dumasy. na starej było nalatane 230tyś ale to biturbo 500nm i 240ps więc nie była oszczędzana :)

3 godziny temu, Marek3 napisał:

A tego Sachsa kupowałeś w internecie czy w hurtowni ? Pytam bo od jakiegoś czasu na rynku pojawiły się podróbki zamienników ...

kupowałem w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi był fabrycznie zapakowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze słyszałem że do sklepów i na części zamienne idą wybrakowane, które z jakiegoś powodu nie zakwalifikowały się na pierwszy montaż.  Są to oryginalne, ale mają jakąś wadę, która może zbyt szybko się ujawnić i zepsuć opinię dla marki.  Jako część zamienna to już może się psuć w najgorszym wypadku wymienia na drugą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, xplone napisał:

skrzynia na pewno nie hałasuje bo walił z okolic dwumasy po wymianie była cisza. Po 10 tyś znowu wali z dumasy. na starej było nalatane 230tyś ale to biturbo 500nm i 240ps więc nie była oszczędzana :)

kupowałem w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi był fabrycznie zapakowany.

A wymieniłeś łożysko? Jeżeli nie to to bywa złudna oszczędność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jakie łożysko :) ? ja mam DSG , pewnie masz na myśli oporowe one występują jako element wymienny tylko w manualnych skrzyniach biegów

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stuka Ci na wypracowanym wielowypuście łączącym moduł sprzęgieł z dwumasą.  Jeśli znowu wymienisz tylko dwumasę za mx 5 kkm będzie to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożysko przy skrzyni dsg jest w wale silnika, małe, igiełkowe, służy jako podpora wałka od skrzyni biegów

nie wiem jak w sachs ale w komplecie luk jest ono w zestawie przy zakupionej dwumasie

na pierwszej fotce widać to łożysko

na drugiej wałek któru wchodzi w to łożysko

 

3-1.jpg

4-1.jpg

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O właśnie na tych zdjęciach widać ten wielowypust i to ,że jest już zdrowo wycięty.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, sławo2 napisał:

Stuka Ci na wypracowanym wielowypuście łączącym moduł sprzęgieł z dwumasą.  Jeśli znowu wymienisz tylko dwumasę za mx 5 kkm będzie to samo

ale teraz to stuka dwumas czy te łożysko ? co trzeba rozebrać żeby je wymienić ?

15 godzin temu, sławo2 napisał:

Stuka Ci na wypracowanym wielowypuście łączącym moduł sprzęgieł z dwumasą.  Jeśli znowu wymienisz tylko dwumasę za mx 5 kkm będzie to samo

Kolego ale mi stuka dwumas ewidentnie słychać go tylko rano już słuchałem w kanale dzwięk dochodzi z obudowy skrzyni w miejscu koła zamachowego po rozgrzaniu przestaje stukać. Na wcześniejszej dwumasie stukała cały czas bez względu na temperaturę zresztą po rozebraniu była cała skorodowana i w słabym stanie. Nie byłbym tego taki pewien że to łożysko hałasuje. Myślisz że to te łożysko wykończyło dwumas po 10tyś ? Mam jeszcze taki jeden objaw w dsg7 DQ500 w tym samochodzie że skrzynia biegów czasem jak hamuje silnikiem to wydaje lekki stuk. Robiłem już nastawy podstawowe w odisie (całą procedurę przyuczania mechatroniki i sprzęgieł) ale nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę Ci wyraźnie WIELOWYPUST  a nie żadne łożysko .  Silnik generuje drgania kątowe . Jeśli masz luz na tzw frezach to stukanie jest takie samo jak koła 2m.  Przyjrzyj  się na zdjęciu powyżej " frezom " wewnętrznym . Widać wypracowanie jak na dłoni a to nie jest jeszcze skrajny przypadek. Tema znany w praktyce warsztatowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, xplone napisał:

ale teraz to stuka dwumas czy te łożysko ? co trzeba rozebrać żeby je wymienić ?

Kolego ale mi stuka dwumas ewidentnie słychać go tylko rano już słuchałem w kanale dzwięk dochodzi z obudowy skrzyni w miejscu koła zamachowego po rozgrzaniu przestaje stukać. Na wcześniejszej dwumasie stukała cały czas bez względu na temperaturę zresztą po rozebraniu była cała skorodowana i w słabym stanie. Nie byłbym tego taki pewien że to łożysko hałasuje. Myślisz że to te łożysko wykończyło dwumas po 10tyś ? Mam jeszcze taki jeden objaw w dsg7 DQ500 w tym samochodzie że skrzynia biegów czasem jak hamuje silnikiem to wydaje lekki stuk. Robiłem już nastawy podstawowe w odisie (całą procedurę przyuczania mechatroniki i sprzęgieł) ale nie pomogło.

Skrzynie trzeba tak czy tak zdemontować , zdemontujesz  dodatkowo dwumas obejrzysz jak wyglądają oba wielowypusty (dwumas +zabierak skrzyni) ,wciśniesz dwumas na wielowypust skrzyni , zobaczysz jaki luz jest jak duży to nowa dwumasa + koło zabieraka z wielowypustem. Jak wchodzi pasownie to tylko dwumasa do reklamacji .

Nie ma co dalej bić pianę , na forum nie naprawisz samochodu tylko w warsztacie , lub na podnośniku (jak sam robisz)  ...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, sławo2 napisał:

Piszę Ci wyraźnie WIELOWYPUST  a nie żadne łożysko .  Silnik generuje drgania kątowe . Jeśli masz luz na tzw frezach to stukanie jest takie samo jak koła 2m.  Przyjrzyj  się na zdjęciu powyżej " frezom " wewnętrznym . Widać wypracowanie jak na dłoni a to nie jest jeszcze skrajny przypadek. Tema znany w praktyce warsztatowej.

A jaki jest powód "wyrabiania" tego wielowypustu? Teoretycznie, jeżeli nie ma na nim luzów to nie powinien się tak wyrobić. Chyba, że czegoś nie rozumiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być klika , zbyt luźne pasowanie , słaby materiał  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2019 o 19:52, sławo2 napisał:

Piszę Ci wyraźnie WIELOWYPUST  a nie żadne łożysko .  Silnik generuje drgania kątowe . Jeśli masz luz na tzw frezach to stukanie jest takie samo jak koła 2m.  Przyjrzyj  się na zdjęciu powyżej " frezom " wewnętrznym . Widać wypracowanie jak na dłoni a to nie jest jeszcze skrajny przypadek. Tema znany w praktyce warsztatowej.

Kolego nie sprawdziłem tego przed montażem nowego dwumasa.

Tak wyglądał stary dwumas a tak skrzynia przy wymianie.

20190330_195653.thumb.jpg.81ff030db76495ba3bb74d6c2fe8b761.jpg20190330_200408.thumb.jpg.4216b9ec24a49dfd04b64574a027824f.jpg

Jeszcze jedna sprawa mam czasem stuki przy wolnym hamowaniu przy zrzucaniu biegów. Lekkie szarpniecie albo sam stuk z okolicy skrzyni. To występuje tylko przy wolnym hamowaniu dotaczaniu się do świateł. Przy gwałtowniejszym hamowaniu tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności