Skocz do zawartości
Ziółek

diesel Passat B5 1.9TDI - Nierówna praca silnika,hałasuje, dymi

Rekomendowane odpowiedzi

On 4/19/2020 at 7:37 AM, MichalSWD said:

Powodzenia w walce. Jak już się poddałem. Nowa odma, zrobiona głowica, turbo po przelocie 40 tys km, czyszczony dolot, zregenerowane wtryski i dalej kopci. Mam wrażenie, że 427 tyś km już dość mocno odcisnęło się na tym silniku.

Dzięki. Nie napawa to optymizmem ale trzymam kciuki aby Koledze udało się doprowadzić silnik do porządku. Wczoraj wymieniłem EGR, zdemontowałem i wyczyściłem rury łączące EGR z chłodnicą intercoolera. Co ciekawe dużej ilości osadów po prawie 300 tys. km przebiegu tam nie znalazłem. Była cienka warstwa zabrudzonego oleju na ściankach przewodów ale wnętrze samej chłodnicy intercoolera czyściutkie. 

Z testami wstrzymam się do momentu zdemontowania pokrywy i wyczyszczenia separatora oleju w pokrywie. Chociaż nie ukrywam, że zastanawiam się czy to ma sens bo test białej chusteczki pokazuje, że do 3 tys obrotów odma olejem nie pluje, membrana działa prawidłowo, a powietrze ma swobodny przepływ. Dla świętego spokoju spróbuję jednak przepłukać co się da i chwilę pojeżdzę. Może będzie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Trochę za wcześnie aby odtrąbić sukces ale jest zauważalnie lepiej. Po koleji. Po wymianie EGR zauważalnie polepszyła się kultura pracy silnika w trakcie jazdy ale śmierdzący szarawy dymek z wydechu na wolnych obrotach leciał w dalszym ciągu tyle, że było go mniej.

Dzisiaj wziąłem się za pokrywę. Jak pisałem wcześniej mimo słyszalnej pracy membrany zawór odmy pozwalał na swobodny wlot i wylot powietrza. Solidnie wymyłem pokrywę i separator oleju w pokrywie płynem do mycia silnika, preparatem do czyszczenia EGR, terpentyną balsamiczną i na koniec płynem do mycia garów z ciepłą wodą. Na początku wypłukałem dobre 3 litry z czarno-brązowej breji ale na finishu było już wszędzie czyściutko. Po zabiegu zawór w dalszym ciągu umożliwia wlot powietrza ale zaczął blokować wypływ powietrza w kierunku turbiny. Przy próbie gwałtownego zassania powietrza przez wylot odmy membrana momentalnie zamyka przepływ. Powietrze da się wciągnać jedynie przy spokojnym i powolnym wdechu. Po zamontowaniu pokrywy na wolnych obrotach odma dmucha sobie swobodnie. Wygląda więc na to, że wcześniej zawór odmy nie działał poprawnie i turbo mogło swobodnie zasysać powietrze z nieodseparowanym olejem. Bardzo zastanawia mnie filmik, na którym gość dmuchał i zasysał powietrze w nowej ponoć ulepszonej pokrywie. Tam przepływ był swobodny i nic nie blokowało powietrza przy zasysaniu, a skoro tak to po zabrudzeniu separatora oleju chyba niestety wraca się do punktu wyjścia. Czy ktoś z Was montował moze nową pokrywę i sprawdzał jej działanie przed montażem? Będę wdzięczny za info.

Teraz muszę trochę pojeździć i poobserwować co się dzieje. Mam nadzieję, że będzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pacjent strasznie dymi biało niebieski kolor zapach niespalonej ropy. Na zimnym silniku pali na dotyk i równo pracuje. Rozgrzany po rozruchu pływa przez chwilę.
Passat miał wymienione turbo oraz zregenerowane pompowtryskiwacze, korekty wygladają dobrze. Jakieś pomysły co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę pomóżcie. 

Posiadam paska b5 lift 1.9 130 km oznaczenie silnika AWX. Ostatnio zdarzyło Mi się tak, że po nocy auto odpaliłem rano i chodzi na 3 gary. Po złapaniu temperatury i przejechaniu kilku km zaczął chodzić normalnie. Natomiast w sobotę jak zaczął chodzić na 3 gary tak do tej pory jest problem. Zmieniłem filtr paliwa, powietrza nadal to samo. Węże dolotu sprawne, turbo sprawne. Po podłączeniu kompa pokazuje wypadanie zaplonu na 1 cylindrze. Po odpaleniu i ponownym sprawdzeniu pokazuje wtrysk 4. Otóż dziś w Diesel service Iława sprawdzili wtryski, wtryski w dobrej kondycji. Wymienili oringi, oraz śruby. Dałem do mechanika ten twierdzi, że może być coś z zaworami. Miał ktoś z was taki problem? Już po prostu nie mam sił na to auto. 

Czekam na włożenie wtrysków i info czy chodził jak chodzi. Wiązka nie była sprawdzana. Proszę was o pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak jak w temacie problem z odpaleniem na zimnym silniku. Ogólne silnik 1. 9 90km produkcja 99r. bateria nowa. Rano auto kręci strasznie długo, po jakimś czasie załapie i odpala. Po odpaleniu siwa chmura z układu wydechowego. Problem nie pojawia się na ciepłym silniku, jest to rano lub gdy długo postoi. Rozrusznik kręci, załapuje ale zajmuje to bardzo długo. Po odpaleniu niskie obroty falują jak w traktorze. Jestem laikiem w mechanice... Dla tego szukam pomocy. Może to ważne, może nie ale kontrolka świec żarowych nawet przy dużym mrozie świeci się dość krótko. Dla porównania w Audi A3 8L 1.9 mojej kobiety na dużym minusie kontrolka świeci się znacznie dłużej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności