Skocz do zawartości
Por.Jaszczuk

Dlaczego Discover Media w B8 nie współpracuje z tel. Huawei (P20Pro/Mate9Pro)?

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w rozwiązaniu trapiącego mnie od 2 m-cy problemu w brakiem możliwości udostępnienia internetu poprzez HotSpot z telefonu P20Pro systemowi multimedialnemu o nazwie Discover Media działającym w aucie Volkswagen Passat B8 z 2018 (system multimedialny łączy się z HotSpotem realizowanym przez P20Pro lecz telefon nie udostępnia internetu).

1.      Przywracanie ustawień fabrycznych zarówno w Discover Media (oprogramowanie 0890) jak i ustawień sieciowych w telefonie nie przyniosło żadnych oczekiwanych efektów.

2.      Nie znalazłem żadnych informacji i wyłączeń jakoby Huawei P20Pro nie było kompatybilne z systemami multimedialnymi Volkswagena (lista zgodności urządzeń).

3.      HotSpot realizowany przez P20Pro (CLT-L29, kompilacja 9.1.0.328, EMUI 9.1.0) działa normalnie z innymi urządzeniami.

4.      HotSpot realizowany przez inne telefony np. S8 (i routery) udostępniają internet bezproblemowo.

5.      Testowałem najróżniejsze ustawienia HotSpotu tak w telefonie jak i w systemie multimedialnym Discover Media.

6.      Rozmowa z HelpDeskiem Huawei nie przyniosła rozwiązania problemu (zasugerowano ustawienie kanału nadawczego na nr 6 w ustawieniach HotSpotu) … pasmo 2,4 GHz … typ szyfrowania WPA2 PSK.

7.      Informacje z internetu nie przybliżają mnie do rozwiązania problemu

https://uk.community.huawei.com/p20-series-31/hotspot-does-not-work-with-my-auto-4560 

Czy któryś z kolegów lub koleżanek spotkali się z tego typu problemem ?

Będę zobowiązany za każdą sugestię przybliżającą mnie do rozwiązania tego problemu w aucie.

1_Ustawienia HOTSPOT w telefonie.jpg

2_Wersja softu w Discowery Media.jpg

 

5_Komunikat1 o braku połączenia z interenetem.jpg

 

Edytowane przez Por.Jaszczuk
Dodatkowe inf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do supportu HUAWEI ale niestety zaproponowane rozwiązanie nie działa.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Sebastian L (Huawei)

Oct 14, 10:25 CEST

Dzień dobry,

Dziękujemy za kontakt z Huawei.
Proszę jeszcze o informację, czy problem nadal występuje po (tymczasowym) wyłączeniu hasła w hotspocie. Domyślnie nasze urządzenia używają do haseł wifi popularnego algorytmu szyfrującego WPA2-PSK i ten test sprawdzi, czy Pana samochód obsługuje ten typ szyfrowania. W przypadku ponownego problemu z połączeniem proszę o stosowną informację; przekażemy zgłoszenie do dalszych badań.

Pozdrawiam,
Sebastian
Specjalista ds. technicznych
www.huawei.pl

 

Kupiłem Note10 i wszystko zaczęło działać ... a już podejrzewałem o celowe działanie firmowego IT (skrajne postrzegane bezpieczeństwo danych).

Czekam na oficjalną reakcję z HUAWEI.

 

FAKTY - problem nie rozwiązany przez VW od ponad roku.

Tethering Wi-Fi w systemie Discover Media nie działa (łączy się lecz nie ma dostępu do internetu) z uwagi na niedostosowanie oprogramowania VW do Androida 9.0 (Pie) w zakresie ustawień sieciowych (protokół WiFi CarNet WiFi )- jest to problem jednostki głównej Volkswagena.

W szczegółach - WiFi VW, chociaż ma połączenie WiFi z hotspotem telefonu, nie może połączyć się z Internetem z powodu niemożności uzgodnienia (funkcji bezpieczeństwa) między samochodem a telefonem, ponieważ obaj próbują rozmawiać z nawzajem na różnych „kanałach”.

Przypomina mi to aferę z oszukańczym oprogramowaniem sterującym pracą silnika, które rozpoznało charakterystyczny schemat eksploatacji pojazdu na stanowisku badawczym i zmieniało ustawienia pracy silnika tak, aby dokonana została redukcja emisji związków toksycznych podczas przeprowadzanego badania https://www.stopvw.pl/ 

To w jaki sposób zachowuje się VW w obliczu własnych błędów programistycznych jest żałosne ... bo próbuje zrzucić odpowiedzialność na producentów telefonów lub dla upartych użytkowników proponuje faktyczny downgrade do "NOWEJ" wersji softu -  0876 (fabrycznie mam 0890) ...  i tym samym grając na czas.

Podobno najnowsza wersja softu to 0891 - zamierzam to sprawdzić organoleptyczne.

O szczegółach można sobie poczytać tutaj https://forums.oneplus.com/threads/op6-oxygenos9-wi-fi-tethering-not-working-with-volkswagen.912932/ 

Edytowane przez Por.Jaszczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P30 Pro z Android 9 i DP 2.5 dziala ok ....bo mam i kozystam 

a pamietam ze na  DP 2  cos było ... ze łączył się tylko jak  połaczenie WiFi bylo otwarte, bez zabezpieczeń

sprawdz to 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem na DM (telefon OnePlus 3T - Android 9) i napisałem do VW. Musiałem jechać do serwisu i zaktualizowali mi oprogramowanie w samochodzie tj. DM na to 0876. Problem w systemie Android 9. Teraz dział bez zarzutu. Sam nie dasz rady, ja też męczyłem się dwa miesiące. Za zmianę aktualizacji nic nie zapłaciłem.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Jaka to jest aktualizacja do 0876 jak dziś mam wersję softu 0890 - to jest downgrade.

2. Opcja połączenie  poprzez otwarte WiFi również nie działa.

3. Z mojej wiedzy to nie jest problem z Androidem 9 lecz z oprogramowaniem VW ... co pośrednio potwierdza fakt że stara wersja softu 0876 działa prawidłowo. Natomiast kolejna wersja oprogramowania 0890 już NIE, a taka jest właśnie w moim aucie.

 

Otrzymałem  wczoraj oto taką odpowiedź od VW.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Szanowny Panie .........,

dziękujemy za kontakt z Centrum Usług Cyfrowych Volkswagen.

Przepraszamy za niedogodności związane z korzystaniem z usług pakietu „Guide & Inform”.

Informujemy, iż nasz dział techniczny w Niemczech przeanalizował kwestię ograniczeń podczas korzystania z hotspotu dostarczonego przez system operacyjny Android 9 z systemem nawigacji „Discover Media”. Analiza wykazała, że Android 9 zapewnia hotspot w przeciwieństwie do poprzednich wersji systemu operacyjnego.

Opracowaliśmy nową wersję oprogramowania do urządzenia nawigacyjnego, która umożliwia korzystanie ze smartfona z Androidem 9 jako hotspotem, a także oferuje dalsze ulepszenia. To oprogramowanie może być zainstalowane tylko przez partnera serwisowego Volkswagen na urządzeniu nawigacyjnym dlatego konieczna będzie wizyta w autoryzowanym serwisie Volkswagena w celu aktualizacji oprogramowania nawigacji do wersji 0876.

W przypadku dalszych pytań dotyczących aktualizacji oprogramowania nawigacji prosimy o kontakt z Pańskim serwisem Volkswagena.

W przypadku dalszych pytań dotyczących Usług Cyfrowych Volkswagen prosimy odpowiedzieć bezpośrednio na ten e-mail lub skontaktować się z naszą całodobową infolinią pod numerem: 008001216777. Jeżeli wybrany operator sieci telefonicznej nie obsługuje tego bezpłatnego numeru, prosimy zadzwonić pod numer: 0048612714987.

Podczas kontaktu prosimy o podanie numeru sprawy: 0000...............

Życzymy Panu zawsze bezpiecznej i przyjemnej podróży samochodem Volkswagen Passat.

Z poważaniem,
Zespół We Connect

 

Edytowane przez Por.Jaszczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś uprzejmy telefon z VW z prośbą o formalne złożenie reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności