Skocz do zawartości
jarre1987

benzyna 2.0 TSI - wymiana łańcucha rozrządu (CCTA)

Rekomendowane odpowiedzi

@ravenpoz sprawdź VCDSem grupę 093 i daj znać ile tam jest....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grupie 93 mam Phase Position i po odpaleniu silnika -5,73. Po przegazowaniu lekkim -6,47 i tak juz stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz  no to chłopie kupuj nowy rozrząd i wymieniaj !! już przekroczyłeś cienką czerwoną linię..... każdy kilometr takiej jazdy przybliża Ciebie do przeskoczenia łańcucha i dużych kosztów naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2019 o 23:11, rosol napisał:

@ravenpoz i nie mial wymienianego rozrzadu? 

ASO Audi nie wymieniało rozrządu nawet podczas naprawy dotyczącej zużycia oleju. Potrafili wymienić cały dół silnika (blok, wał, tłoki, korbowody) i zostawić starą głowicę ze starym rozrządem... bo przecież zgłoszenie nie dotyczyło tego elementu, a procedura serwisowa nie przewiduje wymiany łańcucha podczas wymiany dołu silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie żebym się znał. Bo się nie znam, ale mam łańcuch w CCZA, to wiedziałem. Wysłałem prośbę do kilku ASO w Poznaniu i z jednego właśnie miałem telefon, że producent nie przewidział wymiany w tym silniku, i że się nie wymienia. Co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz  VAG uważa łańcuch za nieśmiertelny i bezobsługowy.... no niestety ale jest inaczej.... lekko się wyciąga.... koszt pełnego zestawu OE VW około 2300zł w ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to na ile km VAG planuje użycie samochodów? póki co wyceny dostałem za całość  od 2400 do prawie 8000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te 8000zl to chyba z robocizna i dwiema murzynkami do uciech na 2tyg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...albo kilkoma godzinami delektowania się kawą w ASO :D

Rozrząd (a raczej jego napęd) jest elementem eksploatacyjnym i tyle. To, że w instrukcji napisano iż jest bezobsługowy oznacza iż nie należy go sprawdzać podczas typowej obsługi serwisowej jak wymiana oleju itp ale jak najbardziej podlega wymianie w przypadku stwierdzenia hałasów lub niepoprawności działania (np.: wykrycie błędu braku synchronizacji, nie równa praca, itp.). To też jest zapisane w informacjach serwisowych.

Nie mylmy tylko naprawy z przewidywanymi działaniami serwisowymi - pasek wymieniamy co okres ze względu na starzenie się gumy, łańcuch wymieniamy objawowo ze względu na to, że przewiduje się iż wytrzyma on okres eksploatacji pojazdu... gdyby tylko napinacze były wykonane porządniej, a same auta użytkowane 100% w trasie bez gaszenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj moje stałe ASO przysłało mi na 2190 co uważam chyba za dobrą cenę. Co sądzicie? Załącznik poniżej.

kosztorys.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a slizgi? Napinacz zamiennik i lancuch zamiennik? To ASO VW?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem, że zamiennik ale ceny jak ASO (80-90% ceny z cenników)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.11.2019 o 18:20, rosol napisał:

a slizgi? Napinacz zamiennik i lancuch zamiennik? To ASO VW?? 

tak to ASO VW. Części oryginalne. Tylko to mi przysłali co na liście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz  do wymiany na 100% ma być główny łańcuch, ślizgi, napinacz oraz możesz napinacz, ślizgi i łańcuch od wałka balansu.

Łańcuch i napinacz od pompy oleju możesz zostawić fabryczny... Przy następnej wymianie wymienić.

Plus uszczelnienia i inne pierdoły... w wycenie nie wiem po co do wymiany pokrywy z pozycji pierwszej.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze trzy pozycje to robocizna. M.in. wymontowanie i zamontowanie pokrywy.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz a jak odpowiedzi z innych ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) ASO nr 1

części – jeśli nie trzeba będzie wymieniać kół zębatych – koszt ok. 1430 zł brutto; jeśli będzie trzeba wymienić koła zębate – koszt wzrasta o ok. 6125 zł brutto (koła zębate występują razem z wałkami rozrządu oraz wałkiem wyrównoważającym),

robocizna – koszt ok. 1200 zł brutto (w przypadku braku konieczności wymiany kół zębatych).

Czas takiej naprawy to ok. 5-6 godzin pracy mechanika.

 

2) ASO nr 2

wymiana kpl. łańcucha rozrządu z wymianą oleju co po tej czynności się zaleca to koszt około 4000tys zł.
Do dokładnego ustalenia musimy auto mieć u siebie by sprawdzić czy jest konieczne wymienianie wszystkich kół zębatych i czy nie ma konieczności wymiany górnych kół które występują z wałkami rozrządu.

3)  ASO nr 3

Wymiana 2 łańcuchów z szynami, ślizgami to koszt 6500zł brutto+ wymiana pompy wody z paskiem 1868zł brutto (jeśli będzie konieczność).

4) ASO nr 4 to o którym wspomniałem, że zawsze u nich robię i tą wycenę jak na zrzucie powyżej przygotowali (2192 zł) i u nich się umówiłem.

Edytowane przez ravenpoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koła zębate jeżeli łańcuch latał i je obijał to mogą być do wymiany....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W EA888 nie zawsze koła się sypią (są utwardzane) w EA111 (1.4 TSI/1.6 FSI) ścierają się ale to podobnie jak w 1.8/2.0 -> stan skrajnego zaniedbania. Ale to nic w porównaniu z M271 Mercedesa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, rosol napisał:

koła zębate jeżeli łańcuch latał i je obijał to mogą być do wymiany....

Zobaczymy co będzie jak rozbiorą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności