Jump to content
Mirom

Passat B6 1.6 8V - lpg

Recommended Posts

Witam ma może ktoś zamontowaną instalację gazową w silniku 1.6 102 KM ? Mam możliwość zamontowania instalacji BRC u znajomego tylko ciekawi mnie jak ten silnik sobie z nią będzie radził.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

ulubiony silnik taksiarzy, bardzo lubi gaz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na internecie podają spalanie lpg 8l/100km gdzie takie spalanie to ja mam na benzynie ale jeżeli by to była prawda to chyba nawet nie ma się o zastanawiać bo o montaż się nie martwię, a auto i tak jest mułowate na pb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MZ zapomnij o 8L/100km przy wadze passata - miałem octavię 2 1.6/102KM+lpg, zrobiłem tym ok. 130 tysięcy km. Octavia ok. 100kg lżejsza wg danych technicznych, a nie było mowy, żeby zjechać poniżej 9,5L/100 (btw. powyżej 11L też nigdy nie spaliłem).

Miałem właśnie instalację BRC - absolutnie bez problemów, po przebiegu ok. 100kkm na gazie wymagane było czyszczenie ultradźwiękowe wtrysków, bo się lekko krztusił na zimnym zaraz po przełączeniu. Tak poza tym - kompletnie bezobsługowo. Także pod kątem ekonomii byłem bardzo zadowolony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie radził sobie dobrze. Ja ma BRC SQ 24 zakładaną przy udokumentowanym przebiegu 190 tys.km. Obecnie na liczniku mam 305 tys.km. W aucie mam ją 6 lat. Niedawno robiłem jedynie regenerację reduktora, tzn wymieniałem membranę na nową, do tego standardowo co przegląd wymiana filtrów. Wtryskiwaczy jeszcze nie czyściłem, nie było takiej potrzeby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli trzeba realnie liczyć spalanie w granicach 10l gazu. Myślę, że mimo wszystko by mi się to kalkulowało bo nie mam w planach zmiany auta to mi w zupełności wystarcza. Ta co miałaby być u mnie montowana to BRC sq32 podobno bardzo dobra. A powiedzcie prawda to, że można przegląd robić co 15 tys km ? Nie jest to za długi okres ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej żeby spalanie na lpg było w granicach 10 do 20% więcej jak na Pb, tak żeby mieszanka nie była zbyt uboga lub za bogata. Tak przy odpowiedniej regulacji powinno wyglądać. Owszem można pewnie też ustawić na podobnym poziomie jak Pb ale wtedy szybciej wypalają się zawory i oszczędności są pozorne. Ja też miałem przeglądy co 15 tys.km. Sprawdzane były ustawienia, wymieniane filtru itp. Moim zdaniem przy nowej instalacji jak spalanie w normie i korekty są ok to nie ma potrzeby częściej. Po gwarancji możesz sobie skrócić czas wymiany filtrów np na co 10 tys.km bo jakość naszego gazu bywa rózna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.10.2019 o 20:13, Mirom napisał:

 Mam możliwość zamontowania instalacji BRC u znajomego tylko ciekawi mnie jak ten silnik sobie z nią będzie radził.  

A po co montować coś z zagranicy jak mamy instalacje swoich rodzimych producentów bardzo zresztą dobre... Poczytaj o po blokowany chce sterownikach w brc i jak to montują lub co się dzieje jak coś nie działa... W 1.6 megane żony spalanie po mieście jest 12 lpg myślisz że ciężki passat spali mniej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem zdania, że po prostu zamontuj taką instalację, jaką montuje zaufany/dobry gaziarz w okolicy - u mnie akurat padło na BRC z racji faktu, że akurat robili dobrze. Jakbym miał w mieście kogoś z lepszymi notowaniami montującego np. STAG'a, to bym szedł w STAG. Poczytaj sobie na lpg forum o niektórych cudakach zostawiających luźny makaron pod maską czy montujący butlę do jazdy na wstecznym ;) i to niezależnie od tego, co akurat montują

W sumie to zrobiłem dwoma kolejnymi octaviami 1.6 z sekwencjami BRC jakieś 300kkm - zawsze filtr po 10-12k był wystarczająco brudny, żeby mnie przekonać do kolejnej wymiany po takim samym czasie, nawet jeśli gwarancja przewiduje co 15k. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirom, dokładnie jak wyżej. Jak masz kogoś zaufanego u siebie co montuje BRC to moim zdaniem dobry wybór (ale jak jest specjalista od innych instalacji to rozważ również tą opcję). Może dlatego, że sam nigdy się nie zawiodłem. Dla mnie nie ma większego znaczenia skąd instalacja pochodzi. Jak jeżdżę i nie dokładam do interesu to może być i z Egiptu. Może lekko egoistyczne podejście, ale cóż każdy jest wygodny.

Edited by mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, jaxi napisał:

Dla mnie nie ma większego znaczenia skąd instalacja pochodzi

Obyś nie musiał się kiedyś przekonać jakie są różnice właśnie z tego względu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby nie:), ale każdą instalację można spartolić przy montażu i strojeniu. Także naszą rodzimą:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście bardziej chodzi o to że razie problemów z już zainstalowaną instalacją są sterowniki zablokowane lub ludzie którzy to zamontowali nie radzą sobie z problemem ponieważ zajmują się wkładaniem instalacji według schematu, wypuszczają na autokaliracji i ich wiedza się kończy... 

Edited by mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dreyfus zgadzam się - akurat w moim przypadku BRC nie robili ludzie z przypadku ;)ale to kwestia warsztatu, bo pamiętam, że podczas rozmowy koło 2010r. przeklinali fakt, że będąc w ogólnopolskiej sieci BRC na gwarancje pchali im się ludzie z sąsiednich 'autoryzowanych' warsztatów BRC, gdzie nikt nie potrafił wypuścić poprawnie jeżdżących aut. Ale to dotyczy każdej sieci monterskiej - masz w okolicy partaczy od staga, to pojedź do sensownych ludzi w konkurencji. Najlepiej zajrzeć na lpg-forum i zacząc lekturę od nie polecanych 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o mnie to nie będę szukał monterów skoro mam pod ręką. Wiecie zawsze to znajomy opinie ma dobre ale wiadomo każdemu się może zdarzyć jakaś wtopa ale przynajmniej mam ten plus, że gdyby coś się działo to podjeżdżam i ma mi to od ręki poprawić. Akurat staga nie montuje, więc z tego co może mi zamontować poleca BRC dlatego taka na pewno zostanie zamontowana. Plus jest też taki, że będę miał części typu filtr zawsze dostępne, a jest to dla mnie też istotne bo z czasem takie podstawowe wymiany chcę robić sam wtedy sobie mogę skrócić okres tak jak wyżej piszecie co 10 tys km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy