Skocz do zawartości
Adr3k

Prawdopodobnie przerwana praca wypalania dpf

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, Qubape napisał:

Właśnie dlatego napisałem ze mam zapełniony dpf dość grubo i powinien mieć się ku końcowi a wypala się co 500km wiec jak na takie zapełnienie to całkiem spoko. Niektórzy piszą ze wypalają się im co 100km albo i mniej :) 

ciakaw jestem czy kontrolka zapali się równo na 80g :)

A to sorry chyba źle zrozumiałem "w dobrej firmie / formie"

Będzie nieustannie regenerować , może też silnik gasnąć  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ty już masz regenerację/nowy/usunięcie za sobą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, ze ma 60g na 80g to nie oznacza grubo... Grubo to jak bedzie mial 90-100g ale nadal moze prawidlowo chodzic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym mówiłem, że gdzieś czytałem o takich wynikach powyżej 80 i dalej dpf działał prawidłowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimą mamy do pracy 30km

Czyli najczesciej wypalanie mam  pod domem

Wyskakuje wtedy na 3 km prostą

I  to starcza.

Podpowiedzccie jakie obroty są

Najlepsze wtedy?

N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję 

Czyli 2500 ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być najważniejsze i najlepsze to płynna jazda bez zatrzymywania, hamowania, przyspieszania. U mnie jest to nie możliwe dlatego muszę z 15 min poświęcić żeby się wypalił, jeżdżąc po wioskach. Pomimo super spalania to już raczej mój ostatni diesel. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 73 tyś. i już był raz w aso w związku z częstym wypalaniem po roku użytkowania czyli 20 tyś. Po tej wizycie nie wyczuwałem wypalania przez ponad miesiąc, nie wiem co zrobili . Auto użytk. głównie w mieście na krotkich odc do 6 km. Miałem już 3 razy zapaloną kontrolkę dpf. bo ja przerywam ,nie czekam bo mnie to wnerwia. Wtedy trzeba jechać 80/h i wypalić filtr na trasie z 10 km. Ogólnie masakra z tym dpf. mnie przybywa oleju na bagnecie pod max, a wymieniam co 15tyś. Jakaż to ekologia...Euro 5 było znośne jeszcze i na tym powinni poprzestać.Też zauważyłem zależność od jakości paliwa. Leje tylko verve i to na jednej stacji tylko bo nie na wszystkich jest ok. Na tej stacji w zimie nie wypalal mi zauważalnie przez miesiąc a jak wypalał to krótko. Wcześniej to kilka razy na tydzień jak lałem byle gdzie ale zawsze jednak premium.

Jeszcze nie jestem pewny do końca ale chyba w trybie SPORT wydaje mi się że częściej wypala pewnie dla tego żeby był  większy zapas przy dynamicznej jeździe ale to i tak w mieści nie daje nic bo jak trochę bardziej deptam to potem na krótkich odcinkach do 6 km nie może go dopalić ,w zimę tym bardziej gorzej bo zanim się rozgrzeje silnik to ja już pod pracą albo w domu.

Mam ochotę wywalić to dziadostwo ale zastanawiam się czy nie można wymienić dpf na takiego z euro 5, który ma większą przepustowość .

W  fordzie tranzicie  z euro 5 nie czuć w ogóle wypalania, a auto jeździ po mieście i ma już nalatane 200 tyś. Od nowości nigdy nikt nie narzekał .

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam te wszystkie posty, do dochodzę do wniosku, że te częste wypalania to standard. Jakoś nikt z piszących nie wymieniał go albo czyścił. Mam od niedawna B8 z nalotem 190kkm i parametry jak poniżej.Było 46% od ostatniego wypalania, aż tu nagle 100%+3% za jakieś 20km.  Ktoś się wypowie ? To normalne ,że tak szybko podskoczyło i zaczęło się wypalać znów ?

Screenshot_2020-02-17-05-45-16-662_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2020-02-18-05-32-12-240_com.applagapp.vagdpf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@krispassat  obserwuj ... na podstawie jednego zdarzenia jeszcze nie wyciągaj wniosków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło mi się że kiedy filtr wypalał się długo ale jednak przerwałem na sam koniec to po ponownym uruchomieniu nie wznowił wypalania a zrobił to dopiero po około 100km.Mam ponad 200 tyś km i wypala się regularnie co około 360 km. Masz zapełnienie 50g więc jeszcze sporo przed nim ale czytając Twoje inne posty masz problem z wtryskami i egr tak? a to może powodować częstrze zapychanie się filtra. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 1285 napisał:

Zdarzyło mi się że kiedy filtr wypalał się długo ale jednak przerwałem na sam koniec to po ponownym uruchomieniu nie wznowił wypalania a zrobił to dopiero po około 100km

też tak miałem często i pomimo że wsiadłem do auta zaraz, bo wyskoczyłem tylko na chwilę do sklepu.

Ostatnio miałem akcje że nonstop wypalał po kilka razy , to jest dziwne. Nie przerywałem mu sesji. I działo się to w przeciągu 20 km .Ukończył Wypalanie bo widziałem po obrotach i spalaniu ale znów zaczął po kilku kilometrach jak ponownie odpaliłem auto. Nie butowałem go i ciągle na tym samym paliwie. A potem był spokój na 300 km.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, 1285 napisał:

Zdarzyło mi się że kiedy filtr wypalał się długo ale jednak przerwałem na sam koniec to po ponownym uruchomieniu nie wznowił wypalania a zrobił to dopiero po około 100km.Mam ponad 200 tyś km i wypala się regularnie co około 360 km. Masz zapełnienie 50g więc jeszcze sporo przed nim ale czytając Twoje inne posty masz problem z wtryskami i egr tak? a to może powodować częstrze zapychanie się filtra. P

Był problem z EGR. Podobno był zasyfiony. Został wyczyszczony przez mechanika. Jak sprawdzić ten EGR ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc u mnie 18g popiołu w oleju...po 75 tyś km jazdy w mieście. Gdybym tak zrobił drugie tyle to będzie razem z 6 lat. Więc wymiana na nowy filtr po tych nawet 6 latach to nie tragedia, a pewnie zrobi więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, kubek197878 napisał:

u mnie 18g popiołu w oleju

to powiadasz, że w czym masz ten popiół ....

Przekroczenie wartości granicznej nie oznacza wcale, że dpf przestanie nagle działać, ani, że trzeba go będzie wymienić. Pamiętajcie, że to jest wartość wyliczana, a nie mierzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawartość popiołu w oleju... a czemu tak to nie wiem... to chyba popiół co zostaje w filtrze tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to popiół olejowy :). "Oil" robi tu za przymiotnik, ale mniejsza z tym. A zanim zaczniecie się martwić częstym wypalaniem to upewnijcie się czy to przypadkiem system zarządzania energią nie podnosi obrotów, żeby doładować aku i zasilić wszystkie układy. Wypalanie dpf-a na pewno nie uruchomi się zaraz po odpaleniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po odpaleniu nie ,ale po przejechaniu paru metrów już tak

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary ... po 3 latach użytkowania tego auta doskonale wiem kiedy jest wypalanie dpf :) . Wcześniej miałem benzyniaki i stare diesle 1.9 tdi bez dpf. więc dla mnie był to szok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności