tjacek Zgłoś #21 Napisano 7 Października 2019 Olej z filtrem wymienione. Przy okazji ciekawostka; pytałem w warsztacie jakie przebiegi wytrzymują skrzynie DQ500 i usłyszałem, że jeszcze takiej skrzyni nie naprawiali, a inne DSG to chleb powszedni (warsztat jest ponad 20 lat na rynku). Czyżby to była tak dobra jakościowo skrzynia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #22 Napisano 8 Października 2019 14 godzin temu, tjacek napisał: Olej z filtrem wymienione. Przy okazji ciekawostka; pytałem w warsztacie jakie przebiegi wytrzymują skrzynie DQ500 i usłyszałem, że jeszcze takiej skrzyni nie naprawiali, a inne DSG to chleb powszedni (warsztat jest ponad 20 lat na rynku). Czyżby to była tak dobra jakościowo skrzynia? Ta skrzynia jest montowana od 2015 roku więc dużych przebiegów nie zrobiła , pozatym montowana była tylko w bitdi ,a inne dsg są montowane od 2004 r w skodach , seatach ,vw więc stanowią większość rynku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #23 Napisano 8 Października 2019 (edytowane) Dq500 jest od roku 2009, VW T5, T6, Audi TT, Audi rs3, VW Tiguan, teraz Passat. Faktycznie małe przebiegi skrzynia zrobiła szczególnie w busach. Mój Passat bitdi jest z 2014, to może ja mam dq200? ??? Edytowane 8 Października 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #24 Napisano 8 Października 2019 @Marek3 faktyczie pomylił skrzynie nową DQ380 z wcześniejszą DQ500 DQ500 jest na runku od wielu lat, z tym że na początku była w wersji DQ501 czyli do silników podłużnie montowanych (głownie Audi) Jeszcze parę lat temu bardzo narzekano na te skyrznie na forach. Wiadomo z czasem producent je ulepszał. Co do DQ500 (poprzeczne silniki) na zdjęciach wygląda zupełnie inaczej niż DQ501. Osobiście nie widziałem negatywnych opini o DQ500. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #25 Napisano 8 Października 2019 DL501 taka jest. Dq501 raczej nie ma takiej skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #26 Napisano 8 Października 2019 Godzinę temu, paolokos napisał: Dq500 jest od roku 2009, VW T5, T6, Audi TT, Audi rs3, VW Tiguan, teraz Passat. Faktycznie małe przebiegi skrzynia zrobiła szczególnie w busach. Mój Passat bitdi jest z 2014, to może ja mam dq200? ??? Są oznacza maksymany moment jaką skrzynia przenosi , a typ skrzyni kod np .pzp . Rozumiem że wyjme skrzynie z busa t5 i bez problemu wsadze ją do passata a może wyjmę skrzynie z audi rs3 i bez problemu wejdzie do passata? więc nie jest to identyko DQ to takie same oznaczenie jak w silnikach ea288 , moze oznaczać 2.0 tdi 150 km , może 190km , itd i jeszcze dodatkowo silinik ea288 z 2015 roku nie jest identyczny jak ea288 z 2016 wiec nie można porównywać skrzyni z busa czy audi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #27 Napisano 8 Października 2019 @Marek3 oznaczenie DQ250 nie ma nic do max. Nm skrzyni, które wytrzyma......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #28 Napisano 8 Października 2019 To chyba słabo mnie w tym vw przeszkolili.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #29 Napisano 9 Października 2019 (edytowane) @Marek3 prosty przykład... w B7 skrzynia DQ250 w 2.0 TDI 170-177KM.... ile Nm w nich jest? 350-380Nm ? Dodatkowo robią chipy na około 410Nm i to jeździ bez problemów... Jest nawet Skoda Superb 2.0TSI zrobiona na 450KM i ponad 500Nm na tej skrzyni... jakoś to jeździ heh ale to już skrajny przykład Edytowane 9 Października 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #30 Napisano 9 Października 2019 Ja mówię poważnie na szkoleniu w vw bylo dq250 że to oznacza zdolność do przenoszenia 250 Nm . Tunerzy robią więcej mocy i momentu ,ale przebieg krzywej jest dużo łagodniejszy , bo dobrze wiedzą że sprzęgła mocno w tyłek dostają .Osobiście myślę że po chipie mocno ich żywot się skraca. Dlatego też pierwsze dsg psuły się na potęgę , bo były silniki na pompowtryskach , gdzie moment gwałtownie przyrastał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #31 Napisano 10 Października 2019 Oznaczenie liczbowe po oznaczeniu skrzyni to PROJEKTOWY moment obrotowy. To, że później wprowadzano modyfikacje sprzęgieł dla umożliwienia pracy z innym momentem to już inna sprawa - korpus się nie zmienił, więc oznaczenie projektowe również. Stąd mamy DQ200 w silnikach o momencie 250Nm i DQ250 z momentem pod 400Nm. Co do DQ500 vs DL501 - to zupełnie dwie różne konstrukcje i już raz o tym pisałem w innym wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol12 Zgłoś #32 Napisano 12 Sierpnia 2020 Wracając do głównego wątku - wymiana filtra w DQ500 - w modelu BiTDI aby dostać się do filtra trzeba zdjąć skrzynię i belkę ze względu na napęd 4x4. Instrukcja warsztatowa VW przewiduje na to ok 10godz. czyli w nieautoryzowanym warsztacie to jakieś 1500zł. Sam filtr ok 100zł. Czy ma ktoś dostęp do materiałów VW i pokaże co piszą nt częstotliwości wymiany filtra? Z tego co słyszę w warsztacie, filtr w praktyce wymienia się dopiero przy wymianie dwumasy lub sprzęgła, zależnie od przypadku może to być po 100tys. km lub później. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek_ Zgłoś #33 Napisano 22 Września 2020 Witam. Posiadam Passata Bi-tdi jeśli chodzi o ASO to filtra nigdzie nie chcą wymieniać -nie wiem dlaczego. Filtr dostępny w sprzedaży ASO. A więc postanowiłem zrobić to sam. Nieprawdą jest że trzeba ściągać belkę i skrzynie (wszystko robisz od góry bez żadnego problemu). Jeśli ktoś zainteresowany mogę podesłać fotki. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol12 Zgłoś #34 Napisano 22 Września 2020 (edytowane) 44 minutes ago, Arek_ said: Witam. Posiadam Passata Bi-tdi jeśli chodzi o ASO to filtra nigdzie nie chcą wymieniać -nie wiem dlaczego. Filtr dostępny w sprzedaży ASO. A więc postanowiłem zrobić to sam. Nieprawdą jest że trzeba ściągać belkę i skrzynie (wszystko robisz od góry bez żadnego problemu). Jeśli ktoś zainteresowany mogę podesłać fotki. Podeślij proszę zdjęcia, ciekaw jestem jak to zrobić, bo serwis zarzeka się, że nie ma dostępu do tego filtra inaczej jak przez rozbieranie skrzyni, belki itd. Wiążą to oczywiście z tym, że auto ma napęd 4x4 Edytowane 22 Września 2020 przez Karol12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek_ Zgłoś #35 Napisano 22 Września 2020 Z mojej wiedzy wynika że wszystkie Passat Bi-turbo 240km 2.0tdi posiadają napęd 4Motion (jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi). Koszt wymiany samego oleju w ASO 1250zł (oczywiście idą w zaparte że filtr nie wymienny). Moje koszty wymiany to: 6l oleju, filtr, korek spustu z uszczelką 922zł (zakup w ASO) pompka oleju 5l, strzykawka do oleju 0,5 l 110zł (zakup Castorama) 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol12 Zgłoś #36 Napisano 24 Lipca 2021 (edytowane) Dzięki za zdjęcia, Zbliża się wizyta w temacie DSG. więc pokazałem Twoje zdjęcia mechanikowi z warsztatu, wprawdzie nie ASO ale na co dzień zajmującego się autami VAG i 1) twierdzi, że faktycznie do filtra skrzyni dostaje się od góry ale mimo wszystko trzeba ruszyć zawieszenie i skrzynię 2) nie wszystkie BiTDi mają 4x4 Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, więc nie mogę ocenić, czy faktycznie tak jest, ale skoro Ty robiłeś taką wymianę filtra bez dotykania się do zawieszenia, więc wygląda na to, że gość coś kręci. Ciężko się dogadać z kimś, kto chce mieć zawsze racje. Czy możesz w krokach opisać po kolei co trzeba zrobić by dostać się do tego filtra? Taka instrukcja (serwisowa) od praktyka dla teoretyka. Myślę, że to mogłoby uciąć dyskusje, nawet w ASO. Edytowane 24 Lipca 2021 przez Karol12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #37 Napisano 25 Lipca 2021 15 godzin temu, Karol12 napisał: 2) nie wszystkie BiTDi mają 4x4 Wszystkie BiTDI mają 4x4 w Passacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #38 Napisano 28 Lipca 2021 Jak Waszym zdaniem najlepiej podejść do tematu? Kupić olej i filtr i jechać na wymianę do serwisu aby mieć historię w ksiażce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_grzesiu Zgłoś #39 Napisano 15 Listopada 2021 Witam. Dla potomnych....jak kolega powyżej pisał, nic nie trzeba opuszczać. Rozkręca się parę gratów od góry ( airbox, rury od intercoolera ( gumową i aluminiową-wyciąganą na oringach!!!) Ja z mechanikiem zrobiłem to w max 30 min. Był filtr harmonijkowy FiltrAn Germany, co oznacza, że przy 130 000 gdy kupiłem warczyburga filtr siedział ori na pierwszy montaż Jest jeszcze jeden filtr w samej skrzyni, plaski, ale on jest faktycznie wymieniany przy zdjęciu skrzyni, wymianie sprzęgła itp. Jeśli ktoś chce przepłacać w serwisie to jego sprawa, zwłaszcza jak auto bez gwarancji. Olej 6l i schodzi ze 300ml przez rurkę ustalającą poziom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goory Zgłoś #40 Napisano 25 Listopada 2021 Szanowni, gdzie się umówić w Warszawie na wymianę oleju i tego jednego filtra w DSG (Bi-Tdi 4Motion 2015r)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach