Skocz do zawartości
EDDIE STEIN

Przepustnica, dziura w rurze i olej.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panie i Panowie. Jestem tutaj nowy i jeśli trzeba upomnieć za bledy to prosze, a jeśli możecie pomóc to tym bardziej proszę. Mam problem z autem VW passat B6 1.9 Tdi 105 km bls. Szukałem na forum ale ciężko mi jest znaleźć wątek choćby z tego powodu, gdyż nie mam kompletnie pojęcia jak się to nazywa " roboczo" i w dieslu, bo wcześniej miałem benzyniaka i inaczej wiadomo pewne podzespoly mialy swoje miejsce i pod wzgledem budowy. 

Mam pęknięcie w tym oto grubym przewodzie, a po wyjęciu go po ówczesnym zdjęciu obejmy widać w środku olej i sporo czarnego zabrudzenia. W czym rzecz.

Prosiłbym was o poradę i lekcje jak te części się nazywają i z czego to wynika. 

Auto kiedy w obrotach dochodzi do 2000 obrotów szarpnie i jedzie dalej. Po przejechaniu ok 5 km włącza się Check engine i miga spirala od swiec zerowych.

TO samo dzieje się kiedy mocniej dodam gazu i załączyć się chce turbo ale też szarpie i auto nie ma mocy.

Obejzalem turbo i jakby z niej też olej troszkę leciał. Ale na forum wyczytałem u was że to nieszczelność przewodów. Opowiedzcie mi coś proszę o tym i co sądzicie po zdjęciach.

 

20190930_181556.jpg

20190930_181608.jpg

20190930_181657.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta dziura będzie powodem tego Check Engine. Dziura, którą widzę na zdjęciu jest na dolocie. Cały przewód dolotowy począwszy od turbosprężarki poprzez chłodnicę, zawór dławiący, zawór EGR i kolektor dolotowy aż do samego silnika ma być szczelny. Sprężarka wytwarza ciśnienie w tym całym przewodzie, czujnik ciśnienia sprawdza jaka jest wartość tego ciśnienia i jeśli jest dziura, to komputer (ECU) nie jest w stanie tak wysterować geometrii turbiny, żeby osiągnąć spodziewane ciśnienie, bo ucieka tą dziurą. Gdy sytuacja przeciąga się w czasie, komputer zgłasza błąd i wyłącza pracę turbo - nie steruje nim, ustawia geometrię w bezpieczne położenie. Błąd sygnalizowany jest też migającą spiralą. Jeździsz wtedy bez turbo - jest dużo słabszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności