Peterrr Zgłoś #41 Napisano 9 Listopada 2019 8 godzin temu, Marek3 napisał: Rozumie że jak jest start stop dezaktywowany i uruchomiona procedura wypalania dpf to nie pali się żółta dioda na przycisku start stop , czy tak ? Tak. 7 godzin temu, ktry napisał: Co ile macie wypalanie, bo mi coś teraz często włącza procedurę. Miałem wcześniej że tak 250 -300 km. Teraz to nawet 100 km jak jazda w mieście i drogi lokalne. Dzisiaj włączyła się procedura ,więc poza miasto i tak ok.3000 tys. obr. 15 min. mu dałem ciekawe czy cos poprawi się. Ostatnie wypalania to robiłem raczej przy obrotach ok. 1500, więc może tym go zawaliłem. Temperatury niższe, jazda delikatniejsza i za każdym razem brakowało ognia aby się dopalił. Jak to nie pomoże to trzeba będzie cos robić, bo już co 100 km to już tego nie zniosę jak się będzie wypalał. Już przesiadka z B7 gdzie wypalał się co 600-700 km. mnie strasznie wnerwia, ale co 100 km to już przegięcie. Ile to paliwa idzie niepotrzebnie i jakie zanieczyszczenie powoduje, ta niby ekologia. Coś jest nie tak, sprawdź programem VaGDPF jak mocno masz zapchaną „puszkę” DPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #42 Napisano 9 Listopada 2019 Ciekawa sprawa z tą kontrolką na przycisku start stop , sprawdzę czy u mnie też to tak działa ,jak tak to zainspirowało mnie to do zrobienia układu elektr. do powiadamiania akustycznego i wizualnego o uruchomionym wypalaniu dpf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #43 Napisano 9 Listopada 2019 No i mam problem. Po wczorajszym wypalaniu dpfa przy dużych obrotach, bo od 3000 tys. w górę. Dzisiaj znowu wypalanie, ale już nie po 100 km. ale 80 km. i to nawet w trasie tylko drogą krajową. Myślałem że jak go przegonię na obrotach w trakcie procesu wypalania to coś poprawi. Ale niestety nic to nie dało, a jeszcze co ciekawe do każdego kolejnego procesu zmniejsza się ilość km. Zaczynało mnie niepokoić jak spadło poniżej 200, potem 150, 125,chyba ze 2 razy, ostatnie 100, a dzisiaj już 80 km. Aż się boję za ile będzie następne. Błędów brak, kontrolki żadne nie świecą, moc jak zawsze. Już nawet zacząłem kontrolować olej, ale na razie nie przybyło ani setki. Jedyne co to paliwa zaczął palić więcej, ale tylko z tankowania, bo komputerowa średnia to wzrosła o 0,2l . Pewnie przez moje wypalanie na obrotach ponad 3000 tys. Zapełnienie filtra 16g. Chyba zacznę od wymiany czujnika ciśnienia, bo naj tańsza opcja i 5 min. roboty. Może ktoś coś doradzi jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #44 Napisano 10 Listopada 2019 16g to prawie nowy filtr?Ile masz przebiegu? Znajomy miał podobnie i winne były wtryski, ale lepiej zacząć od rzeczy tańszych lub od dobrego fachowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #45 Napisano 10 Listopada 2019 16g to pewnie wartość do wypalenia a nie masa popiołu. Tak przynajmniej mi się wydaje ale pewnie zaraz kolega potwierdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #46 Napisano 10 Listopada 2019 Tak przypuszczam?, pytanie ile ma popiołu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #47 Napisano 10 Listopada 2019 Więc tak według vcdsa , wartości podane po przejechaniu 13 km od końca wypalania zawartość popiołu w oleju 0,16l obliczona masa sadzy5,43g zmierzona masa sadzy 10,28 Teraz wartości po ostatnim wypalaniu 33 km od końca wypalania i z testera o nazwie CDIF3 obliczona masa sadzy 6,13g zmierzona masa sadzy11,1g zawartość popiołu w oleju 160 ml Za bardzo nie wiem które wartości są istotne. Wtryski całkiem możliwe że któryś leje i zapycha filtr, możesz coś więcej powiedzieć. Czy jakieś inne objawy oprócz kłopotów z dpfem występowały u kolegi, bo u mnie nic kompletnie więcej się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #48 Napisano 10 Listopada 2019 A nie lepiej coś obrazkowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #49 Napisano 10 Listopada 2019 Godzinę temu, ktry napisał: Więc tak według vcdsa , wartości podane po przejechaniu 13 km od końca wypalania zawartość popiołu w oleju 0,16l obliczona masa sadzy5,43g zmierzona masa sadzy 10,28 Teraz wartości po ostatnim wypalaniu 33 km od końca wypalania i z testera o nazwie CDIF3 obliczona masa sadzy 6,13g zmierzona masa sadzy11,1g zawartość popiołu w oleju 160 ml Za bardzo nie wiem które wartości są istotne. Wtryski całkiem możliwe że któryś leje i zapycha filtr, możesz coś więcej powiedzieć. Czy jakieś inne objawy oprócz kłopotów z dpfem występowały u kolegi, bo u mnie nic kompletnie więcej się nie dzieje. Ważna jest zawartość popiołu w oleju i ash czyli masa popiołu. Ja mam tez 0,16 i mam 67g , Max to 80g. Mój przebieg to 189k. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #50 Napisano 10 Listopada 2019 Jest jeszcze jeden parametr który przeoczyłem na zdjęciu z kompa . Masa popiołu w oleju 66,5g czyli mniej od ciebie, a przebieg mam większy bo 230 tys. Jeśli tobie wypala się normalnie czyli to nie wina dpfa. Jak masz 67g to co ile masz wypalanie dpfa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #51 Napisano 10 Listopada 2019 5 minut temu, ktry napisał: Jest jeszcze jeden parametr który przeoczyłem na zdjęciu z kompa . Masa popiołu w oleju 66,5g czyli mniej od ciebie, a przebieg mam większy bo 230 tys. Jeśli tobie wypala się normalnie czyli to nie wina dpfa. Jak masz 67g to co ile masz wypalanie dpfa? Nie wiem nie patrzę na to jeżdżę i się za bardzo nie przyjmuje. Się skończy to się zregeneruje dzisiaj to nie są już wysokie koszta ciekawy jestem czy ktoś ma już powyżej 80g i czy jeździ dalej czy już ma kontrolkę o zapchanym dpf. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #52 Napisano 11 Listopada 2019 No i problem coraz częstszego wypalania rozwiązał się sam. W sobotę byłem na zakupach przed długim weekendem, więc zatankowałem auto do pełna, bo było taniej na Intermarche. Myślę jestem w pobliżu to zaleję. Ostatnio tylko Orlen, więc myslę spróbuję czegoś innego. Wyjechałem z centrum nie dojechałem do domu i wypalanie po 80 km. mnie dopadło znowu. Wypaliłem do końca oczywiście i do domu. W Niedzielę zrobiłem z 60 km, więc jeszcze nie było kolejnego wypalania. W dniu dzisiejszym rodzinka mnie wyciągnęła na zakupy do Berlina tam nie świętowali dzisiaj. W dwie strony zrobiłem 160 km ,czyli już razem 220 km i brak wypalania. Wniosek musiałem trafić na gówniane paliwo na Orlenie, a zalany był do pełna właśnie orlenowskim dieslem. Dziwne było to że co wypalanie to był coraz krótszy dystans km. tak jakby coś się bardziej zatykało. Na Intermarche weszło mi 60l do pełna, wiec już wiele nie zostało tego z Orlenu. Nigdy by mi do głowy nie przyszło że take znaczenie ma paliwo w tych silnikach z DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SubMinimal Zgłoś #53 Napisano 26 Grudnia 2019 (edytowane) Też przestałem tankować najtańszego diesla tylko tego lepszego i taki sam objaw. Mniej procedur wypalania Edytowane 26 Grudnia 2019 przez SubMinimal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #54 Napisano 26 Grudnia 2019 Ja osobiście leje od początku Verve na Orlenie i nie narzekam ? tak samo w poprzednim pasku b7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #55 Napisano 27 Grudnia 2019 Taka ciekawostka. Mam 191k przebiegu , 68,8 na 80 sadzy a jak widać na zdj dpf w dobrej firmie. 483 km bez wypalania (aktualnie 22g wiec za chwile będzie chciał wypalać ) jeździłem ostatnio w proporcjach 80/20 trasa miasto. Jak widać spalanie 5,6 z tych 483 km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #56 Napisano 27 Grudnia 2019 U mnie przy 190 tyś było 42g popiołu Zobaczę jak przy mojej obecnej jeździe powiększa się jego zawartość i pochwalę się na forum? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #57 Napisano 27 Grudnia 2019 NO to ładnie. Ja kupiłem mojego na 167k i i potem jak wolno mi teraz rośnie wnioskuje ze ktoś jeździł większości w mieście przede mną. Mi przez 25k urosło tylko kilka gram. Chyba mniej niż 5g ale dokładnie nie mogę tego spr większość trasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #58 Napisano 27 Grudnia 2019 (edytowane) Wszystko zależy czy trasa czy na tzw miejacu/ wokół komina. Mi na... bo ktoś tu pisał o paliwie, tym samym zawsze najzwyklejszym z orlenu, robiąc trasę ok 800 km gdzie 500 to autostrada i V w okolicy 1,60 wypala się sprawdzajac na vagdpf po ok 750km zawsze, natomiast jeżdżąc wokół komina i średnio z punktu A do B ok15-20km czasem 4km to wypala się niemal zawsze podobnie przy ok 280 max 340km Ja mam 166 nalatane i 51g popiołu, wg. Vagdpf załadowany już w 63% Edytowane 27 Grudnia 2019 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #59 Napisano 27 Grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Qubape napisał: Taka ciekawostka. Mam 191k przebiegu , 68,8 na 80 sadzy a jak widać na zdj dpf w dobrej firmie. 483 km bez wypalania (aktualnie 22g wiec za chwile będzie chciał wypalać ) jeździłem ostatnio w proporcjach 80/20 trasa miasto. Jak widać spalanie 5,6 z tych 483 km ? Masz 68g popiołu , a graniczna wartość to 80g , przy 80g popiołu dpf do wymiany lub czyszczenia. Więc nie wiem czy w dobrej formie.. Edytowane 27 Grudnia 2019 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #60 Napisano 27 Grudnia 2019 6 godzin temu, Marek3 napisał: Masz 68g popiołu , a graniczna wartość to 80g , przy 80g popiołu dpf do wymiany lub czyszczenia. Więc nie wiem czy w dobrej formie.. Właśnie dlatego napisałem ze mam zapełniony dpf dość grubo i powinien mieć się ku końcowi a wypala się co 500km wiec jak na takie zapełnienie to całkiem spoko. Niektórzy piszą ze wypalają się im co 100km albo i mniej ciakaw jestem czy kontrolka zapali się równo na 80g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach