Skocz do zawartości
boroskym

diesel Skrzynia KDN - mechanizm różnicowy i luzy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, czy luz na mechanizmie różnicowym może powodować stuki przy zmianie biegów ? Objaw podobny jak do zużytych przegubów, lecz przeguby sztywne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Na początku przy prędkościach +50km/h na łukach TYLKO w prawo trzeslo autem z lewej strony.

Wymieniłem lewy przegub zewnętrzny na SKF, był jeszcze oryginalny, miał pęknięta gume. Przy wymianie okazalo się że spadł z półosi, zabezpieczenie zleciało i znalazłem je z podkładkami w smarze. Wyczułem przy wymianie "luz" na mechanizmie rożnicowym.

Wcześniej od jakiegoś czasu zauważyłem że przy szybszym ruszaniu, lub przyspieszaniu na drugim biegu ze skrecona do oporu kierownicą jest stuk, jak u kolegi wyżej, ale ze skrecona tylko w lewo. Po wymianie przegubu, zaczęło stukac także ze skręcona w prawo oraz stuk przy wrzuceniu biegu po puszczeniu sprzęgła. Wygląda na jedno uderzenie na każdy obrót koła nie tak jak przy przegubie gdzie słychać kilka na jeden obrót. Nie stuka na łukach oraz przy jeździe prosto tylko i wyłącznie kiedy przyspieszam ze skreconymi kołami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności