Skocz do zawartości
Adr3k

Prawdopodobnie przerwana praca wypalania dpf

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, czyli rozumując na spokojnie wypalania nie ma co robić bo to nic nie da tylko jeździć, wkońcu wyłączyłem SS, jeszcze do szczęścia brakuje mi VIM ale to VAS6154 i VCDS 19.6.1 nie zrobię tego a kupować VCP zza wielkiej wody nie lubię czekać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, 1285 napisał:

U mnie 200 tyś km i 42g.Wszystko zależy od warunków użytkowania.

To masz bardzo mało. Uśredniając i z tego co poczytałem to koło 250k zaczyna się odzywać. Ale dziś co to za problem. Daje się do regeneracji i po sprawie. Impreza tańsza niż rozrząd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jak auto eksploatowane ,miasto czy trasa , jak gwałtownie przyśpiesza , i jak często przerywana jest procedura wypalania (to raczej wpływa stan monolitu dpf , i poziom oleju napędowego w oleju silnikowym) , nie można być też niewolnikiem samochodu , ale też gdy mam trochę czasu to nie przerywam wypalania , tak jak to opisują inni forumowicze , bo to odbija się na żywocie filtra.

 

@adr3k można dpf wymontować i oddać firmie która zajmuję się czyszczenie takich filtrów , koszta to 500- 1200 z zależności od firmy i znajomości , potem trzeba wymienić czujnik różnicy ciśnień spalin i skasować wartości wyuczone (skalkulowane ) ,gdzie to jest w odis już wiesz. I o ile to możliwe to nie rób regeneracji warsztatowych (uruchamianych testerem ) , bo turbina od tego mocno się zużywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Adr3k napisał:

Dokładnie, czyli rozumując na spokojnie wypalania nie ma co robić bo to nic nie da tylko jeździć, wkońcu wyłączyłem SS, jeszcze do szczęścia brakuje mi VIM ale to VAS6154 i VCDS 19.6.1 nie zrobię tego a kupować VCP zza wielkiej wody nie lubię czekać

Ja muszę wykupić w aso kod i wymienić gniazdo USB żeby mi Apple car działało i potem odblokowanie vim,  1500 chcą w aso. 

1 minutę temu, Marek3 napisał:

Wszystko jak auto eksploatowane ,miasto czy trasa , jak gwałtownie przyśpiesza , i jak często przerywana jest procedura wypalania (to raczej wpływa stan monolitu dpf , i poziom oleju napędowego w oleju silnikowym) , nie można być też niewolnikiem samochodu , ale też gdy mam trochę czasu to nie przerywam wypalania , tak jak to opisują inni forumowicze , bo to odbija się na żywocie filtra.

 

@adr3k można dpf wymontować i oddać firmie która zajmuję się czyszczenie takich filtrów , koszta to 500- 1200 z zależności od firmy i znajomości , potem trzeba wymienić czujnik różnicy ciśnień spalin i skasować wartości wyuczone (skalkulowane ) ,gdzie to jest w odis już wiesz. I o ile to możliwe to nie rób regeneracji warsztatowych (uruchamianych testerem ) , bo turbina od tego mocno się zużywa.

A dużo daje w ogóle wypalanie serwisowe ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Qubape napisał:

Ja muszę wykupić w aso kod i wymienić gniazdo USB żeby mi Apple car działało i potem odblokowanie vim,  1500 chcą w aso. 

A dużo daje w ogóle wypalanie serwisowe ??

To jest dla tych co nie czują kiedy auto wypala , i cały czas przerywają , serwis może wypalić dpf testerem , bez jazdy samochodem .Lepiej robić to normalnie podczas jazdy ,łatwiej jest osiągnąć wysoką temperaturę spalin i lepsze jest też chłodzenie.

 

Jak masz auto z przed 22 tygodnia 2015 , to nie odblokujesz carplay i app connect , ćwiczyłem temat ,trzeba mib na nowszą wymienić

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Marek3 napisał:

To jest dla tych co nie czują kiedy auto wypala , i cały czas przerywają , serwis może wypalić dpf testerem , bez jazdy samochodem .Lepiej robić to normalnie podczas jazdy ,łatwiej jest osiągnąć wysoką temperaturę spalin i lepsze jest też chłodzenie.

 

Jak masz auto z przed 22 tygodnia 2015 , to nie odblokujesz carplay i app connect , ćwiczyłem temat ,trzeba mib na nowszą wymienić

Mam z kwietnia wiec chyba dobrze ze nie kombinowałem. Ale pytałem w aso to mi powiedzieli tak jak napisałem wyżej. Co nie znaczy, ze potem okazało by się inaczej :) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Qubape napisał:

Mam z kwietnia wiec chyba dobrze ze nie kombinowałem. Ale pytałem w aso to mi powiedzieli tak jak napisałem wyżej. Co nie znaczy, ze potem okazało by się inaczej :) 

 

Ja mam 2016 z kwietnia idzie jakoś ogarnąć neta " android auto" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Adr3k napisał:

Ja mam 2016 z kwietnia idzie jakoś ogarnąć neta " android auto" 

Chodzi o 15 rok :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Qubape napisał:

Mam z kwietnia wiec chyba dobrze ze nie kombinowałem. Ale pytałem w aso to mi powiedzieli tak jak napisałem wyżej. Co nie znaczy, ze potem okazało by się inaczej :) 

 

eChciałem cię uprzedzić bo kupiłem sobie w aso w de (u nich 199 euro -  30eu rabatu dostałem ) kod odblokowujacy , i okazało się że nie dało się , więc musiałem sprzedać kod ze stratą na portalu aukcyjnym. Można tylko nie oficjalnie...

Możesz oficjalnue tylko mirrorlink odblokować , ale kod ma inny numer katalogowy

Edytowane przez Marek3
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Marek3 napisał:

@adr3k można dpf wymontować i oddać firmie która zajmuję się czyszczenie takich filtrów , koszta to 500- 1200 z zależności od firmy i znajomości , potem trzeba wymienić czujnik różnicy ciśnień spalin i skasować wartości wyuczone (skalkulowane ) ,gdzie to jest w odis już wiesz. I o ile to możliwe to nie rób regeneracji warsztatowych (uruchamianych testerem ) , bo turbina od tego mocno się zużywa.

A czujnik po co wymieniać ?

Wystarczy wykasować wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg . Vw trzeba , bo później są problemy . Czy faktycznie tego nie testowałem. 

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie i co się stanie jak się przerwie wypalanie DPF?

Proces zostanie powtórzony po ponownym uruchomieniu silnika? czy trzeba czekać?

 

PS jest od niedawna użytkownik Passata 2.0 TDI 190 KM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Marek3 napisał:

Wg . Vw trzeba , bo później są problemy . Czy faktycznie tego nie testowałem. 

Nie trzeba . Zresztą wymienić jakby by były jakieś cyrki z DPF to zawsze możesz później :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Peterrr napisał:

Witajcie i co się stanie jak się przerwie wypalanie DPF?

Proces zostanie powtórzony po ponownym uruchomieniu silnika? czy trzeba czekać?

 

PS jest od niedawna użytkownik Passata 2.0 TDI 190 KM :)

Nic wielkiego. Po zgaszeniu silnika będą chodziły jeszcze wentylatory kilka minut żeby schłodzić. Włączy się od nowa po ponownym uruchomieniu silnika i spełnieniu warunków. Ja kiedyś jedno chyba na 4 razy przekładałem bo nie miałem czasu czekać. 
 

jesli masz czas to lepiej poczekać aż skończy. Będziesz widział po podwyższonych obrotach i chwilowym spalaniu około 1,2L. Ma to przełożenie w dłuższej perspektywie żywotności filtra. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić ,albo zamienić, bo przecież są dwa czujniki identyczne. Jeden mierzy za dpfem ,a drugi przed dpfem. W starych był jeden czujnik do pomiaru za i przed . My mamy dwa identyczne z dwoma wejściami, ale tylko jedno jest wykorzystane. Do każdego czujnika dochodzi tylko jeden wężyk, a drugie wejście jest wolne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.11.2019 o 19:44, Adr3k napisał:

jeszcze do szczęścia brakuje mi VIM ale to VAS6154 i VCDS 19.6.1 nie zrobię tego a kupować VCP zza wielkiej wody nie lubię czekać

Heh ... VIM zrobisz interfejsem OBD11, który kupisz w Polsce (około 300 zł). VIM zrobisz też VCP, który - może Cię zaskoczę - jest produktem polskim.

Zza wielkiej wody jest za to VCDS, ale można go kupić od ręki w Polsce w Adako.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obd 11 pro mogę odstąpić  tanio (raz użyty )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręcznie - klawiszem, dezaktywuje  Auto-stop i przy wypalaniu  DPF żółte światełko :)  na klawiszu nie  świeci, jest to jakaś wskazówka, że DPF wypala się .

Potem Auto-Start jest aktywny. Ogólnie nie ma tragedii z tym wypalaniem, ale pomyślę jak zapamiętać wyłączenie klawiszem Auto-Stop.  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Peterrr napisał:

Ręcznie - klawiszem, dezaktywuje  Auto-stop i przy wypalaniu  DPF żółte światełko :) na klawiszu nie  świeci, jest to jakaś wskazówka, że DPF wypala się .

Potem Auto-Start jest aktywny. Ogólnie nie ma tragedii z tym wypalaniem, ale pomyślę jak zapamiętać wyłączenie klawiszem Auto-Stop.  

 

Rozumie że jak jest start stop dezaktywowany i uruchomiona procedura wypalania dpf to nie pali się żółta dioda na przycisku start stop  , czy tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ile macie wypalanie, bo mi coś teraz często włącza procedurę. Miałem wcześniej że tak 250 -300 km. Teraz to nawet 100 km jak jazda w mieście i drogi lokalne.

Dzisiaj włączyła się procedura ,więc poza miasto i tak ok.3000 tys. obr. 15 min. mu dałem ciekawe czy cos poprawi się. Ostatnie wypalania to robiłem raczej przy obrotach ok. 1500, więc może tym go zawaliłem.   Temperatury niższe, jazda delikatniejsza i za każdym razem brakowało ognia aby się dopalił.   Jak to nie pomoże to trzeba będzie cos robić, bo już co 100 km to już tego nie zniosę jak się będzie wypalał.  Już przesiadka z B7 gdzie wypalał się co 600-700 km. mnie strasznie wnerwia, ale co 100 km to już przegięcie. Ile to paliwa idzie niepotrzebnie i jakie zanieczyszczenie powoduje, ta niby ekologia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności