Skocz do zawartości
Pedross86

benzyna Błąd g40 po wymianie czujnika g40 i g28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Silnik 2.0fsi oznaczenie BLR. Próbuje rozwiązać problem z czujnikiem G40. Dokładnie błąd nr P0341 (położenie wałka rozrządu-nieakceptowalny sygnał). Wszystko zaczęło sie po tym jak głowica została wyjęta i szlifowana. Złożyłem wszystko na znaki (Rozrząd). Koło zębate na znak OK -> , dolne koło korbowód na znak. Wałki blokada ale po odpaleniu wywala ten błąd P0341. Ta blokada na wałki czytałem że to nie 100% ustawienia. Rzeczywiście jak jest założona to na zebatkach moge manipulować o jeden ząbek przód tył. Tylko że jak przestawiałem na zębatce ssącej to auto kicha w kolektor ssący ale wtedy nie wywala błędu... teraz jest ustawione tak ze chodzi prawie dobrze tylko ten błąd i czasem nierówna praca silnika. Czy to bedzie wina napinacza lub wariatora ? Posiadam VCDS i mogę zrobić logi jeśli jest tu ktoś kumaty w tym silniku 

Edytowane przez mkpol
uzyj opcji edytuj zamiast pisać post pod postem ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć przepraszam za nowy temat ale jestem w trasie (jeśli jest podobny proszę admina o przeniesienie aby nie zaśmiecać) 

Passat cc 2.0T 200 KM CBFA 

Po remoncie góry tzn. 

Wymiana zaworów ssacych

Wymiana rozrządu 

Wymiana wałka ssacego

Wymiana okulara wałków 

Wymiana zaworka wałka ssacego

Wyskakujące błędy:

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 

               P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

             Ramka zamrożona:

                    Stan błędu: 00100000

                    Priorytet błędu: 0

                    Częstość błędu: 17

                    Wew.licznik błędów: 255

                    Przebieg: 1973790 km

                    Wskaźnik czasu: 0

                    Data: 2007.08.15

                    Czas: 01:56:60

 

             Ramka zamrożona:

                    Obroty silnika: 1078 /min

                    Obciążenie: 15.7 %

                    Prędkość: 15.0 km/h

                    Temperatura: 91.0*C

                    Temperatura: 30.0*C

                    Ciśnienie rzecz.: 970.0 mbar

                    Napięcie: 13.589 V

 

000017 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później 

               P0011 - 000 - Nieosiągnięta wartość wymagana - Sporadyczny

             Ramka zamrożona:

                    Stan błędu: 00100000

                    Priorytet błędu: 0

                    Częstość błędu: 1

                    Wew.licznik błędów: 255

                    Przebieg: 3421236 km

                    Wskaźnik czasu: 0

                    Data: 2013.00.26

                    Czas: 03:17:40

 

             Ramka zamrożona:

                    Obroty silnika: 1625 /min

                    Obciążenie: 41.9 %

                    Prędkość: 52.0 km/h

                    Temperatura: 94.0*C

                    Temperatura: 30.0*C

                    Ciśnienie rzecz.: 970.0 mbar

                    Napięcie: 13.335 V

 

Kody gotowości: 0000 0000

 

 

Wymienilem czujnik wałka rozrządu na nowy i teraz wyskakuje taki zestaw błędów jak na zdjęciu.

 

Prosze o podpowiedź bo już mi ręce opadają. Wina czujnika który wymieniłem? 

Dodam że auto odpala i jeździ normalnie, nie ma jakiejś nierównej pracy, czy innych obiaw. 

IMG_20191012_101006.jpg

Edytowane przez bartek1080

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczalnie masz kąt wyprzedzenia poza zakresem, albo na granicy. Kłania się dynamiczne ustawienie rozrządu na fasolkach. Ja bym od tego zaczął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej dzięki za odp. Po przejechaniu 20 km na nowym czujniku auto ma problem z odpaleniem, muszę długo trzymać pilot żeby odpalił, zapalił się chack engine. Wymieniłem na stary czujnik skasowałem błędy i auto od razu odpala. Jak dojadę sprawdzę jakie wyskoczyly błędy. 

 

Ok wyskoczyly na starym czujniku te same błędy co na początku tematu podałem auto jeździ normalnie mimo wyskakują ego błędu, a check engine wyskakuje dopiero jak w czasie jazdy stanę na chwilę zgasze auto i odpalę. 

Teraz pytanie czy czujnik źle działa czy mechanik źle ustawił rozrząd. 

 

A dodatkowo jak ruszam w korku wolno, na 1-2 sek. Zapali się EPC i zgaśnie przy normalnym ( żwawym) ruszeniu nie zapala się. 

 

Zamówiłem drogi czujnik powinien przyjść w tym tyg. Poprzedni okazał się wadliwy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat chyba rozwiązany zastosowałem czujnik epi i błędy zginęły 

Nie zapala się eps, check, i zginęły błędy g40 i g28

Obecnie zrobiłem raptem ok 20 km zobaczymy co będzie dalej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności