rosol Zgłoś #41 Napisano 12 Listopada 2019 @radekrp90 jak łańcuch dobrze napięty i wymieniany z napinaczem na czas to koła zębate mogą być nieśmiertelne.... .no ale w przypadku kolegi przy taki rozjechaniu to napinacz już nie spełnia swojej roli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarre1987 Zgłoś #42 Napisano 2 Grudnia 2019 W dniu 23.10.2019 o 13:17, rosol napisał: @jarre1987 ile zapłaciłeś w ASO ? Z wymiana oleju dodatkowo i filter oleju = 4500 (wszystko na orginalnych czesciach) I chcialbym takze potwierdzic jedna rzecz: uslyszalem w ASO, ze nie ma zadnej procedury sprawdzajacej stan lancucha rozrzadu albo robimy albo nie... Wiec zostaje tylko i wylacznie vcds i grupa 093 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #43 Napisano 2 Grudnia 2019 @jarre1987 jest okienko rewizyjne aby zobaczyć wysunięcie napinacza..... pierdolą, że nie ma bo VW uważa łańcuch za nieśmiertelny heh @ravenpoz rozrząd zrobiony? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #44 Napisano 3 Grudnia 2019 W VW wiele elementów jest Lifetime, a jak jest każdy wie (łańcuch rozrządu, olej w skrzyni biegów, filtr paliwa w benzynowych Passatach B6/7). Co do okienka rewizyjnego i możliwości sprawdzenia - procedura jest dla każdego silnika, a akurat EA888 jest najprostszy. W takim 1.4 TSI zakłada się blokadę i kręci do tyłu kluczem dynamometrycznym ustawionym chyba na 20 Nm. Procedura mówi, że jeśli przeskoczy to do zmiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #45 Napisano 3 Grudnia 2019 no i filtr powietrza 90tys.km lub 6 lat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #46 Napisano 3 Grudnia 2019 Lepiej bez filtra. Co do procedury: https://strserg.tk/VAG_TPI/src/4d/979789/master.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravenpoz Zgłoś #47 Napisano 3 Grudnia 2019 21 godzin temu, rosol napisał: @ravenpoz rozrząd zrobiony? zrobiony, ale stoi w ASO od wczoraj przez to wypadanie zapłonu. Zmacali bolid i na razie twierdzą, że cewki. Zobaczymy, średnio im wierzę, że akurat po 25 km od wymiany rozrządu cewki padły. Jakiś kolej zagramanicą napisał, że tak miał przez źle wyregulowany rozrząd. Jak będę miał pewność na 100%, że wszystko jest ok to wrzucę tutaj listę części wymienionych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #48 Napisano 3 Grudnia 2019 @ravenpoz a sprawdziłeś grupę 093 po zmianie rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravenpoz Zgłoś #49 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) zapomniałem. Ale zrobię to jak auto wróci. Sam jestem ciekaw. W ASO twierdzili, że nie ma co sprawdzać bo albo działa albo nie działa. Ale z ciekawości to sprawdzę. Ale przynajmniej nie byli zaskoczeni jak im podałem wartości przed wymianą Edytowane 3 Grudnia 2019 przez ravenpoz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #50 Napisano 3 Grudnia 2019 a masz zdjęcia ile napinacz był wysunięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravenpoz Zgłoś #51 Napisano 4 Grudnia 2019 (edytowane) zdjęcia nie mam. VCDSem sprawdzę wartości w weekend. Po wymianie rozrządu uszkodzone zostały dwie cewki na 3 i 4 cylindrze. Lista rzeczy poniżej, które wymienili podczas wymiany rozrządu. Chodzi elegancko Silnik 2.0 TSI 200KM CCZA 06H103483D uszczelka 06K109158BE łańcuch nastawnika rozrządu 06K109467K napinacz łańcucha N91096702 śruba z łbem soczewkowym torx WHT001760 śruba z łbem sześciokątnym 06H103483D uszczelka D174003M2 uszczelniacz silikonowy N10552402 śruba sześciokątna kołnierzowa N91029602 śruba obustr. z łbem 6-kątnym N0138157 pierścień uszczelniający N90288901 śruba spustowa oleju XAK305115500 zmywacz uniwersalny 06H109469AP szyna ślizgowa 06H109469T szyna ślizgowa 06H1094509Q szyna ślizgowa 06H109210AG obudowa napędu kół (była już tak styrana życiem, że aż miała w środku wygięcia i rowki od łańcucha) N10470703 śruba z łbem płaskim N91096701 śruba z łbem soczewkowym torx WHT003463 o-ring WHT007212B pierścień uszczelniający dodatkowo 2 x 07K905715G cewka zapłonowa z nasadk. świec zapł. Zrobiłem pomiary na grupie 93. -0,48 po uruchomieniu, -0,57 po lekkim gazie, -0,61 po mocnym gazie i tak już stoi. Jest dobrze? Edytowane 4 Grudnia 2019 przez ravenpoz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #52 Napisano 4 Grudnia 2019 Obudowa nie była styrana życiem tylko styrana łańcuchem i napinaczem, który właściciel zaniedbał heh Te wartości z grupy 093 są b.dobre... powinny długo się utrzymywać... napinacz jest poprawiony i lepiej działa 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravenpoz Zgłoś #53 Napisano 4 Grudnia 2019 (edytowane) super. Dziękuje. W ogóle za pomoc bo inaczej dalej bym jeździł ze starym "niewymienialnym" rozrządem a co ile te wartości sprawdzać? za 180000 km czy za ileś lat? Edytowane 4 Grudnia 2019 przez ravenpoz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #54 Napisano 5 Grudnia 2019 @ravenpoz sprawdzaj sobie co wymianę oleju ale przez najbliższe 60tys.km nic się nie powinno zmienić.... na tym rozrządzie zrobisz 150tys.km bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #55 Napisano 6 Grudnia 2019 Co do tej obudowy - ona mało kiedy wytrzymuje demontaż (jest blaszana z tego co pamiętam, nie jako odlew) i w EA888 powinno się ją zawsze wymieniać, bo inaczej zwyczajnie cieknie. I jak wyżej, po wymianie na nowy i stosowaniu się do wymian oleju powinno przelatać te 120-150 tysięcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #56 Napisano 7 Stycznia 2020 Jestem po wymianie rozrzadu . 1.8tsi cdaa ale w sumie identyczny uklad zestaw BGA (2 lancuchy i wszystkie slizgi) za 417pln. wymiana po 198kkm z korekcja -4 w grupie 093 robilem sam i poszlo nie najgorzej. Lancuch rozrzadu byl bardzo krotki ledwo co wsadzilem ten maly gorny slizg. napinacz wyskoczyl 2 zabki. mimo zd wszystko moczylem w oleju przed montazem to dzwiek na kilka sekund po uruchomieniu byl przerazajacy dla kibicow ktorzy byli ciekawi czy to wogole bedzie pracowac. Pokrywa dolna metalowa kupiona na ali za 100 oryginal z tloczeniami vw. bez zestawu do blokowania rozrzadu tsi nie ma sensu tego robic. Jak cos to sluze pomoca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #57 Napisano 7 Stycznia 2020 @pompeusz666 napinacz tez mam nadzieje wymieniles? Ile teraz jest w gupie 093? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #58 Napisano 10 Stycznia 2020 napinacz tez. byl w zestawie. choc ja przy 100kkm wymienialem ze starego typu na nowy. teraz w 093 jest -2,7 myslalem ze bedzie blizej 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #59 Napisano 10 Stycznia 2020 @pompeusz666 uui slabo... Powinno byc okolo - 0.3 jak dobrze zrobione a teraz jaki masz przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #60 Napisano 13 Stycznia 2020 Przebieg 198 kkm. Zrobione raczej dobrze wszystkie znaki się zgrały, samochód chodzi idealnie , drgania budy się zmniejszyły. Podejrzewam jakość części , zastosowałem najtańszy zamiennik bo wątpię że samochód przeżyje kolejne 200 kkm. Będę obserwował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach