Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek życzę wszystkim DOSIEGO .. (.. i braku awarii...) , a teraz do rzeczy...ale po kolei

 

Autko Passat B6 140KM PD - 4MOTION 2006 r. (bi-ksenon skrętny)

oddałem lampy do regeneracji luster, bo zdecydowanie jazda na światłach przez całą dobę mu nie posłużyła.

Lampy, nie powiem zrobione rewelacyjnie.. tzn, rewelacyjnie świecą...., ale niestety jedna po regeneracji była nieszczelna.

oddałem do poprawki, i po powrocie ujrzałem znajomy napis "AFS Inoperative...." , wizualnie był taki efekt, że lawa lampa ( ta poprawiana) odchyla się w lewo... wraca, obie wykonują test góra-dół ... no i pojawia się błąd. Zauważyłem jeszcze ( a raczej usłyszałem) , że podczas testu silniczek lewej lampy dochodzi do położenia krańcowego..i słychać efekt jakby przeskakiwania..

Diagnoza KTS'em otrzymałem błąd " 0A45 Czujnik pozycji światła kierunkowego z lewej uszkodzony" . po przeszukaniu w Sieci i konsultacji z elektrykiem wywnioskowałem że potrzebny jest moduł (podobno nierozbieralny) sterujący soczewką w lampie.. (prawdopodobnie padł czujnik położenia krańcowego...)

 

i teraz pytanie, czy ktoś z Szanownego forum ma/wie kto może mieć takie coś/ile to może kosztować... , i jak tego szukać...

 

Oczywiście po wymianie trzeba zrobić odpowiednią adaptację... ale o to jeszcze za wcześnie dla mnie..

 

pozdrawiam

Adam

 

p.s jeszcze dzisiaj przeczyścimy wszystkie styki, może coś nie kontaktuje..

identyczne objawy jak u mnie:)

jak wymienisz napisz czy pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
identyczne objawy jak u mnie:)

jak wymienisz napisz czy pomogło

 

He He , ale jeszcze trzeba wiedzieć CO wymienić...

styki sprawdzone/wyczyszczone, i nic to nie dało.. :ocochodzi

podłączyłem jeszcze dzisiaj czytnik SuperVAG i on odczytał błąd 2629. ??? Pojawia się oczywiście zaraz przy następnym włożeniu kluczyka do stacyjki. Zrobiłem testy, i wszystkie silniczki ładnie pracują , wiec jakiś czujnik ? , tylko gdzie tego szukać.. ?

z rana postaram się zamienić miejscami moduły sterujące w lampach (mam Valeo 7L6941329) i zobaczymy czy będzie się zachowywał identycznie...

ponawiam pytanie , ma ktoś jakiś pomysł ? jak to ugryźć ? , jeden znajomy zasugerował kupno lampy ( używki) i podmiana całego modułu trzymającego soczewkę.. , może tam jest jakiś czujnik ?

 

pozdrawiam

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne testy za mną. podmieniłem moduły sterujące, sprawdziłem raz jeszcze styki. nic nie pomogło, jedynej rzeczy której nie podmieniłem to właśnie silniczki...

reflektor ze szrotu zamówiony, jutra walki dalszy ciąg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, obiecałem , to i pisze.

Niestety nie obeszło się bez wymiany, zakupiłem reflektor z urwanymi uchwytami, i wymieniłem cały mechanizm sterujący praca soczewki.

Co prawda teraz widzę tak jakby snop światła delikatnie drgał. przy przejeździe przez nierówności, ale soczewki pracują poprawnie, błędy skasowane i wszystko gra.. W wolnej chwili rozbiorę te silniczki.

 

pozdrawiam

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, czy komunikat "AFS inoperative! See owner's manual 1/1" może pojawić się TYLKO z powodu rozszczelnionego reflektora?

 

To, że jest rozszczelniony widać gołym okiem (częste parowanie po myjni, czy deszczu, wysuszone zacieki w narożniku wewnątrz).

 

Ale zarówno selftest po uruchomieniu prawidłowy, żarniki wymienione rok temu - działają bez zarzutu, doświetlenie zakrętów też działa a komunikat pojawia się nieregularnie, po ponownym uruchomieniu auta - jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Sprawa "na świeżo" rozwiązanego problemu komunikatu jak w tytule wątku. Może pomoże innym w poszukiwaniach.

 

Objawy: po odpaleniu test lamp prawo/lewo góra/dół raz robiony poprawnie, raz nie, po poprawnym teście i jeździe z prędkością powyżej progu zadziałania doświetlania dynamicznego przy próbie skrętu kół błąd: AFS inoperative... Do tego częste przypadki, kiedy włączone światła drogowe same przechodziły w mijania.

 

Winowajca: trywialny - w lewej lampie urwany był (trzymał się na przysłowiowym włosku)

kabelek w kostce zasilającej przesłonę świateł drogowe/mijania (bixenon). Naprawione przy okazji

wymiany palników i zniknęły dwa problemy za jednym zamachem: samoczynne wyłączanie się świateł drogowych

(opadanie przesłony) oraz problemy z dynamicznym doświetlaniem. Zniknęła też wkurzająca migająca kontrolka żaróweczki.

 

Do tego po wymianie DS-1 na nowe i samodzielnym wyczyszczeniu soczewek przez otwór żarówek doświetlania statycznego powróciła mi wiara w bixenony B6-ki. Pluję sobie w brodę, że nie zrobiłem tego co najmniej 2 lata temu.

Edytowane przez Fil_wr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a co tu zrobić, jeśli komunikat wyświetla się w różnych momentach - i na prostej drodze, zakrętach, albo dłuższy czas w ogóle. Test lamp po restarcie auta czasami niepełny (lewa strona niedomaga) a komp w ASO nie znalazł po kilku komunikatach żadnego błędu! Chcę to naprawić ale nie mam pojęcia od czego zacząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobrze, a co tu zrobić, jeśli komunikat wyświetla się w różnych momentach - i na prostej drodze, zakrętach, albo dłuższy czas w ogóle. Test lamp po restarcie auta czasami niepełny (lewa strona niedomaga) a komp w ASO nie znalazł po kilku komunikatach żadnego błędu! Chcę to naprawić ale nie mam pojęcia od czego zacząć.

Z sygnatury widzę, że auto circa takie jak moje (typ, rocznik, mam rok modelowy 2007). Objawy miałem bardzo podobne. Ja bym zaczął od sprawdzenia tego, o czym napisałem powyżej, tzn. lewej lampy i jej połaczeń wewnętrznych. Niestety dostęp kiepski i potrzebny demontaż zderzaka/lampy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim vw padł czujnik zawieszenia tylnego, stąd był błąd AFS i brak sterowania bixenona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taką przypadłość może ktoś się z tym zetknął. Światła mijania (bixenon) świecą z pozoru normalnie, ale podczas jazdy po zmroku (podczas wieczoru tego nie widać) prawa lampa czasem zaczyna świecić mocniej tj. tak jakby się mocniej załączała, przy czym jak się załączy mocniej to wtedy dopiero mam wrażenie że bixenony w passacie świecą normalnie. Przygasa niezauważalnie by znowu się gwałtownie mocniej zapalić. Na pewno prawa lampa świeci - nie jest tak że gaśnie, tylko czasem na "wyboju" mocniej się zapala i wtedy fajnie widać jezdnię.

 

Nie zdarza się to gdy włączone są światła drogowe tj. drogowe świecą bez przerwy dobrze i mocno.

 

Zastanawiałem się nad tym, że przesłona wariuje i załącza na chwilę drogową wiązkę światła, ale mam wrażenie że drogowe i tak świecą mocniej.

 

VCDS nie wykazuje żadnego błędu, na fisie oczywiście też nie ma błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się, dziś po mocnym deszczu zgasł prawy ksenon, wywaliło mi komunikat "FRONT RIGHT DIPPED BEAM NOT WORKING", reflektor cały zaparowany od środka... I lipa, po wysuszeniu (suszarką) przez otwór zaślepki - nadal nie świeci, nadal komunikat. Dodam, że wcześniej opisywany problem z afs inoperative dotyczący prawdopodobnie lewego reflektora tez nie ustał. Także teraz prawy zgasł, lewy stwarza problem z AFS. Spisałem numer reflektora: VALEO 3C0941752G. Jakieś porady? Zastanawiam się czy nie kupić prawego reflektora, i tak jest lekko pęknięty...ale wtedy nie wiem - kupić VALEO o minimalnie innym numerze (3C0941754G)?

Edytowane przez marcinek79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie sporadycznie 1-2 razy w tygodniu zapala sie kontrolka przepalonej żarówki.Dzisiaj podłączyłem VAG-a i wyskoczył błąd 02628 czyli " czujnik pozycji modułu obrotowego, prawa strona" ale po za samym komunikatem i kontrolką która jak pisałem zapala się sporadycznie to nic się nie dzieje.Obie lampy po odpaleniu robią test,wszystko działa jak należy.W momencie kiedy jest "gong" i zapala się kontrolka to wystarczy zgasić samochód, ponownie odpalić i jest spokój na kilka dni. Myślicie że zaczyna przycinać się, padać silniczek w prawej lampie jak u kolegów wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i stało się, dziś po mocnym deszczu zgasł prawy ksenon, wywaliło mi komunikat "FRONT RIGHT DIPPED BEAM NOT WORKING", reflektor cały zaparowany od środka... I lipa, po wysuszeniu (suszarką) przez otwór zaślepki - nadal nie świeci, nadal komunikat. Dodam, że wcześniej opisywany problem z afs inoperative dotyczący prawdopodobnie lewego reflektora tez nie ustał. Także teraz prawy zgasł, lewy stwarza problem z AFS. Spisałem numer reflektora: VALEO 3C0941752G. Jakieś porady? Zastanawiam się czy nie kupić prawego reflektora, i tak jest lekko pęknięty...ale wtedy nie wiem - kupić VALEO o minimalnie innym numerze (3C0941754G)?

czesc

mialem podobnie, problemy z AFS i tydizen temu podczas deszczu zaparowala ta sama lampa i zgasła, chyba wilogc na przetwornice polecaiała od dołu, wkurzyłem się i kupilem nową kompletną lampę o troche innym numerku i zniknęły wszystkie problemy, skretne już działają, nie wywala błędu AFS. Niestety kompletna lampa kosztuje chore pieniądze;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, prawa, zalana - dziurawa lampa wymieniona, ale AFS woła nadal. Lewa lampa jest szczelna więc wystarczy przełożyć silniczek (góra-dół, sądząc po tym, że często właśnie lewa strona podczas testu "opada" delikatnie kilka mm i wtedy wywala błąd). Przed wykręcaniem zderzaka pytanie: czy silniczki obu lamp są identyczne? Da się przełożyć te z prawej lampy do lewej? Sorry, jeśli już było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To niekoniecznie musi być silniczek. Prędzej czujnik poziomu, który jest w lampie obok silnika, albo sterownik skrętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, sterownik skrętu raczej nie bo generalnie reflektory pracują, skręcają i nie ma reguły, w pewnym momencie włącza się AFS. Czujnika poziomu nie mam jak zdiagnozować a bebechy przełożyć mogę bo lampę sprawną mam. Tylko, że prawą, a nawala lewa. I to też wskazuje vag. Są symetryczne? Można przełożyć?

 

Edit 31.10.2014

 

Wczoraj w końcu znalazłem czas i miejsce na odkręcenie zderzaka i przełożenie tych silniczków. Te wyjęte z prawej lampy oczywiscie pasują do lewej ale po przełożenku plastikowego elementu niesymetrycznego w silniczku do regulacji poziomej. Trochę gimnastyki, a póki co przejechane 20 km, brak napisu AFS...

Edytowane przez marcinek79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja się podepnę pod wątek...

Właśnie wywaliło mi błąd AFS na wyświetlaczu w ciągu dnia. Reflektory działają normalnie , więc przeprowadziłem szybkie sprawdzenie VAGiem i okazało się, że padła żarówka H7 przeznaczona do doświetlania statycznego zakrętów (mam nadzieję, że tylko ona) w lewym reflektorze.

 

Intryguje mnie natomiast fakt, że przy tej okazji zniknęła funkcja "Bend lighting" z MFA i pali się wyłącznie ten komunikat o błędzie.

Czy ktoś wie i podpowie mi , czy rzeczywiście jest aż taka integracja systemów, że jeśli wywaliło taką żarówkę od narożników, to komputer wyłącza całkowicie doświetlanie dynamiczne realizowane przez lampy ksenonowe ?

IMHO, trochę byłoby to bez sensu, skoro to są dwa osobne źródła światła i różne funkcjonalności...

 

(Pewnie jutro sam to sprawdzę organoleptycznie, jak kupię nową żarówkę i zresetuje błąd, tyle że jakoś nie będę spał spokojnie bez odpowiedzi na to pytanie już teraz ...:umm )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To idź spać spokojnie :)

Jak wywali ci błąd to znika menu doświetlenia dynamicznego.

okazało się, że padła żarówka H7 przeznaczona do doświetlania statycznego zakrętów (mam nadzieję, że tylko ona) w lewym reflektorze.
Pobudka. Chciałbym się mylić ale ten komunikat nie ma związku z doświetleniem statycznym zakrętów. Jak podłączałeś vaga to jaki miałeś błąd w 55?

 

Jeśli to tylko ta żarówka to po wymianie nie będziesz musiał nic kasować, błąd sam zniknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pobudka. Chciałbym się mylić ale ten komunikat nie ma związku z doświetleniem statycznym zakrętów. Jak podłączałeś vaga to jaki miałeś błąd w 55?

 

Hmmm...

 

Fragment logu z opisem błędu z adresu 55:

 

1 Fault Found:

02235 - Stationary Cornering Lamp (Left) (M51)

011 - Open Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101011

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 194

Mileage: 96432 km

Time Indication: 0

Date: 2111.14.19

Time: 16:28:27

 

Freeze Frame:

Voltage: 14.34 V

 

I jak wyjąłem żarówkę z reflektora, to faktycznie żarnik był przerwany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności