Skocz do zawartości
vagmania

dpf dopalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do Was w związku z częstym wypalaniem DPF. Był w marcu czyszczony, w blokach pomiarowych wartości ma prawidłowe.

W silniku są dwa błędy:

               Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 026 GJ    HW: 04L 907 309 R
  Komponent i/lub wersja: R4 1,6L EDC   H22 1368
           Kodowanie: 0119001204341D093000
           Kod serwisu: WSC 05311 115 00305
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI01104L906026GJ 002001 (VW48)
                       ROD: EV_ECM16TDI01104L906026GJ_VW48.rod
                      VCID: 78FF5DE7C3D3424632-802C
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

25713 - Filtr NOx zespół 1 
          P2000 00 [101] - za mała skuteczność
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 389640 km
                    Data: 2022.06.07
                    Czas: 16:40:09

                    Prędkość obrotowa silnika: 1938.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 71.4 %
                    Prędkość pojazdu: 89 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 129 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.000 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Status silnika: COENG_RUNNING
                    Status silnika-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

19998 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny 
          P0141 00 [096] - usterka elektryczna
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 4
                    Przebieg: 389493 km
                    Data: 2022.06.06
                    Czas: 18:54:31

                    Prędkość obrotowa silnika: 1611.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 56 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 89 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 88 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.620 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 38
                    Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 259.5 mg/stroke
                    Średnia dawka wtrysku: 0.00 mg/stroke
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.adaptacji: 28 hPa
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utlen.: elek.skoryg.prąd pompy: 0.0037533 A
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utleniającym: sterow.ogrzewania: 77.930 %
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utlen.: status jakości sygnału: 14
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utleniającym: akt.adapt.prądu pompy: 1.0161

 

Czy te błędy mogą być jakoś z tym częstym wypalaniem powiązane?

Proszę o odpowiedź. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Z góry przepraszam jeśli źle się podpiąłem z pytaniem, ale to mój pierwszy post na forum i można powiedzieć, że jestem zielony jak tabaka w rogu:)

Myślałem że już się nauczyłem odczytywać kiedy następuje wypalanie w B8 (dlaczego nie ma normalnej kontrolki informującej o takim procesie?), do momentu pojawienie się wysokich temperatur w naszym kraju. Tutaj zaczął się problem. Normalnie odczytuję to po obrotach silnika, jeśli jest równo na jedynce (1000 obr) to wiem że filtr się wypala, jeśli spadnie to temat zakończony. Niestety ostatnio zgłupiałem, bo przy wspomnianych temperaturach, obroty utrzymują się nawet przez godzinę (oczywiście nie gaszę silnika i jeżdżę, aż się wypali). Czy to może być problem ogólnego nagrzania samochodu i włączonej klimy? Nie wiem jak to czytać, a nie chcę wyłączyć w trakcie wypalania i zapchać sobie DPF. Może ktoś z Was ma/miał podobny problem? Poczytałem Wasze wcześniejsze wypowiedzi i ten DPF Control wydaję się warty zainwestowania :) Czy ktoś z Was testował ten osprzęt na silniku jak mój? Mam 2.0 Biturbo 240 km. i mam SCR.

Drugie pytanie, ktoś z Was jest z Torunia lub okolic i posiada VCDS do odczytu jaki jest aktualny stan DPF-u? Chętnie poznam, poproszę o sprawdzenie i mogę zapłacić lub odwdzięczyć się jakąś flaszeczką dobrego trunku :)

Pozdrawiam,

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Danwo napisał:

oczywiście nie gaszę silnika i jeżdżę, aż się wypali

jeszcze mu obiad zafunduj ...

2 minuty temu, Danwo napisał:

Może ktoś z Was ma/miał podobny problem?

Nie ma żadnego problemu. Pomijając już, że jakby Ci się DPF wypalał przez godzinę to silnik by się rozpłynął, to jak przerwiesz wypalanie to przy najbliższej okazji samo się wznowi. Musiałbyś kilka razy z rzędu przerwać, na samym początku, żeby komputer kazał ci zrobić wypalanie serwisowe. A twoje zwiększone obroty to efekt większego poboru energii a nie wypalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jessu, czapki z głów :) Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź. Kamień spadł mi z serca:)

Przyznam że z żoną tak na niego chuchamy (to nasz pierwszy diesel, wcześniej tylko benzyna) że o tym obiedzie to już nawet myśleliśmy:)

Ten przypadek o podwyższonych obrotach mieliśmy z dwa dni temu. Upał jak chol..a, wiec pojechaliśmy na jezioro, rzut oka na obroty i **** z pływania. Po godzinie jeżdżenia o dziwo obroty spadły. Chyba dopiero jak się zatrzymaliśmy. Odechciało nam się tego dnia kąpieli :)

 

Teraz jeszcze poproszę kogoś z VCDS z Torunia:)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

następnym razem żeby się upewnić wyłącz klimę i na chwilę dodaj lekko gazu, obroty powinny spaść do standardowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo, dziś przy tym upale sprawdziłem i faktycznie działa, a praktycznie przy klimie ciągle było te nieszczęsne 1000 obr. Taki prosty myk i śmiga, jeszcze raz dzięki:)

Edytowane przez Danwo
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.06.2022 o 19:59, Danwo napisał:

(oczywiście nie gaszę silnika i jeżdżę, aż się wypali)

Nie bądź niewolnikiem własnego samochodu. Przerwiesz wypalanie to się nic nie stanie, przy następnym uruchomieniu dokończy dzieła. Podczas wypalania silnik ma troszkę inny charakterystyczny dźwięk. Ja na początku też to tak przeżywałem ? teraz nie zwracam na to uwagi. Może dlatego że dziennie jeżdżę około 40 km w jedną stronę więc jeśli zastanie mnie to pod domem czy pod sklepem gaszę auto bo wiem że w kolejnym dniu spokojnie się go wypali. Inna sprawa jeśli robisz krótkie odcinki, wtedy dpf może być bardziej dokuczliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.06.2022 o 20:49, Danwo napisał:

Dziękuję bardzo, dziś przy tym upale sprawdziłem i faktycznie działa, a praktycznie przy klimie ciągle było te nieszczęsne 1000 obr. Taki prosty myk i śmiga, jeszcze raz dzięki:)

Czasami możesz mieć zwiększone obroty bo komp stwierdza że jest wilgotne powietrze które klima osusza. Miałem już tak kilka razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sterownik obroty może podbić z różnych przyczyn, potrzeba wydajnego działania klimy, wypalanie DPF, słaby akumulator itp itd. Najprościej to sobie to sprawdzić włączając system start/stop i wchodząc w MiB w status start-stop i tam będzie napisane czemu jest niedostępny. Jak się wypala dpf to jest komunikat "potrzebna praca silnika"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup sobie DPF Control i będziesz wiedział czy auto wypala filtr czy tylko potrzebuje zwiększyć obroty bo np. klima tego wymaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Mam trochę lżej na sercu, że nie zarzynam tego DPF. Proszę wybaczyć laickie pytanie, ale co to jest "MiB"?

Samochodem jeździ głównie żona i faktycznie do pracy ma raptem 12 km. Stąd pewnie tak częste te wypalanie, lub moje wrażenie że niby się wypala, a to tylko zwiększone obroty ze względu na klimę itp (to co wcześniej opisaliście). Jeśli przerwę te wypalanie, to nie zapycha się za każdym razem DPF? Wystarczy przejechać się dłużej za dzień lub dwa i to na nowo wypali wszystko do zera? Czy jednak po kilku takich przerwaniach będzie się to odkładało, aż w końcu padnie?

Co do DPF Control, faktycznie kupię, będzie trochę łatwiej i żona przestanie się tak martwić, że jej bryka stanie na środku skrzyżowania:)

Nikt z Panów nie jest z Torunia, lub okolic i nie posiada VCDS? Może znacie kogoś godnego polecenia. Mam jeszcze ubezpieczenia z DasWelt Auto (kończy się 8 sierpnia) i chciałbym spr. czy wszystko z autem jest ok.

Dziękuję za wszelką pomoc i Pozdrawiam,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MiB koluniu to jest radio :D tak w wielkim skrócie, a od przerywanego wypalania fura nie stanie Ci na środku drogi tylko co najwyżej zapali się check engine i będzie trzeba serwisowo wyjarać DPF :) z tym DPF control to dałbym sobie spokój z powodu chociazby który podałem wcześniej, można to sprawdzić w radiu za free :) a i sądząc po opisie o jakiej gablocie gadamy to jak się DPF wypala to biegi są "przeciągne" tzn nie zmienia tak jak normalnie tylko ciągnie do minimum 2 tysi

Edytowane przez Hubi14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hubi14, bardzo dziękuję:) Postaram się to wyłapać jak się zacznie i spr. wtedy radio. Po przesiadce z benzyny na diesla, nie jest łatwo, ale powoli się odstresowuję:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  podepnę się pod temat, b8 crlb 2017 soft 186km 240k przebiegu Leje paliwo bp to lepsze,  niestety ostatnio coś za często chyba wypala się dpf, co kilkadziesiąt kilometrów czasami koło 200,  teoretycznie wszystko działa jak trzeba jest około 25% wskakuje nagle na 70-80% i zaczyna się regeneracja, jak jadę w trasie to się wypali do 1%  jak w mieście wiadomo przerywa wypalanie jak spadnie w  okolice 20%. Tylko czy to nie za często? Czy przyczyna nie leży np. we wtryskach które przy takim przebiegu mogą już mieć czasy świetności za sobą?  Jak robiłem soft że 20k temu to korekty były niby ok,  ale nie wiem jakie niespecjalnie się znam na tym. Co myślicie o mojej teorii i czy macie jakiegoś sprawdzonego  mechanika od vag-a diesel który rzetelnie zdiagnozuje ewentualnie usunie problem? WAWA-  Lublin  te lokalizacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności