rosol Report post #21 Posted November 5 @ravenpoz sprawdź VCDSem grupę 093 i daj znać ile tam jest.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #22 Posted November 5 W grupie 93 mam Phase Position i po odpaleniu silnika -5,73. Po przegazowaniu lekkim -6,47 i tak juz stoi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #23 Posted November 6 @ravenpoz no to chłopie kupuj nowy rozrząd i wymieniaj !! już przekroczyłeś cienką czerwoną linię..... każdy kilometr takiej jazdy przybliża Ciebie do przeskoczenia łańcucha i dużych kosztów naprawy Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #24 Posted November 6 W dniu 4.11.2019 o 23:11, rosol napisał: @ravenpoz i nie mial wymienianego rozrzadu? ASO Audi nie wymieniało rozrządu nawet podczas naprawy dotyczącej zużycia oleju. Potrafili wymienić cały dół silnika (blok, wał, tłoki, korbowody) i zostawić starą głowicę ze starym rozrządem... bo przecież zgłoszenie nie dotyczyło tego elementu, a procedura serwisowa nie przewiduje wymiany łańcucha podczas wymiany dołu silnika... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #25 Posted November 7 Panowie, nie żebym się znał. Bo się nie znam, ale mam łańcuch w CCZA, to wiedziałem. Wysłałem prośbę do kilku ASO w Poznaniu i z jednego właśnie miałem telefon, że producent nie przewidział wymiany w tym silniku, i że się nie wymienia. Co Wy na to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #26 Posted November 7 @ravenpoz VAG uważa łańcuch za nieśmiertelny i bezobsługowy.... no niestety ale jest inaczej.... lekko się wyciąga.... koszt pełnego zestawu OE VW około 2300zł w ASO Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #27 Posted November 7 to na ile km VAG planuje użycie samochodów? póki co wyceny dostałem za całość od 2400 do prawie 8000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #28 Posted November 7 te 8000zl to chyba z robocizna i dwiema murzynkami do uciech na 2tyg 😂 Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #29 Posted November 8 ...albo kilkoma godzinami delektowania się kawą w ASO Rozrząd (a raczej jego napęd) jest elementem eksploatacyjnym i tyle. To, że w instrukcji napisano iż jest bezobsługowy oznacza iż nie należy go sprawdzać podczas typowej obsługi serwisowej jak wymiana oleju itp ale jak najbardziej podlega wymianie w przypadku stwierdzenia hałasów lub niepoprawności działania (np.: wykrycie błędu braku synchronizacji, nie równa praca, itp.). To też jest zapisane w informacjach serwisowych. Nie mylmy tylko naprawy z przewidywanymi działaniami serwisowymi - pasek wymieniamy co okres ze względu na starzenie się gumy, łańcuch wymieniamy objawowo ze względu na to, że przewiduje się iż wytrzyma on okres eksploatacji pojazdu... gdyby tylko napinacze były wykonane porządniej, a same auta użytkowane 100% w trasie bez gaszenia Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #30 Posted November 8 dzisiaj moje stałe ASO przysłało mi na 2190 co uważam chyba za dobrą cenę. Co sądzicie? Załącznik poniżej. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #31 Posted November 9 a slizgi? Napinacz zamiennik i lancuch zamiennik? To ASO VW?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #32 Posted November 10 Też myślałem, że zamiennik ale ceny jak ASO (80-90% ceny z cenników) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #33 Posted November 11 W dniu 9.11.2019 o 18:20, rosol napisał: a slizgi? Napinacz zamiennik i lancuch zamiennik? To ASO VW?? tak to ASO VW. Części oryginalne. Tylko to mi przysłali co na liście. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #34 Posted November 12 @ravenpoz do wymiany na 100% ma być główny łańcuch, ślizgi, napinacz oraz możesz napinacz, ślizgi i łańcuch od wałka balansu. Łańcuch i napinacz od pompy oleju możesz zostawić fabryczny... Przy następnej wymianie wymienić. Plus uszczelnienia i inne pierdoły... w wycenie nie wiem po co do wymiany pokrywy z pozycji pierwszej..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #35 Posted November 12 (edited) pierwsze trzy pozycje to robocizna. M.in. wymontowanie i zamontowanie pokrywy. Edited November 12 by mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #36 Posted November 12 @ravenpoz a jak odpowiedzi z innych ASO? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #37 Posted November 12 (edited) 1) ASO nr 1 części – jeśli nie trzeba będzie wymieniać kół zębatych – koszt ok. 1430 zł brutto; jeśli będzie trzeba wymienić koła zębate – koszt wzrasta o ok. 6125 zł brutto (koła zębate występują razem z wałkami rozrządu oraz wałkiem wyrównoważającym), robocizna – koszt ok. 1200 zł brutto (w przypadku braku konieczności wymiany kół zębatych). Czas takiej naprawy to ok. 5-6 godzin pracy mechanika. 2) ASO nr 2 wymiana kpl. łańcucha rozrządu z wymianą oleju co po tej czynności się zaleca to koszt około 4000tys zł. Do dokładnego ustalenia musimy auto mieć u siebie by sprawdzić czy jest konieczne wymienianie wszystkich kół zębatych i czy nie ma konieczności wymiany górnych kół które występują z wałkami rozrządu. 3) ASO nr 3 Wymiana 2 łańcuchów z szynami, ślizgami to koszt 6500zł brutto+ wymiana pompy wody z paskiem 1868zł brutto (jeśli będzie konieczność). 4) ASO nr 4 to o którym wspomniałem, że zawsze u nich robię i tą wycenę jak na zrzucie powyżej przygotowali (2192 zł) i u nich się umówiłem. Edited November 12 by ravenpoz Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #38 Posted November 12 koła zębate jeżeli łańcuch latał i je obijał to mogą być do wymiany.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #39 Posted November 12 W EA888 nie zawsze koła się sypią (są utwardzane) w EA111 (1.4 TSI/1.6 FSI) ścierają się ale to podobnie jak w 1.8/2.0 stan skrajnego zaniedbania. Ale to nic w porównaniu z M271 Mercedesa Quote Share this post Link to post Share on other sites
ravenpoz Report post #40 Posted November 12 34 minuty temu, rosol napisał: koła zębate jeżeli łańcuch latał i je obijał to mogą być do wymiany.... Zobaczymy co będzie jak rozbiorą... Quote Share this post Link to post Share on other sites