Skocz do zawartości
Patryk85

tempomat pali sprzęgło!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. . Pojawił się u mnie problem ze ślizgającym się sprzęgłem raz na jakiś czas, na 3 lub 4 biegu przy ostrym depnięciu.Oczywiście skrzynia 6-biegowa manualna.

Passat ma przejechane równe 30.000 tys. i 1,5 roku odbierałem go z salonu. Umawiając się do serwisu na naprawę (gwarancyjną?!) zgłosiłem iż jest widoczny wyciek oleju na dolnej części obudowy skrzyni.

Po wstawieniu auta do serwisu zaznaczyłem, że proszę o telefon jak tylko wyjmą skrzynie. I tak też się stało tylko, że gościu przez telefon powiedział o przypaleniu sprzęgła, a wyciek to sobie wymyśliłem. Do serwisu dotarłem zaraz po rozmowie i wyciek jest ale oni tego nie widzą, fakt że nie ma bezpośredniego związku ze sprzęgłem ponieważ jest kilka centymetrów dalej od łączenia silnika ze skrzynią i leci z innego miejsca także uszczelniacze silnik-skrzynia odpadają. Określają to jako element nie mający wpływ na komfort jazdy, mowa o wycieku.

Teraz skupmy się na sprzęgle: tarcza kolorowa, okładzina w miarę ok, docisk jak nowy , dwumas też. Stwierdzone przez serwis: spalona tarcza sprzęgła, docisk ok, dwumas ok.

W czasie rozmowy z serwisem prawdopodobnie ujawniam im przyczynę tego co się stało, a mianowicie chodzi o to, że to wina tempomatu i że pytałem się już o taką przypadłość w tym samym miejscu, ale nikt nie wiedział o co chodzi.

Moim zdaniem przyczyną spalonej tarczy jest zmiana biegów w trakcie przyspieszania na tempomacie. W chwili wciśnięcia sprzęgła obroty zawsze lecą na chwilę do góry. Oczywiście nie do końca ale jest to uciążliwe i słyszalne nawet przy dużych prędkościach, a passat do najcichszych nie należy. Efekt jak byśmy przytrzymali gaz przy zmianie biegu. Taki jest u mnie od początku, a na tempomacie jeżdżę często. Samochód stoi w serwisie rozebrany czwarty dzień, aha i zaraz po rozkręceniu skrzyni podłożyli mi pod nos ewentualne koszty części, cały komplet z dwumasem (około 6tys. bez robocizny) choć stwierdzili że tylko tarcza przypalona, reszta ok. Nie mam zamiaru złotówki zapłacić za tą usterkę ponieważ jestem pewny co jest przyczyną.

Co Wy na to? Czy ktoś ma taki przypadek?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naciśnięcie pedału sprzęgła nie wyłącza tempomatu?

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przy zmianie biegu (podczas jazdy na tempomacie) obroty idą do góry uszkodzony jest czujnik położenia pedału sprzęgła. Jeśli podczas jazdy wciśniesz sprzęgło (wystarczy lekko "musnąć") bez zmiany biegu - tempomat się rozłącza czy dalej ciągnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jihad napisał:

Naciśnięcie pedału sprzęgła nie wyłącza tempomatu?

Nie wyłącza. Dopiero przycisniecie hamulca go wyłącza. Ja mam też manual i na tempomacie normalnie zmieniam biegi i nic się nie wyłącza. W B6 wciśnięcie sprzęgła wylączało tempomat ale to inny tempomat był 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie do biokd. Czy masz tak samo gdy przyspieszasz na tempomacie i przy wciśnięciu biegu obroty na chwilę wzrastają?

Jeśli chodzi o moją sprawę to dzisiaj zadzwonili z serwisu, że reklamacji nie uznają odnośnie problemu z tempomatem i jego skutkiem, spalonym sprzęgłem, bo tak to działa i koniec. Mogą wymienić sprzęgło w ramach naprawy wycieku ze skrzyni, czyli producent zapłaci im za demontaż i montaż skrzyni ale za sprzęgło mam zapłacić ja. Dobre i to, ale sprzęgło dostarczę swoje, 50% ceny i też sachsa.

A z tempomatem i tak będę walczył z centralą bo jak tego nie poprawią to za 30.000 tys. następna wymiana tylko wtedy już z dwumasem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem, ale jak wyjade w dłuższa trasę to się temu przyjrzę 

Edit: dodam, że ja na tempomacie jezdze w 95% autostradą na 6.biegu, gdzie nie ma potrzeby zmiany biegów.

Edytowane przez biokd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak mam z obrotami przy skrzyni manualnej i tempomacie*. U mnie wystąpiło to tylko gdy różnica między obecną prędkością a zadaną na tempomacie jest znaczna i auto chce mocno przyspieszać, wtedy obroty wzrastają jak na pół-sprzęgle. Przy odwrotnej sytuacji, gdy redukuję prędkość i biegi to obroty zachowują się normalnie.  

Ponad 100tyś km przejechałem i problemów ze sprzęgłem nie mam. 

*jako że mam zwykły tempomat, a nie ACC, to używam tempomatu raczej tylko gdy osiągnę zamierzoną prędkość, rzadko podczas przyspieszania ze zmianą biegów - ale udało mi się wspomniany efekt wzrostu obrotów zauważyć. Gdy pierwszy raz to zauważyłem, to też pomyślałem że tak nie powinno być i należy unikać takiej sytuacji. 

 

Jeździłem kiedyś Audi z manualem i ACC, tam chyba tego nie było... ale nie pamiętam na 100%, bo ze względu na moje przyzwyczajenie, raczej do takiej potrzeby nie dochodziło.  

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc manualem musisz wiedzieć,  co robisz. Mam ACC, manuala i w rok przejechałem 47k km głównie na trasach. Jak mam dużą roznicę w trakcie przyspieszania pomiędzy prędkością aktualną, a zadaną, to z wcisnieciem sprzęgła czekam aż mi się moment obrotowy trochę wyplaszczy - wtedy na samym początku wciskania sprzęgła na pół sekundy obroty delikatnie podskocza zanim ECU rozpozna wciskanie sprzęgła. Ale rozłączanie napędu to raczej nie problem, zalaczanie ponownie generuje poślizg i momenty mocno działające na dwumase- tu musisz wiedzieć,  co robisz,  tak jak w przypadku manualnego operowania gazem i sprzęgłem - prędkość obrotowa silnika musi być zbliżona do prędkości kół w połączeniu z wybieranym biegiem-cudów nie ma. Inaczej będziesz zuzywal sprzęgło i dwumase. Ja tu nie widzę systematycznego problemu z tempomatem u VW. Co najwyżej masz uszkodzony czujnik położenia sprzęgła, ale serwis by to wykrył. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sobie wykres momentu wydrukujcie, żebyście wiedzieli gdzie jest płaska charakterystyka... nie ma to jak dorabiać ideologie do ewidentnie spie***go produktu.

Takie działanie to wada i tyle. Nie na darmo w B6 wprowadzono czujnik halla w czujniku sprzęgła - dzięki niemu sterownik wiedział bardzo dokładnie co dzieje się ze sprzęgłem. Tu widać (nie pierwszy raz) krok wstecz.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Nol napisał:

le rozłączanie napędu to raczej nie problem, zalaczanie ponownie generuje poślizg i momenty mocno działające na dwumase- tu musisz wiedzieć,  co robisz,  tak jak w przypadku manualnego operowania gazem i sprzęgłem - prędkość obrotowa silnika musi być zbliżona do prędkości kół w połączeniu z wybieranym biegiem-cudów nie ma. Inaczej będziesz zuzywal sprzęgło i dwumase.

I to w instrukcji obsługi jest może opisane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jest zapis w rozdziale tempomat:

Cytuj

ACHTUNG!

Użycie tempomatu powoduje utratę gwarancji na układ napędowy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No większych głupot to chyba nie czytałem? Co ma tempomat do sprzęgła???!! Wciskasz sprzęgło i nawet jak obroty rosną, to ono się rozłącza- docisk odpuszcza, tarcza się odsuwa od dwumasy. Puszczasz  sprzęgło po zmianie biegu i nawet dodając gazu to silnik zostanie zdławiony. Nie ma mowy o spaleniu tarczy. Tak w ogóle to ile razy bys musiał zmieniać bieg na tempomacie, żeby tarczę spalić?? Ja tu widzę  problem z dociskiem, który może nie dociskać tarczy i sprzęgło chodzi w poślizgu. Albo ktoś ruszać nie umie i pali tarczę przy każdym ruszeniu. Generalnie trzeba się chyba nauczyć jeżdzić? A teraz brak umiejętności próbuje zwalić na wadę techniczną. Ostatnio ludzie robia się bardzo roszczeniowi. Nawet jakiś Rusek pozywa Apple, bo przez iPhona stał się gejem?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.09.2019 o 00:25, Patryk85 napisał:

Moim zdaniem przyczyną spalonej tarczy jest zmiana biegów w trakcie przyspieszania na tempomacie. W chwili wciśnięcia sprzęgła obroty zawsze lecą na chwilę do góry

Co Wy na to? Czy ktoś ma taki przypadek?

 

Z ciekawości zrobiłem dzisiaj taki test. Zaczynając od 3go biegu przyspieszenie do prędkości autostradowej, przechodząc przez wszystkie biegi do 6tego, mogę jedynie powiedzieć że przy każdym wciśnięciu sprzęgła obroty natychmiast spadają. Jak patrzyłem na obrotomierz, to odniosłem wrażenie, że obroty spadają dokładnie tak samo jak przy zmianie biegów przez dsg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to powinno działać i dziwię się, że tak nie jest. Nawet w B4 to działało i pamiętam, że była tam informacja w instrukcji aby nie zmieniać biegów bez sprzęgła podczas jazdy na tempomacie aby ECU wiedziało, że jest zmieniany bieg (aby właśnie przeciwdziałać nagłemu wzrostowi obrotów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie zauważyłem żeby wyło przy zmianie biegów.Może podczas przyspieszania przy raz za czas ułamek sekundy.Mam 200 tyś przebiegu i sprzęgło działa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to sprawdziłem ostatnio na tempomacie- wciskając sprzęgło przy 140km/h. Obroty spadają, więc dalej twierdzę, że to totalna bzdura.

Edytowane przez perzu126

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez spadają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności