Skocz do zawartości
co-driver

DSG - Szarpanie podczas ruszania - "brak błędów"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Forum obserwuję od jakiegoś czasu, ale to chyba mój pierwszy wpis tutaj,

a więc pacjent to:

Passat 2,0 TDI  190 KM 4motion rocznik 2017, przebieg niecałe 34k km

problem to:

 

 szarpanie podczas ruszania (można porównać to do sytuacji

jakby nieumiejętny kierowca puścił zbyt szybko pedał sprzęgła) w skrajnych przypadkach 

szarpniecie powoduje zgaszenie silnika. Największy problem jest w tym iż przypadłość ta występuje 

nieregularnie bez możliwości jej wywołania i dość sporadycznie (raz na tydzień a czasami raz na 2 tygodnie).

Natomiast zawsze występuje na "zimno" zaraz przy pierwszym ruszeniu bądź w ramach pierwszych przejechanych kilometrów.

Sytuacja występuje bez względu na używanie czy też nie funkcji Auto Hold. Różnica polega tylko na tym iż przy wyłączonym Auto Hold

szarpnięcie występuje po puszczeniu hamulca, a przy włączonym Auto Hold szarpnięcie występuje po naciśnięciu gazu.

 

Z usterką byłem na serwisie w czerwcu nie stwierdzono żadnych błędów w sterowniku skrzyni biegów,

a przy następnej wizycie przeprowadzono adaptację skrzyni biegów (w ramach gwarancji) natomiast jest bez poprawy.

 

Usterka jest na tyle irytująca iż występuje nagle i jednorazowo dość rzadko więc nie jest w stanie w żaden sposób jej 

nagrać na telefon, a z drugiej strony kilka razy zdarzyło się iż chcąc ruszyć ze skrzyżowania na zielonym świetle auto szarpnęło i zgasło.

 

I na koniec moim zdaniem najciekawsze, będąc w serwisie specjalnie spytałem czy jest możliwość aby błędy chwilowe nie zapisywały się w sterowniku i trzebaby było odczytać je bez gaszenia silnika, oczywiści w serwisie usłyszałem że nie ma takiej możliwości wszystkie błędy się zapisują i jest historia z datą włącznie.

Wczoraj się wkurzyłem i zacząłem filmować każde ruszenie z miejsca mając nadzieję ze nagram szarpnięcie, oczywiście lipa ;-(

Wiec na koniec mówię  podłącze skaner ( w zasadzie dwa różne - wyniki takie same) bez gaszenie silnika i sprawdzę błędy i tu bang 9 błędów (kody błędów poniżej)

a po zgaszeniu silnika co ? błędów brak !!! I przetestowałem to kilka razy za każdym razem to samo.

Może ktoś ma doświadczenie dlaczego błędy (co prawda chwilowe) się nie zapisują ?

I może ktoś ma doświadczenie z czym związane są te problemy i błędy ?

 

Natomiast mam teraz jakiś dowód który można pokazać w serwisie, dzisiaj jestem umówiony zobaczymy na czym się to skończy.

 

Błędy:

P072C00 - Zblokowany na 1 biegu - pasywny/dynamiczny

P072D00 - Zblokowany na 2 biegu - pasywny/dynamiczny

P072E00 - Zblokowany na 3 biegu - pasywny/dynamiczny

P072F00 - Zblokowany na 4 biegu - pasywny/dynamiczny

P072B00 - Zblokowany na biegu wstecznym  - pasywny/dynamiczny

P174A00 - Zawór 3 - Błąd elektryczny - pasywny/dynamiczny

P174E00 - Zawór 3 - Błąd elektryczny - pasywny/dynamiczny

P079700 - Elektrozawór reg. ciśnienia C - Zablokowany (włączony) - pasywny/dynamiczny

P179D00 - Zawór oleju chłodniczego - Błąd elektryczny - pasywny/dynamiczny

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrywaj problemy ze skrzynią i jeszcze raz nagrywaj.
VW zmieniło politykę i nie wyraża zgody na naprawę DSG, dopóki nie będzie nagrania z kamery. Nawet jak ASO potwierdzi, że szarpie, to bez video nie przejdzie. No chyba, że wywali błąd ale to już musi być stan agonalny.
Tak, że udokumentuj to jak możesz. Inaczej ASO będzie musiało jeżdzić w nieskończoność aż coś złapie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pociesze cie ze nie jestes sam.U mnie odkąd mam b8 2 razy tak sie stalo ale tylko na wstecznym.Auto gasnie jak bys za ostro puscił pedał sprzegła w manualu i komunikat 

Uruchom silnik ręcznie :) Ale znajomy ma ten sam problem a ma przejechane 60 tys.Takze pewnie problem jest gdzies w oprogramowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat nadal nie rozwiązany, oprogramowanie skrzyni jest już zaktualizowane przez ASO.

Błędy o których pisałem wg serwisu i producenta nie są błędami.

Znalazłem też na zagranicznych forach (skody, seata) identyczny zestaw błędów co u mnie, tam też stwierdzili ze jest to normalne i nie sa to błędy.

Natomiast samo szarpanie i gaśnięcie występuje coraz częściej, zwłaszcza teraz gdy zrobiło się chłodnie ale występuje tylko do momenty osiągnięcia około 70 stopni w ukł. chłodzenia.

Wrzucam dla chętnych album z filmikami pokazującymi problem szarpania, natomiast na samym filmie kamera nie jest w stanie oddać problem szarpania - jest ledwie widoczne

https://photos.app.goo.gl/cDyYyktSXQC6DZHr9

ASO sugeruje dynamiczną wymianę oleju w skrzyni (oczywiście na mój koszt) ale sami nie dają gwarancji że to pomoże .....

Edytowane przez co-driver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem, że samochód na gwarancji, a ASO proponuje wymianę oleju na Twój koszt w skrzyni? Napisz do centrali w Niemczech maila z tymi filmikami, nawet po angielsku i zobaczymy czy coś się stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, samochód na przedłużonej gwarancji (otrzymanej przy kupnie auta w Das Welt Auto),

chociaż pierwsze przypadki były zgłaszane jeszcze w trakcie trwania gwarancji producenta,

oczywiście wtedy nic nie naprawili, skończyło sie tylko na adaptacji która nic nie dała.....

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mamy marzec i chyba wreszcie udało się wyeliminować problem szarpania.

Skończyło się na wymianie sprzęgieł, natomiast w międzyczasie wymienili mechatronikę ale to nie pomogło.

Mam jedno zastanawiające mnie pytanie, jak sprzęgła mogły się zużyć przy tak niskim przebiegu gdzie podczas jazdy nie masz wpływu na ich załączanie itd. ?

Wada fabryczna sprzęgieł, skrzyni biegów (wadliwe partie) ? Byłoby chyba więcej takich przypadków ?

Dodam że nie jestem pierwszym właścicielem, ale kupiłem auto z przebiegiem 20 tys. i w zasadzie od samego początku były pojedyncze przypadki szarpania.

Gdzie przy przebiegu 30 tys. problem stał się nie akceptowalnym w normalnym użytkowaniu.

Acha przebieg auta jest prawdziwy ?, pierwszym właścicielem auta było samo VW i historia przebiegu jest prawdziwa więc nie ma mowy

o zaniżonym przebiegu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Octavii 1,4 TSI z 2013 r wymieniałem sprzęgła dwa razy. Pierwszy raz po 7 tys. a następnie po ok. 16 tys. przebiegu. Na szczęście w ramach gwarancji 

Edytowane przez Ł3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a trzeci zestaw ile wytrzymał ? tam były mokre sprzęgła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia sucha DSG 7 . Dojeździłem do  75 tys i auto poszło do komisu. Od ostatniej wymiany sprzęgieł nic poważnego się nie działo. Kultura pracy tej skrzyni była krótko mówiąc kiepska, lubiła szarpać przy zmianie biegów ( przy redukcji z 3 na 2 zawsze). Przy zmianie z D na R również potrafiła szarpnąć. Przed sprzedażą miałem wrażenie jakby jakieś drgania się przenosiły na karoserię ( dwumasa?? ?) , więc auto poszło na wymianę w komisie za Passata DSG 6. 70 tys przebiegu. Paskiem zrobiłem ok. 20 tys i tu skrzynia pracuje nieporównywalnie lepiej ( tfu, tfu odpukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności