Lavigru Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2019 Witam, Przebieg 150tys. km, na ścieżce diagnostycznej nic nie wychodzi, przy dokładnych oględzinach również nic nie widać zużytego, a jednak przy delikatnej jeździe, na delikatnych nierównościach słuchać głuche pukanie- zarówno z przodu jak i z tyłu. Przy dynamiczniejszej jeździe- przyśpieszanie/hamowanie tego nie słychać. Przy obciążonym aucie również jest to mniej słyszalne. Wg. mnie ewidentnie gdzieś są luzy. Może ktoś już spotkał się z takim przypadkiem i podpowie co to może być, od czego zacząć? Mechanik, pracownik serwisu VW również to słyszy. Wymieniliśmy poduszki- górne mocowanie amortyzatorów ale bez poprawy. Ps. Zawieszenie proste- bez DCC. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2019 Też przerabiam ten temat.Zawieszenie na stacji diagnostycznej stan super ale praca zawieszenia pozostawia wiele do życzenia.Z przodu z prawej strony szczególnie na początku jazdy słychać stuki.Podejrzewaliśmy uszkodzony amortyzator ale w ostatnich dniach kolega z działu B7 napisał że u niego w podobnym przypadku winne były tuleje tylne wahacza.Doszli do tego na samym końcu po wcześniejszej wymianie wszystkiego poza tym?Tuleje na wygląd były ok a jednak...Ja chyba również zacznę od tego. 11 minut temu, Lavigru napisał: Mechanik, pracownik serwisu VW również to słysz Aż dziwne że nie powiedział standardowej odp....ten typ tak ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2019 Jednemu koledze wymienili w Superbie maglownicę i jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2019 Mi też stukało i wymieniali przekładnię kierowniczą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lavigru Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2019 Te stukanie jest słyszalne zarówno z przodu jak i z tyłu, więc na razie przekładnię wykluczam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OnJulek Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2019 No właśnie w moim B8 City to pukanie występuje z tyłu. Strasznie denerwujące i ja usłyszałem, że w B8 tak jest i tyle. Teraz jadę na przegląd i takiego tłumaczenia już nie przyjmę do siebie. Mam nadzieje, że coś postarają się z tym zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidas Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2019 Mam taki problem, słyszę stukanie w zawieszeniu (?), byłem u mechanika i nic nie stwierdził. Jeżdżę dalej, ale od kilku dni podczas jazdy po polnej drodze stukanie jest nadal słyszalne a dodatkowo czuję wewnątrz na podłodze jakieś uderzenia. Co to może być? Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #8 Napisano 19 Września 2019 13 godzin temu, dzidas napisał: Mam taki problem, słyszę stukanie w zawieszeniu (?), byłem u mechanika i nic nie stwierdził. Jeżdżę dalej, ale od kilku dni podczas jazdy po polnej drodze stukanie jest nadal słyszalne a dodatkowo czuję wewnątrz na podłodze jakieś uderzenia. Co to może być? Jakieś pomysły? Ja miałem np.uszkodzony amortyzator.Na ścieżce diagnostycznej wychodził jak nowy a jednak to on tłukł się najbardziej na początku jazdy,szczególnie w chłodne dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #9 Napisano 1 Listopada 2019 Koledzy mam problem że od dłuższego czasu nie potrafię usunąć usterki w tylnym zawieszeniu które stuka przy szybszej jeździe po nierównościach dokładnie prawa strona. Na przeglądzie na szarpakach żaden diagnosta nie widzi luzów. Ja sam w garażu bujając całym autem potrafię wyczuć lekki luz ale dochodzi on jakby ze zwrotnicy koła nie z wahaczy na pewno nie z żadnych gum. Pytanie czy ktoś miał taki objaw obstawiam łożysko ale luzów na kole nie ma na pewno nie są wyczuwalne przy szarpaniu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #10 Napisano 1 Listopada 2019 Gdzieś już podobny temat był poruszany.Prawie jednogłośnie przyznaliśmy że wszyscy tak mamy.Ja mam kombi i co może być zabawne po złożeniu kanapy robi się ciszej?.Mając jednak podobny problem z przodu(stuki z prawej strony szczególnie na początku jazdy) okazało się że amortyzator był uszkodzony,a na stacji diagnostycznej wychodził jak nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #11 Napisano 1 Listopada 2019 Ja się już uodporniłem na passatowskie zawieszenie?a jadąc po wertepach daję radio głośniej?A tak na serio to nie pozostaje nic innego jak dobry mechanik i trochę szczęścia w znalezieniu przyczyny i tego życzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #12 Napisano 1 Listopada 2019 Mi też coś stuka z tyłu ale na spowalniaczach szczególnie. Luzów brak, amory trzymają, nic się nie dzieje, więc trzeba się po prostu przyzwyczaić do tego typu zawieszenia i po kłopocie. Nie mam zamiaru szukać jakiejś gumki, lub innej pierdoły co powoduje ten stuk. Ja również się uodporniłem na passatowskie zawieszenie i nawet już nie zgłasniam radia. Chyba że jadę z kimś i nie chcę aby ktoś to usłyszał i mówił mi, albo komuś innemu że w moim pasku coś stuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #13 Napisano 14 Listopada 2019 Zawieszenie całe sprawdzone nie ma żadnych stuków. A mimo to słychać jak prawa strona dobija na dziurach amortyzuje jakby z głośnym dobiciem. Był już podmieniony nawet amortyzator na test - nic nie pomogło. Smarowane wszystkie tuleje. Demontowane i sprawdzane wahacze. Klapa tylna również została przesmarowana, powyciągane wszystkie rzeczy z bagażnika, otwierana kanapa tylna - to wszystko na nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #14 Napisano 15 Listopada 2019 (edytowane) Czyli zostaje słynne hasło ASO "ten typ tak ma"? U mnie przedni amor wychodził idealnie na stacji diagnostycznej,a był zepsuty.Czasami tak jest że nie idzie znaleźć przyczyny, a wymieniać wszystko na ślepo trochę slabo? Edytowane 15 Listopada 2019 przez 1285 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lavigru Zgłoś #15 Napisano 18 Kwietnia 2020 Czy może ktoś uporał się z problemem wspomnianym w wątku? Przód naprawiłem i wymiana amortyzatorów rozwiązała problem stukania. Z tyłu wymienione wszystkie wahacze, amortyzatory z poduszkami, tuleje oprócz 4 sztuk co trzymają "sanki". Głuche pukanie- dźwięk jakby podskakiwała uchylana podłoga w bagażniku występują przy wolnej jeździe po niewielkich nierównościach. Dźwięki narastają z przebiegiem wiec w mojej ocenie "ten typ tak nie ma" Zawieszenie bez DCC, przebieg 180 tys. Pomysły? Sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #16 Napisano 19 Kwietnia 2020 Złóż sobie siedzenia z tyłu i pojeździj trochę.Ciekawe czy zauważysz różnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lavigru Zgłoś #17 Napisano 27 Kwietnia 2020 Różnicy nie ma po rozłożeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #18 Napisano 29 Kwietnia 2020 U mnie zauważyłem że jak jadę że złożonym oparciem nie dudni mi tak z prawej strony.Ostatnio już nie zwracam uwagi wcale na takie pierdoły choć w moim przypadku raczej żadnego uszkodzenia zawiasu nie ma bo ten hałas jest raczej normą w kombi.Amortyzatory przód jak i tył też mam nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lavigru Zgłoś #19 Napisano 2 Maja 2020 Tzn najbardziej to słyszalne jest jak się jedzie na tylnej kanapie. Wrażenie i dźwięki są takie jakby coś było niedokręcone w miejscu poduszki amortyzatora. Dość irytujące to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lavigru Zgłoś #20 Napisano 10 Lipca 2020 Problem rozwiązany. Wymienione amortyzatory. Po wymianie miałem dalej słyszalne stuki ale jak się okazało nowy SACHS poszedł na reklamacje i jak ręką odjął. Jeździ i prowadzi się obecnie wg mnie jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach