Skocz do zawartości
jarre1987

benzyna 2.0 TSI - wymiana łańcucha rozrządu (CCTA)

Rekomendowane odpowiedzi

@radekrp90 jak łańcuch dobrze napięty i wymieniany z napinaczem na czas to koła zębate mogą być nieśmiertelne.... .no ale w przypadku kolegi przy taki rozjechaniu to napinacz już nie spełnia swojej roli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.10.2019 o 13:17, rosol napisał:

@jarre1987 ile zapłaciłeś w ASO ?

Z wymiana oleju dodatkowo i filter oleju = 4500 (wszystko na orginalnych czesciach)

I chcialbym takze potwierdzic jedna rzecz: uslyszalem w ASO, ze nie ma zadnej procedury sprawdzajacej stan lancucha rozrzadu -> albo robimy albo nie... Wiec zostaje tylko i wylacznie vcds i grupa 093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jarre1987 jest okienko rewizyjne aby zobaczyć wysunięcie napinacza..... pierdolą, że nie ma bo VW uważa łańcuch za nieśmiertelny heh

@ravenpoz rozrząd zrobiony?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VW wiele elementów jest Lifetime, a jak jest każdy wie (łańcuch rozrządu, olej w skrzyni biegów, filtr paliwa w benzynowych Passatach B6/7).

Co do okienka rewizyjnego i możliwości sprawdzenia - procedura jest dla każdego silnika, a akurat EA888 jest najprostszy. W takim 1.4 TSI zakłada się blokadę i kręci do tyłu kluczem dynamometrycznym ustawionym chyba na 20 Nm. Procedura mówi, że jeśli przeskoczy to do zmiany :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i filtr powietrza 90tys.km lub 6 lat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, rosol napisał:

 

@ravenpoz rozrząd zrobiony?

zrobiony, ale stoi w ASO od wczoraj przez to wypadanie zapłonu. Zmacali bolid i na razie twierdzą, że cewki. Zobaczymy, średnio im wierzę, że akurat po 25 km od wymiany rozrządu cewki padły. Jakiś kolej zagramanicą napisał, że tak miał przez źle wyregulowany rozrząd. Jak będę miał pewność na 100%, że wszystko jest ok to wrzucę tutaj listę części wymienionych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz a sprawdziłeś grupę 093 po zmianie rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem. Ale zrobię to jak auto wróci. Sam jestem ciekaw. W ASO twierdzili, że nie ma co sprawdzać bo albo działa albo nie działa. Ale z ciekawości to sprawdzę. Ale przynajmniej nie byli zaskoczeni jak im podałem wartości przed wymianą :)

Edytowane przez ravenpoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz zdjęcia ile napinacz był wysunięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia nie mam. VCDSem sprawdzę wartości w weekend. Po wymianie rozrządu uszkodzone zostały dwie cewki na 3 i 4 cylindrze. Lista rzeczy poniżej, które wymienili podczas wymiany rozrządu. Chodzi elegancko :)

Silnik 2.0 TSI 200KM CCZA

06H103483D uszczelka
06K109158BE łańcuch nastawnika rozrządu
06K109467K napinacz łańcucha
N91096702 śruba z łbem soczewkowym torx
WHT001760 śruba z łbem sześciokątnym
06H103483D uszczelka
D174003M2 uszczelniacz silikonowy
N10552402 śruba sześciokątna kołnierzowa
N91029602 śruba obustr. z łbem 6-kątnym
N0138157 pierścień uszczelniający
N90288901 śruba spustowa oleju
XAK305115500 zmywacz uniwersalny
06H109469AP szyna ślizgowa
06H109469T szyna ślizgowa
06H1094509Q szyna ślizgowa
06H109210AG obudowa napędu kół (była już tak styrana życiem, że aż miała w środku wygięcia i rowki od łańcucha)
N10470703 śruba z łbem płaskim
N91096701 śruba z łbem soczewkowym torx
WHT003463 o-ring
WHT007212B pierścień uszczelniający

dodatkowo
2 x 07K905715G cewka zapłonowa z nasadk. świec zapł.

 

 

Zrobiłem pomiary na grupie 93. -0,48 po uruchomieniu, -0,57 po lekkim gazie, -0,61 po mocnym gazie i tak już stoi. Jest dobrze?

Edytowane przez ravenpoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obudowa nie była styrana życiem tylko styrana łańcuchem i napinaczem, który właściciel zaniedbał heh

Te wartości z grupy 093 są b.dobre... powinny długo się utrzymywać... napinacz jest poprawiony i lepiej działa

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super. Dziękuje. W ogóle za pomoc bo inaczej dalej bym jeździł ze starym "niewymienialnym" rozrządem :)

a co ile te wartości sprawdzać? za 180000 km czy za ileś lat?

Edytowane przez ravenpoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz sprawdzaj sobie co wymianę oleju :)  ale przez najbliższe 60tys.km nic się nie powinno zmienić.... na tym rozrządzie zrobisz 150tys.km bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tej obudowy - ona mało kiedy wytrzymuje demontaż (jest blaszana z tego co pamiętam, nie jako odlew) i w EA888 powinno się ją zawsze wymieniać, bo inaczej zwyczajnie cieknie.

I jak wyżej, po wymianie na nowy i stosowaniu się do wymian oleju powinno przelatać te 120-150 tysięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie rozrzadu . 1.8tsi cdaa ale w sumie identyczny uklad

zestaw BGA (2 lancuchy i wszystkie slizgi) za 417pln. wymiana po 198kkm

z korekcja -4 w grupie 093

robilem sam i poszlo nie najgorzej.

Lancuch rozrzadu byl bardzo krotki ledwo co wsadzilem ten maly gorny slizg. napinacz wyskoczyl 2 zabki.

mimo zd wszystko moczylem w oleju przed montazem to dzwiek na kilka sekund po uruchomieniu byl przerazajacy dla kibicow ktorzy byli ciekawi czy to wogole bedzie pracowac.

Pokrywa dolna metalowa kupiona na ali za 100 oryginal z tloczeniami vw.

bez zestawu do blokowania rozrzadu tsi nie ma sensu tego robic.

Jak cos to sluze pomoca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pompeusz666 napinacz tez mam nadzieje wymieniles? Ile teraz jest w gupie 093?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz tez. byl w zestawie.

choc ja przy 100kkm wymienialem ze starego typu na nowy.

teraz w 093 jest -2,7 

myslalem ze bedzie blizej 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pompeusz666  uui slabo... Powinno byc okolo - 0.3 jak dobrze zrobione

a teraz jaki masz przebieg? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 198 kkm. 

Zrobione raczej dobrze wszystkie znaki się zgrały, samochód chodzi idealnie , drgania budy się zmniejszyły.

Podejrzewam jakość części , zastosowałem najtańszy zamiennik bo wątpię że samochód przeżyje kolejne 200 kkm.

Będę obserwował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności