Skocz do zawartości
Damian5589

Passat b5 bardzo duży pobór oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem pasata b5 1998r 1.6 Z LPG (sekwencja)

mam z nim pewien problem pali bardzo dużo gazu i oleju silnikowego już tłumacze:

Gazu pali 19l/100km jest to astronomiczna wartość po podpięciu do kompa okazała się padnięta sonda Lambda bład 00525 Sonda lambda g39

podejrzewam że jej żywot właśnie sie zakończył sprawdzałem jej napiecie nic nie pkazuje żadnych wartości stąd te spalanie lpg duże 

tak mi sie wydaje 

problem leży równiesz w oleju kupiłem go dolałem 3.5 l jezdze moze 2 dni i jest minumum sprawdziłem ciśnienie na cylindrach szczelność silnika 

1 cylinder ma 13 

2. 13

3.13

4 12,7

 

odpalać odpala ładnie równo od trykniecia ale martwi mnie takie ogromne zużycie oleju przez 2 dni zrobiłem może ze100 km

 

czy mam sie obawiac wymiany silnika bo robic tego napewno nie będe jest nie opłacalne ... 

pragne dodac że dzis dolałem przed podróżą 40 km 0.7l bo było minimum

 

jeszcze tylko musze wycieki zobaczyc ale jeśli w takim tempie by miało uciekac to bym widział plamy na drodze co kolwiek

a nie widac jedyny objaw jakie auto ma to niebieski dym wydobywajacy sie z rury wydechowej

 

nie wiem od czego zaczać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki był stan oleju jak dolałeś te 3.5l? Przecież tyle to wchodzi do silnika. Może wymieniałeś olej, i wlałeś 3.5l? Jeżeli będziesz pisał bez żadnego ładu to nikt Ci nie pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto nie sprawdzałem stanu wracałem do domu 2km od domu zapaliła sie lampka od oleju dojechałem dolałem weszło 3.5l po dwóch dniach jazdy zrobiłem około 100 km sprawdzam no i jest minimum znowu dzis dolałem 1l i znowu ubywa kopci na niebiesko 

próba pomiaru kompresji wyszła jak wyżej

potym zrobiłem próbe olejową zapomiałem napisac

 

20 atmosfer konczyła sie skala na wszystkich to samo przy pomiarze próby olejowej wzrost gigantyczny ....

a bez próby tak jak pisałem wyżej.

 

obawiam sie że to niestety pierścienie tłokowe ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Damian5589 napisał:

Kupiłem auto nie sprawdzałem stanu wracałem do domu 2km od domu zapaliła sie lampka od oleju dojechałem dolałem weszło 3.5l po dwóch dniach jazdy zrobiłem około 100 km sprawdzam no i jest minimum znowu dzis dolałem 1l i znowu ubywa kopci na niebiesko 

próba pomiaru kompresji wyszła jak wyżej

potym zrobiłem próbe olejową zapomiałem napisac

 

20 atmosfer konczyła sie skala na wszystkich to samo przy pomiarze próby olejowej wzrost gigantyczny ....

a bez próby tak jak pisałem wyżej.

 

obawiam sie że to niestety pierścienie tłokowe ;/

Kupiłeś auto bez sprawdzenia stanu oleju? No fajnie. Ale skoro po kupnie dojechałeś do domu i zapaliła się kontrolka, dlaczego nie zadzwoniłeś do właściciela żeby zabierał auto?

Ps. 13 bar bez PO, to bardzo dobry wynik i prawdopodobnie motor jest do uratowania bez remontu. Wlej płukanke do silnika i pojeździj troche. Później zalej cylindry naftą, po 50-100ml na każdy i zostaw na noc. Następnie zlej olej z tą naftą i zalej świeży. Przy takim ciśnieniu jestem pewien że staneły tylko pierścienie olejowe. 

Edytowane przez HansikVR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, HansikVR5 napisał:

Kupiłeś auto bez sprawdzenia stanu oleju? No fajnie. Ale skoro po kupnie dojechałeś do domu i zapaliła się kontrolka, dlaczego nie zadzwoniłeś do właściciela żeby zabierał auto?

Ps. 13 bar bez PO, to bardzo dobry wynik i prawdopodobnie motor jest do uratowania bez remontu. Wlej płukanke do silnika i pojeździj troche. Później zalej cylindry naftą, po 50-100ml na każdy i zostaw na noc. Następnie zlej olej z tą naftą i zalej świeży. Przy takim ciśnieniu jestem pewien że staneły tylko pierścienie olejowe. 

no właśnie też mnie to dziwi ciśnienie spreżania dobre przed po a żłopie olej ...

 

Mam pytanie gdzie znajdę kod silnika w tym pasacie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wlepce w bagażniku.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, mazigt1 napisał:

Na wlepce w bagażniku.

 

nie mam tej wlepki ktos wywalił ;/ jak instalował zapewne lpg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Damian5589 napisał:

no właśnie też mnie to dziwi ciśnienie spreżania dobre przed po a żłopie olej ...

Bo stoją pierścienie olejowe, te odpowiedzialne za prawidłowe ciśnienie pracują. Już to w jednym z poprzednich aut przerobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat można zamknąć robię przekładkę silnika 

 

Ale dzieki chłopaki stary sobie rozbiorę w garażu na stole i obejrzę go od środka jak będzie na to więcej czasu 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie w A3 też silnik 1,6,brał oleju sporo, pomiar ciśnienia był prawidłowy,dlatego też padła decyzja o reanimacji,głowica regeneracja, nowe pierścienie tłokowe prima,śruby, uszczelki, wszystko poskładane do kupy, i na dzień dzisiejszy nie bierze oleju ani grama, dodam że tuleje były w bdb stanie,zresztą na to wskazywało ciśnienie sprężania,w kupno innego słupka na pewno bym się nie pchał, bo większość 1,6 cierpi na nadmierny pobór oleju, z racji budowy tych śmiesznych pierścieni olejowych blaszkowych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was ponownie jestem po przekładce silnika na 1.6 AHL

pisze tu bo nie chce zasmiecac forum

wszystko przebiegło dobrze po za 2 błędami w ecu 

1, bład lambdy to wiedziałem 

2.00515 Czujnik Halla G40 z tego co zorientowałem to jest ten co siedzi w rozzadzie czujnik wałka rozzadu bardzo kłopotliwy w AHL ze starego nie przełozylismy go zapomielismy i siedzi ten czujnik co nabyłem w raz z silnikem 

objawy :

trudny rozruch silnika i odcinka przy 5 tys obr/min

sprawdziłem wiązkę od ecu do czujnika czy przewody nie popękane ale jest wszystko ok

czujnika nie sprawdzałem ale po skasowaniu wywala nadal błąd 00515

 

Jaki najlepiej kupić ? jakiej firmy co polecacie chce tym autkiem pojeździć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załóż ten ze starego silnika. Chyba że już go zutylizowałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, HansikVR5 napisał:

Załóż ten ze starego silnika. Chyba że już go zutylizowałeś.

nie no mam ten stary w starym silniku przed przekładką błędów nie pokazywał na kompie czyli powinno byc ok myślisz że wstawić stary ? nie wiem ile podziała a do rozebrania mam cały przód i rozrzad muszę zdjąć koło od wałka rozrzad bo inaczej go nie wyjmę :(

a powiedz mi co do diagnozy to błąd czujnik Halla G40 odpowiada właśnie za ten czy się mylę bo większość na niego wskazują 

chodzi mi że w poprzednim moim wozie Astra F Czujnik Halla miałem na aparacie zapłonowym a nie na wałku dlatego się dziwie czy to na pewno ten

objawy tak jak pisałem ciężki rozruch i odcinka przy 5 tys obr/min

Edytowane przez Damian5589

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z czujnikiem wału korbowego, nie z czujnikiem wałka rozrządu. I najpierw właśnie ten czujnik podmień. Nie pamiętam dokładnie jego położenia ale jak masz motor luzem to znajdziesz. Jest albo przy kole pasowym albo najprędzej gdzieś z boku silnika w bloku. Odcinka to zwykle wina tego właśnie czujnika. To będzie elemeny nr7 na fotce z etki.

194103050.png

Edytowane przez HansikVR5
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc właśnie wymontowałem ten czujnik wału jest w AHL w pobliżu filtra oleju dokładnie za nim ku mojemu zdziwieniu w starym miałem czujnik z bosha a w nowym jakiś no name nic na nim nie pisze kto wie może to był winowajca jestem w trakcie odezwę się później :)

 

Dzieki za ilustracje poglądową bardzo pomogła :)

edit: czujnik wymieniony dalej to samo czyli został ten na wałku :)

Edytowane przez Damian5589

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienialiście rozrząd w nowym motorze? Sprawdź najpierw jego ustawienie, możliwe że jest machnięty i też może sypać błedem czujnika. Warto to zrobić skoro i tak będziecie kopali auto do rozrządu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, HansikVR5 napisał:

Wymienialiście rozrząd w nowym motorze? Sprawdź najpierw jego ustawienie, możliwe że jest machnięty i też może sypać błedem czujnika. Warto to zrobić skoro i tak będziecie kopali auto do rozrządu. 

Właśnie wszedłem na forumaby napisac

Po wymianie czujnika wału który polepszył troszke odpalanie ale po chwili dalej ciezko łapał i odcinka przy 5 tys obr

Podjołem decyzje o wymianie tego czujnika halla g40 ten co jest za kołem zebatym wałka rozzadu

Sprawdziłem stary rozzad góra cech z koła i na obudowie pokrywał sie

Koło pasowe cech i wyciecie na obudowie również poluzowałem napinacz zwaliłem pasek wcześniej przed zwaleniem paska polozowałem śrube koła wałka rozzadu przy pomocy 2 osoby która siedziała w środku trzymajac heble na 5-tym biegu 

Nie przedłużajac zajeło mi to pół dnia 

Przy okazji zmieniłem jeszcze termostat

Po wymianie tego czujnika i wykasowaniu błedu bład nie wrócil jest sukces ;)

Auto ożyło pali od strzała i ma moc dobrze sie wkreca wcześniej muliło strasznie troche mi zeszło z tym ale efekt zadowalajacy najgorsze to majac tyle rozebrane nie wymieniłem rozzadu 

Ale zrobie to na wiosne dokonałem ogledzin paska jest ok pompa wody nie ma luzów napinacz ok powinno do wiosny potrzymac :)

teraz jeszcze został mi do ogarniecia Tempomat który nie działa i siedzenie podgrzewane pasażera 

co do tempomatu to nie jestem pewien 

czy cos zdziałam bo mam przepustnice na linke i chyba nici ktos wstawił przełacznik w kabinie tylko dla ozdoby 

bo chyba raczej jak nie ma elektronicznej przepustnicy to nie zadziała tak mi sie wydaje moge sie mylic

dzieki wielke za pomoc 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze że naprawiłeś. To że przepustnica na linke niczego nie zmienia, u mnie też jest na linke i tempomat mam. Podłącz do kompa i sprawdź czy tempomat ma błedy. Tutaj nie pomoge bo na tempomatach się nie znam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, HansikVR5 napisał:

Najważniejsze że naprawiłeś. To że przepustnica na linke niczego nie zmienia, u mnie też jest na linke i tempomat mam. Podłącz do kompa i sprawdź czy tempomat ma błedy. Tutaj nie pomoge bo na tempomatach się nie znam. 

Dzieki to mnie poratowałes czyli jest szansa że mam seryjny tempomat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności