Jump to content
jarre1987

benzyna 2.0 TSI - wymiana łańcucha rozrządu (CCTA)

Recommended Posts

W grupie 93 mam Phase Position i po odpaleniu silnika -5,73. Po przegazowaniu lekkim -6,47 i tak juz stoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ravenpoz  no to chłopie kupuj nowy rozrząd i wymieniaj !! już przekroczyłeś cienką czerwoną linię..... każdy kilometr takiej jazdy przybliża Ciebie do przeskoczenia łańcucha i dużych kosztów naprawy

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.11.2019 o 23:11, rosol napisał:

@ravenpoz i nie mial wymienianego rozrzadu? 

ASO Audi nie wymieniało rozrządu nawet podczas naprawy dotyczącej zużycia oleju. Potrafili wymienić cały dół silnika (blok, wał, tłoki, korbowody) i zostawić starą głowicę ze starym rozrządem... bo przecież zgłoszenie nie dotyczyło tego elementu, a procedura serwisowa nie przewiduje wymiany łańcucha podczas wymiany dołu silnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, nie żebym się znał. Bo się nie znam, ale mam łańcuch w CCZA, to wiedziałem. Wysłałem prośbę do kilku ASO w Poznaniu i z jednego właśnie miałem telefon, że producent nie przewidział wymiany w tym silniku, i że się nie wymienia. Co Wy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ravenpoz  VAG uważa łańcuch za nieśmiertelny i bezobsługowy.... no niestety ale jest inaczej.... lekko się wyciąga.... koszt pełnego zestawu OE VW około 2300zł w ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

to na ile km VAG planuje użycie samochodów? póki co wyceny dostałem za całość  od 2400 do prawie 8000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te 8000zl to chyba z robocizna i dwiema murzynkami do uciech na 2tyg 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

...albo kilkoma godzinami delektowania się kawą w ASO :D

Rozrząd (a raczej jego napęd) jest elementem eksploatacyjnym i tyle. To, że w instrukcji napisano iż jest bezobsługowy oznacza iż nie należy go sprawdzać podczas typowej obsługi serwisowej jak wymiana oleju itp ale jak najbardziej podlega wymianie w przypadku stwierdzenia hałasów lub niepoprawności działania (np.: wykrycie błędu braku synchronizacji, nie równa praca, itp.). To też jest zapisane w informacjach serwisowych.

Nie mylmy tylko naprawy z przewidywanymi działaniami serwisowymi - pasek wymieniamy co okres ze względu na starzenie się gumy, łańcuch wymieniamy objawowo ze względu na to, że przewiduje się iż wytrzyma on okres eksploatacji pojazdu... gdyby tylko napinacze były wykonane porządniej, a same auta użytkowane 100% w trasie bez gaszenia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj moje stałe ASO przysłało mi na 2190 co uważam chyba za dobrą cenę. Co sądzicie? Załącznik poniżej.

kosztorys.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

a slizgi? Napinacz zamiennik i lancuch zamiennik? To ASO VW?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też myślałem, że zamiennik ale ceny jak ASO (80-90% ceny z cenników)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.11.2019 o 18:20, rosol napisał:

a slizgi? Napinacz zamiennik i lancuch zamiennik? To ASO VW?? 

tak to ASO VW. Części oryginalne. Tylko to mi przysłali co na liście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ravenpoz  do wymiany na 100% ma być główny łańcuch, ślizgi, napinacz oraz możesz napinacz, ślizgi i łańcuch od wałka balansu.

Łańcuch i napinacz od pompy oleju możesz zostawić fabryczny... Przy następnej wymianie wymienić.

Plus uszczelnienia i inne pierdoły... w wycenie nie wiem po co do wymiany pokrywy z pozycji pierwszej.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze trzy pozycje to robocizna. M.in. wymontowanie i zamontowanie pokrywy.

Edited by mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) ASO nr 1

części – jeśli nie trzeba będzie wymieniać kół zębatych – koszt ok. 1430 zł brutto; jeśli będzie trzeba wymienić koła zębate – koszt wzrasta o ok. 6125 zł brutto (koła zębate występują razem z wałkami rozrządu oraz wałkiem wyrównoważającym),

robocizna – koszt ok. 1200 zł brutto (w przypadku braku konieczności wymiany kół zębatych).

Czas takiej naprawy to ok. 5-6 godzin pracy mechanika.

 

2) ASO nr 2

wymiana kpl. łańcucha rozrządu z wymianą oleju co po tej czynności się zaleca to koszt około 4000tys zł.
Do dokładnego ustalenia musimy auto mieć u siebie by sprawdzić czy jest konieczne wymienianie wszystkich kół zębatych i czy nie ma konieczności wymiany górnych kół które występują z wałkami rozrządu.

3)  ASO nr 3

Wymiana 2 łańcuchów z szynami, ślizgami to koszt 6500zł brutto+ wymiana pompy wody z paskiem 1868zł brutto (jeśli będzie konieczność).

4) ASO nr 4 to o którym wspomniałem, że zawsze u nich robię i tą wycenę jak na zrzucie powyżej przygotowali (2192 zł) i u nich się umówiłem.

Edited by ravenpoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

koła zębate jeżeli łańcuch latał i je obijał to mogą być do wymiany....

Share this post


Link to post
Share on other sites

W EA888 nie zawsze koła się sypią (są utwardzane) w EA111 (1.4 TSI/1.6 FSI) ścierają się ale to podobnie jak w 1.8/2.0 -> stan skrajnego zaniedbania. Ale to nic w porównaniu z M271 Mercedesa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, rosol napisał:

koła zębate jeżeli łańcuch latał i je obijał to mogą być do wymiany....

Zobaczymy co będzie jak rozbiorą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy