Adr3k Zgłoś #1 Napisano 20 Października 2019 Witam jak w temacie w tamtym tygodniu prawdopodobnie wypalał się dpf bo wentylatory chodziły dość długo po zgaszeniu. To nowy nabytek i niewiedziałem o i jak. Posiadam tylko VAS6154 i Odis 4.3.3, jest ktoś kto podpowie jak sprawdzić dpf stan popiołu. Boję się że znowu się to powtórzy Będzie potrzeba to zamówię inny kabelek od małych ludzików tylko jaki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #2 Napisano 20 Października 2019 W czym tu problem kolego?dpf się nie wypalił bo przerwałeś proces.W czasie następnej jazdy zrobi to ponownie. Wypalanie jest zwykle pomiędzy 200km(krótkie odcinki) a 500km(długie trasy). Poznasz to po podniesionych obrotach(około1tyś na tzw.luzie)Do sprawdzania dobry będzie np. OBD11 jeśli chcesz być na bieżąco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2019 36 minut temu, Adr3k napisał: Witam jak w temacie w tamtym tygodniu prawdopodobnie wypalał się dpf bo wentylatory chodziły dość długo po zgaszeniu. To nowy nabytek i niewiedziałem o i jak. Posiadam tylko VAS6154 i Odis 4.3.3, jest ktoś kto podpowie jak sprawdzić dpf stan popiołu. Boję się że znowu się to powtórzy Będzie potrzeba to zamówię inny kabelek od małych ludzików tylko jaki Pozdrawiam W funkcjach specjalnych jest lub w prowadzonych funkcjach , w module 01 sterownik silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #4 Napisano 20 Października 2019 (edytowane) Najtańszy Elm i vag.dpf i wszystko jasne. Edytowane 20 Października 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adr3k Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2019 (edytowane) Jednak muszę kupić coś pod vcds odis za bardzo skomplikowany? Nie potrafię Sprzydałby się ten elm, vcds też ok ale jeszcze jakby można było VIM usunąć to już wypas A mam jeszcze jedno pytanie zaprosili mnie do ASO na akcje serwisową "Centralna Elektryka" za darmo, oczywiście będą widzieć moją ingerencję w odisie tzn kasowanie błędów? Edytowane 20 Października 2019 przez Adr3k Coś nowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirecki Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2019 Ja przerywam 2-3 razy miesięcznie i tak od 4 lat. No stress!!! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adr3k Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2019 (edytowane) No to spoko ja mam autko 2 tygodnie ? czeka mnie rozrząd i oleum rozrząd w ASO 2,5k pln i zastanawiam się czy kontynuować książkę serwisową ehh ? zamek sam naprawiłem ? Edytowane 20 Października 2019 przez Adr3k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2019 5 godzin temu, Adr3k napisał: Jednak muszę kupić coś pod vcds odis za bardzo skomplikowany? Nie potrafię Sprzydałby się ten elm, vcds też ok ale jeszcze jakby można było VIM usunąć to już wypas A mam jeszcze jedno pytanie zaprosili mnie do ASO na akcje serwisową "Centralna Elektryka" za darmo, oczywiście będą widzieć moją ingerencję w odisie tzn kasowanie błędów? Jutro sprawdzę ile popiołu jest u mojego to dam znać dokładnie gdzie to jest , zobacz czy numer dealera czy się zmienił na taki jak masz w odis ustawiony , z tego co pamiętam to w B8 po kasowanu usterek wpisywał się ten numer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto85 Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2019 Rozrzad zrob sam,w nieautoryzowanym zakladzie VAGa w gdansku kasuja 1500zl za wszystko. ja robilem to u kolegi vikinga z wymiana świec i zamknałem sie w kwocie 1300zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adr3k Zgłoś #10 Napisano 26 Października 2019 (edytowane) Witam dzisiaj odczytałem dpf. Jest ok czy trzeba wypalać aktualny przebieg 199400 Pozdrawiam i dziękuję za pomoc Edytowane 26 Października 2019 przez Adr3k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adr3k Zgłoś #11 Napisano 31 Października 2019 Ktoś coś? Podpowie czy jest ok Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #12 Napisano 31 Października 2019 Według mnie filtr jest już dosyć mocno zapchany. Wartość oil ash volume to 0.17l. Chyba max to teoretycznie 0.175. Powinna gdzieś w VCDS być opcja odhaczenia ile to max. Może być wartość podana w ml lub g. Graniczne wartości to 60g albo 175ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #13 Napisano 31 Października 2019 (edytowane) W dniu 20.10.2019 o 14:29, Adr3k napisał: Witam jak w temacie w tamtym tygodniu prawdopodobnie wypalał się dpf bo wentylatory chodziły dość długo po zgaszeniu. To nowy nabytek i niewiedziałem o i jak. Posiadam tylko VAS6154 i Odis 4.3.3, jest ktoś kto podpowie jak sprawdzić dpf stan popiołu. Boję się że znowu się to powtórzy Będzie potrzeba to zamówię inny kabelek od małych ludzików tylko jaki Pozdrawiam Jak nadal chcesz sprawdzić zapełnienie filtra przez odis , to zrób tak : uruchom diagnozę następnie klikasz "bez zlecenia" , program robi sobie odczyty i itp. jak skończy to klikasz "lista sterowników " zaznaczasz 01 sterownik silnika , klikasz prawym klawiszem myszki , pojawi się dodatkowe okno , wybierasz prowadzone funkcje , i następnie "spr. zapełnienia filtra dpf" U mnie po 130 tyś. 38 gramów ,graniczna wartość jest 80 g. Edytowane 31 Października 2019 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #14 Napisano 31 Października 2019 8 godzin temu, GRENEK9 napisał: Według mnie filtr jest już dosyć mocno zapchany. Wartość oil ash volume to 0.17l. Chyba max to teoretycznie 0.175. Powinna gdzieś w VCDS być opcja odhaczenia ile to max. Może być wartość podana w ml lub g. Graniczne wartości to 60g albo 175ml. max zapełnienie to 80g więc jeszcze trochę. Ja mam 0,17 i zapełnienie w g to 67. przebieg 188k , ze spokojem , masz jeszcze czas. Zapali się lampka to będziesz się martwić. Możesz przerwać procedurę wypalania, to normalne. Nikt, kto kupi auto nie będzie siedział w nim i czekał aż dpf się wypali za każdym razem co do rozrządu to mam ten sam dylemat. ASO 2400, nieautoryzowany serwis 1600, a kolega z garażu obok 400 za robotę plus części czyli około 1300 Pytanie kiedy będziesz sprzedawać auto bo jednak w aso ślad zostaje. Ja czekam na promocję w ASO bo czasami można trafić na rozrząd poniżej 2k. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adr3k Zgłoś #15 Napisano 1 Listopada 2019 Tak z odisa pokazuje rozumiem że pasowało by porządnie przepalić serwisowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #16 Napisano 1 Listopada 2019 Tego już nie wypalisz. Można czyścić ale trzeba wyjąć. Jeśli dobrze liczę to masz jeszcze przed sobą około 20-30 tys km. Chociaż niektórzy maja wyższe wartości niż 80 i jest ok na razie się nie przejmuj i jedz. Pojawi się kontrolka to będzie rada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #17 Napisano 1 Listopada 2019 (edytowane) TO na ile ten dpf jest obliczany - 230000?? Troche slaby zarta. Kolego Adr3k jaki styl jazdy - wiekszosc miasto?? Juz widze ze na mine wpadles. Edytowane 1 Listopada 2019 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adr3k Zgłoś #18 Napisano 1 Listopada 2019 Raczej narazie miasto autko mam 4 tygodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #19 Napisano 1 Listopada 2019 8 minut temu, loki7777 napisał: TO na ile ten dpf jest obliczany - 230000?? U mnie 200 tyś km i 42g.Wszystko zależy od warunków użytkowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #20 Napisano 1 Listopada 2019 (edytowane) To wlasnie mialem na mysli pytajac ale skoro auto dopiero kupione to nie wiadomo jak to wygladalo wczesniej. U mnie po prawie 120tys km(sadze ze wiekszosc autostrady w UK) mam tak(az musialem wygiagnac obd11 i sprawdzic;): Oil ash volume 23.8g Soot mass measured 5.75 Soot mass calculated 11.91g Rozumiem ze u mnie(ze wzgledu na rozne tlumaczenia) mam 23.8g wiec jeszcze sporo do zapelnienie. Start/stop od jakiegos czasu wylaczony i 6 wrzucam bardzo rzadko. Edytowane 1 Listopada 2019 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach