Skocz do zawartości
tjacek

Wymiana filtra oleju w skrzyni DQ500

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne w każdym warsztacie, który zmienia olej w autamacie, a że połowa auta w automacie to w prawie każdym warsztacie?.  Jak się stanie z lewej strony błotnika przedniego? i przy otwartej masce oraz zaświeci latarką lekko w tył silnika a raczej skrzyni to w głębi pojawi się czarna plastikowa kopułka typowa dla obudowy filtra oleju. Trzeba zaświecić latarką mechanikowi i pokazać palcem? gdzie jest obudowa filtra. To co przeszkadza od góry trzeba oczywiście zdemontować aby się do niej dostać. Wymiana filtra to odkręcenie kopułki i wymiana wkładu, filtr harmonijkowy. U mnie do wymiany dowiozłem mechanikowi mój przyrząd (baniaczek z kranikiem z wylewką 12mm, wężyk techniczny 150cm 16/12 oraz kupiłem króciec hydrauliczny M24 GZ ( Gwint zewnętrzny M24 jest w DQ500, w innych typach są także M22) z końcówką na wąż 12mm. Wszystko spięte cybantami dla szczelnosci). Sam proces wymiany w moim przypadku " na baniaczek" opisany na forum lub na youtube. Uwaga. W skrzyni DQ500 są 2 korki spustu- ze sprzęgla właściwego oraz mechatroniki ( a olej jest wspólny dla całego układu) i przez oba trzeba spuścić olej oraz wykręcić dodatkowo rurkę plastikową ustalającą poziom z otworu po korku spustowym głównym. Po spuszczeniu rurkę przed wlewaniem oleju trzeba wkręcić na miejsce i zamiast korka wkręcona końcówka M24 z wężykiem i kanisterkiem. Napełnianie od dołu gwaritacyjne( u mnie przez baniaczek powyżej komory silnika, wlane 6 litrów. W międzyczasie jazda na podnośniku ze zmianą wszystkich dostępnych biegów co ok 10 sekund. Przy osiągnięciu przez skrzynię +/- 40 stopni kanisterek idzie poniżej silnika i automatycznie nadmiar spływa do baniaczka. Potem tylko zakręcenie korka i wio. Tu jest ładnie opisane co i jak https://www.automotoserwis.com.pl/inne/pełne-artykuły/4869-automatyczne-skrzynie-biegów-w-warsztacie-audi-volkswagen

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem warsztat w Bydgoszczy gdzie ogarniają wymianę filtra i oleju w Passacie BiTdi 4motion DQ500  ?

Chętnych wielu nie było w okolicy bo dojście jest kiepskie.

Kto chce sam się pobawić polecam instrukcję:

wymiana filtra w DQ500 https://www.drive2.ru/l/577563288661919007/

Warto wymienić oring pod pokrywą filtra oleju bo u mnie poprzedni właściciel nie wymienił i się tam mocno pociło

Edytowane przez Majkel2017
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.11.2021 o 20:28, k_grzesiu napisał:

Witam. Dla potomnych....jak kolega powyżej pisał, nic nie trzeba opuszczać. Rozkręca się parę gratów od góry ( airbox, rury od intercoolera ( gumową i aluminiową-wyciąganą na oringach!!!) Ja z mechanikiem zrobiłem to w max 30 min. Był filtr harmonijkowy FiltrAn Germany, co oznacza, że przy 130 000 gdy kupiłem warczyburga filtr siedział ori na pierwszy montaż :( Jest jeszcze jeden filtr w samej skrzyni, plaski, ale on jest faktycznie wymieniany przy zdjęciu skrzyni, wymianie sprzęgła itp. Jeśli ktoś chce przepłacać w serwisie to jego sprawa, zwłaszcza jak auto bez gwarancji. Olej 6l i schodzi ze 300ml przez rurkę ustalającą poziom.

Cześć. Możesz napisać jak zdemontować aluminiową rure od intercoolera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu, od maski odkręca się jak pamiętam rurę gumową a z tyłu od kabiny rura aluminiowa siedzi na wcisk. U mnie trzeba było psiknać WD-kiem i ciągnąc do siebie i majtając na boki wyskoczyła ale musieliśmy się z mechanikiem zdrowo zaprzeć. Obie jak pamiętam (a pamiętam już jakby przez mgłę) tam było rozwidlenie i musiały chyba wyskoczyć z obu mocowań jednocześnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś montował innej firmy niż oryginał filtr oleju w skrzyni biegów? Mam na myśli innego producenta (nie oryginał) takich firm jak FEBI, KNEHT, HENGST. Czy konieczne musi być oryginał bo ma np idealne rozmiary.

Wiadomo, że uszczelkę też trzeba wymieniać na tym czarnym korpusie, który przykręca się na filtr z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, jopstons napisał:

Czy ktoś montował innej firmy niż oryginał filtr oleju w skrzyni biegów? Mam na myśli innego producenta (nie oryginał) takich firm jak FEBI, KNEHT, HENGST. Czy konieczne musi być oryginał bo ma np idealne rozmiary.

Wiadomo, że uszczelkę też trzeba wymieniać na tym czarnym korpusie, który przykręca się na filtr z góry.

Nie wiem jak dq500 , ale w dq250 Vaico pasowało .Aktualnie w aso uszczelka filtra nie jest dostępna , tylko trzeba kupić tą plastikową pokrywę (zawiera uszczelkę ) filtra przynajmniej dla dq250.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o DQ250 to wg FV u mnie teraz siedzi filtr HX 132D KNECHT.

Edytowane przez Freddie
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Estonii można kupić oddzielnie uszczelkę na pokrywę filtra do DQ500.

Mimo wszystko czekam na odpowiedź właścicieli DQ500 600Nm co do samego filtra I jego producenta. Czy ktoś instalował nie oryginał. 

 

Dzisiaj sam wymieniłem filt i olej w skrzyni biegów DSG DQ500. Przy przebiegu 135.000 km

3-4 lata temu był wymieniany tylko sam olej bez filtra przy przebiegu 60.000 km.Czyli wychodzi na to, że teraz zmieniałem olej po przejechaniu 75.000 km. Sam filtr był wymieniany po raz pierwszy dopiero dzisiaj przy przebiegu 135.000 km i byłem zdziwiony że kolor spuszczanego oleju ze skrzyni był jeszcze na tyle klarowny i  bursztynowy. 

Generalnie najwięcej czasu zeszło na demontaż rury dolotowej by mieć dostęp do tego filtra DSG, który jest w dość nie fortunnym miejscu usytuowany. Po zamianie oleju od razu odczułem że skrzynia zmienia biegi bardziej "miękko". Do mierzenia temperatury oleju w skrzyni DSG wykorzystałem OBDeleven.  Temperatura powinna być w przedziale 35-45° C.

Mając auto na podnośniku wymieniłem też przy okazji olej w silniku oraz filtr olejowy, oraz filtr powietrzny.

Całość operacji zajęła mi 4,5 gidziny z przerwami na papierosy i kawe (osobiście robiłem to poraz pierwszy).

20230203_112310.jpg

20230203_112319.jpg

20230203_121838.jpg

20230203_121848.jpg

20230203_122417.jpg

20230203_122557.jpg

20230203_123126.jpg

20230203_124108.jpg

20230203_124417.jpg

20230203_124428.jpg

20230203_150240.jpg

20230203_150247.jpg

20230203_150253.jpg

20230203_150310.jpg

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim, którzy podzieliło się swoim doświadczeniem z wymiana filtra. 
 

Właśnie dzisiaj wymieniałem filtr, oczywiście od góry. Jezeli gdzieś, ktoś wymienia go zdejmując skrzynie, to jest wariatem ;)

Mnie do wymiany niestety zmusił warsztat, który zrobił to pol roku wcześniej. 
Przy przebiegu 125k wymieniłem olej na ravenol - to błąd, nie róbcie tego. Tylko olej oryginalny!!! Wiedząc, ze będę robił dwumase, nie wymieniałem filtra przy oleju, tylko poczekałem na wymianę dwumasy. 
 

Chwile później robiłem dwumase i przy okazji filtr. Minęło około 6 msc i…. Cieknie olej. Szukałem szukałem i znalazłem. Ciekło z filtra. 
Rozebrałem górę i wymieniłem filtr i oring. 

A dlaczego ciekło ? Bo fachowcy nie wymienili oringa. Był tak płaski, ze nic dziwnego ze nie trzymał. 
 

Teraz powinno być ok. Robota na 2h i filtr wymieniony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym w tym dramacie zawinił Ravenol?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Karol12 napisał:

A czym w tym dramacie zawinił Ravenol?

Skrzynia zaczęła dziwne chodzić. Na zimnym silniku przy dohamowywaniu przed hhopkami odczuwalne byk szarpnięcia. Zmiana biegów dosyć mocna i gwałtowna. Całościowo skrzynia zaczęła dziwnie pracować. 
Pojechałem do warsztatu, który dużo robi DSG i powiedzieli, ze te skrzynie tylo na serwisowym oleju. 
Ravenol to bardzo dobry olej, sprawdza się w wielu skrzyniach ale nie w dsg. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Ravenolu zrobiłem ponad 100tys km, wymiana co 30tys km i żadnych problemów.

Jakiś czas temu Ravenol był sprzedawany przez VAG jako tzw. "oryginalny" do DSG. Kto teraz dostarcza nie wiem. Twierdzenie, że olej spełniający wymagania powoduje tak widoczne problemy jak szarpnięcia itd, wydaje się naciągane.

Ale każdy może mieć swoje upodobania, ilu fachowców tyle opinii. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem raz beczke 25l org oleju, 

Teraz, Karol12 napisał:

Na Ravenolu zrobiłem ponad 100tys km, wymiana co 30tys km i żadnych problemów.

 

co 30 tys w skrzyni olej w DSG wymieniasz ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam możliwości samodzielnej wymiany oleju i filtra "od góry" i muszę polegać na warsztacie, a oni tylko wg pracochłonnej i kosztownej procedury. Wymieniam więc olej częściej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Karol12 zgadzam się w 100%. Co warsztat, to opinia. 
U mmie akurat byly objawy i nawet spotkałem się z przedstawicielem ravenola. 
powiedział, ze ravenol ma dodatki płuczącą i może nastąpiło wypłukanie syfu, który był w skrzyni. A ze DQ500 ma mokre sprzęgła, to było co płukać. Podobno po ponownej wymianie na świeży objawy powinny ustąpić, ale już nie sprawdzałem, zalałem oryginał. 
 

Kolega do Superba tez zalał Ravenola i ma podobne problemy. 
 

Jak Karol lejesz od zawsze Ravenol, to może to być dobre rozwiązanie. U mnie Ravenol zalałem przy 125k km. 
 

A co do opinii, to połowa wymienia olej statycznie, a druga dynamicznie. Wszystko zależy na kogo trafisz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności