Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za nr części. Czy po jego wymianie muszę robić jakąś adaptację lamp (mam vcds) czy czujnik sam się skalibruje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest zrobić tzw. nastawy podstawowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej potrzeby. Czujnik nie jest elementem wykonawczym. Jeśli on spowodował ten problem to po wymianie wszystko wróci do normy. Ale zacznij od sprawdzenia błędów. Sporadycznie może się zdarzyć, że winowajcą jest zawieszenie DCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz potrzeby nie ma, ale wykonując BS cały układ regulacji wysokości/zasięgu reflektorów się testuje, więc niejako przy okazji pokaże ewentualne błędy. W Audi A5 (wiem inne auto, z nieco inną elektryką) dopiero po przeprowadzeniu nastaw podstawowych błąd zginął z zegarów (po wymianie czujnika wysokości).

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pisałem wcześniej w tym temacie, ale nie dostałem odpowiedzi. Po diagnozie VCDS wyszło, że w lewej lampie mam padnięty silnik regulacji pionowej, albo przerwany przewód do tego silnika. Czy, żeby wymienić ten silnik i sprawdzić przewody trzeba wyciągać lampę i ją otwierać? 

Edytowane przez metalmaniak1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, metalmaniak1 napisał:

... żeby wymienić ... trzeba wyciągać lampę i ją otwierać? 

Nie. Spokojnie dojdziesz przez wydech ...

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to czy trzeba ją rozklejać, ale widzę, że śmieszki to podstawa w polskim necie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to następnym razem pisz o co ci chodzi. Nie trzeba

W dniu 13.11.2019 o 09:00, metalmaniak1 napisał:

nie poziomuje się w pionie

Próbowałem to jakoś zobrazować, ale ni hu hu. Możesz w kilku zdaniach przybliżyć to zjawisko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.11.2019 o 09:00, metalmaniak1 napisał:

Drugi problem to błąd AFS

 

W dniu 13.11.2019 o 09:00, metalmaniak1 napisał:

prawa lampa opada i podnosi się, a lewa stoi w tym czasie w miejscu

Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby w B7 były problemy z silniczkami i czujnikami w lampach. Wrzuć autoskan grupy 55 (i 14 jeśli masz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, mkpol napisał:

 

Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby w B7 były problemy z silniczkami i czujnikami w lampach. Wrzuć autoskan grupy 55 (i 14 jeśli masz)

Problem jest taki, że nie mam niestety interfejsu, żeby to przeskanować. Info, które podawałem wcześniej dostałem od mechanika który podłączył się komputerem przy okazji wymiany oleju.

Możesz kogoś albo jakiś warsztat polecić, gdzie można podjechać w okolicy Rybnika, Gliwic albo Knurowa na taką dokładną diagnostykę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, metalmaniak1 napisał:

gdzie można podjechać w okolicy Rybnika, Gliwic albo Knurowa

I na takie okoliczności jest profil użyszkodnika gdzie można podać miejsce zamieszkania albo stałego pobytu. Wtedy o wiele łatwiej jest skierować do kogoś zaufanego. Poszło PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Zauważyłem, że lewa żarówka od doswietlania skrętu nie świeci, pojawił się komunikat afs inoperative see owners manual i wyświetla się kontrolka żarówki. Moje pytanie jak z wymianą takiej żarówki? Czy to w ogóle może być żarówka czy cos innego? Bixenon.

Edytowane przez Patryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) żarówka, wymienisz i spokój H7 - wczoraj dokładnie miałem to samo.

Pozdr

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam też problem z AFS  inoperative! See owner's manual

 

Miga mi żółta żaróweczka na zegarach. i wyskoczył taki komunikat  inoperative! See owner's manua.

Po włączeniu świateł lampy się ładnie testują ale nie za każdym razem..

Doświetlanie zakrętów działa ale czasami podczas jazdy długość  światła drastycznie spada.

Wymieniłem ramie czujnika poziomowania xenonów na tylnej belce bo był  pęknięty plastik z kulką.

Po uruchomieniu silnika kontrolka żaróweczki czasem zapala się już po 2 km a czasami po 8 km.

VCDS pokazał mi takie coś :

-------------------------

Adres 55: Zasięg świateł        Plik etykiet: 5M0-907-357-V1.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357     HW: 5M0 907 357 
   Komponent: AFS-Steuergeraet    X016  
   Weryfikacja:   H09       Numer seryjny:               
   Kodowanie: 0000006
   Kod serwisu: WSC 00028 028 00001
   VCID: 71E963C668A91CCCDE-8024

   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329   Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
   Komponent: AFS-Lst.-Modul l    X018  
   Kodowanie: 00000035

   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 330 
   Komponent: AFS-Lst.-Modul r    X018  
   Kodowanie: 00000035

Znaleziono 1 błąd:
02629 - Czujnik położenia modułu przechylania z lewej strony 
            014 - wadliwy - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00101110
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 64
                    Wew.licznik błędów: 241
                    Wskaźnik czasu: 0

---------------------------------------------

 

 Czy to moje kodowanie jest prawidłowe ?

Pytam bo widzę że inni mają różne te kodowania

Proszę o jakieś podpowiedzi

-------------------

 

Zmieniłem kodowanie z 0000006  na 0000001   a wtedy zmienił sie kod błędu na /Reflektory zle wyregulowane lub nieprawidłowe nastawy poczatkowe/

i wygląda to teraz tak:

 

Adres 55: Zasięg świateł        Plik etykiet: 5M0-907-357-V1.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357     HW: 5M0 907 357 
   Komponent: AFS-Steuergeraet    X016  
   Weryfikacja:   H09       Numer seryjny:               
   Kodowanie: 0000001
   Kod serwisu: WSC 00028 028 00001
   VCID: 71E963C668A91CCCDE-8024

   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329   Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
   Komponent: AFS-Lst.-Modul l    X018  
   Kodowanie: 00000035

   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 330 
   Komponent: AFS-Lst.-Modul r    X018  
   Kodowanie: 00000035

Jakie powinno być to kodowanie do tego auta ?

 

 

 

Edytowane przez 1122334455

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.02.2016 o 22:11, mkpol napisał:

na 99% czujnik kąta skrętu który jest w lampie nad żarnikiem

Witam witam , można wysłać zdjęcie jak to wygląda? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sławomi
W dniu 13.11.2019 o 08:37, radekrp90 napisał:

Sugerujesz, że miałeś w nich tryb City (do 40 km/h świecenie soczewkami na boki, powyżej normalne światła mijania?).

Kodowanie oryginalne?

Niewiem jaki system mam w aucie ale przed awarią czujnika położenia modułu przechylania działało to tak:

Na postoju kręciłem kierownicą swiatła podążają za kierownicą doswietlając również zarówkami h7 boki

Po ruszeniu owe h7 przestały swiecic a snop swiatła zwężał sie i wydłużał,zaczeło działac swiatło kierowane poprzez mijania.

po naprawie błąd już sie nie pojawia ale nie działa własnie to co chciałem naprawic lub poprawic czyli wydłużanie sie swiatła bo powiem że było to mega pomocne.

Błędów niemam.Było to 2 lata temu i niepamiętam czy zmieniałem kodowanie.Może tak byc że zmieniłem i tak zmodowane kodowanie na oryginalne.Teraz mam Takie jak na fotkach powyżej.Nurtuje mnie tylko jedno.Same zera w "numer użądzenia"i "numer importera"

Obawiam sie że poprostu  rozkodowałem jakis moduł na amen.

A co do samej naprawy problemu 02629 polegała ona na przelutowaniu lutów na płytkach przy silniczkach w lampach.Ot tyle.

Jesli jest tu ktos kto pomoże mi zakodowac te lampy tak jak było stawiam flaszke

Dodam jeszcze że posiadam logi ze wszystkich moich kodowan,mysle że tam można szukac problemu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wrzuć te logi, ale z tego opisu raczej wynika, że moduły skrętu działały błędnie wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według tego co opisujesz - w B6 nie powinny skręcać na postoju.

Jeśli masz możliwość, zrób spis wartości adaptacji z poszczególnych kanałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności