Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam m problem z Passatem silnik awt 1.8t 2001r. Mianowicie było podejrzenie że jest zapchany kat wywalalo błąd z sondy lambda. Więc wywaliłem kąta zamontpwalem emulator błąd się nie pokazuje ale dymi na wolnych obrotach dość mocno dodam jeszcze że z kątem też dymil. Ale teraz jak by się to nasililo. Sprawdzałem odme fakt była zawalony syfem została wyczyszczona. Oleju nie zauważyłem żeby podpijał więc co może być przyczyną?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Bombardier1987 napisał:

A jeszcze wywalił mi już dwa razy błąd P0012(A) 

Screenshot_20190921-160904.jpg

Na zimnym pewnie tylko tak dymi? U mnie jest to samo, rano po odpaleniu jak zimny to na ssaniu tak kopci przez chwile a później przestaje, pewnie go przelewa troche. Nie ma się czym przejmować. U mnie dodatkowo klepie jakby jakiś zawór przy pierwszym uruchomieniu silnika w danym dniu, nie namierzyłem co to dokładnie tak puka ale dzwięk jest irytujący, znika po ok minucie mniej więcej wtedy jak wyłącza się ssanie, ustępuje też wtedy dymienie.

Edytowane przez HansikVR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie prędzej kopci jak się rozgrzeje i zejdzie z ssania. Czasem to jest tak mocno że niezła zasłonę dymna zrobi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przelewa przez emulator sondy, założenie emulatora powoduje zwykle jedynie brak błędu ale dawka paliwa może nie być prawidłowa. Najlepiej byłoby zmienić sonde i wywalić emulator jeżeli masz tylko sonde przed katem, to nie ma konieczności jej emulowania bo błędu nie wyrzuci i tak. Ale musi być sprawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, HansikVR5 napisał:

Pewnie przelewa przez emulator sondy, założenie emulatora powoduje zwykle jedynie brak błędu ale dawka paliwa może nie być prawidłowa. Najlepiej byłoby zmienić sonde i wywalić emulator jeżeli masz tylko sonde przed katem, to nie ma konieczności jej emulowania bo błędu nie wyrzuci i tak. Ale musi być sprawna.

Jakby przelewał przez emulator sondy to dymienie nie byłoby siwe tylko raczej ciemniejsze (z sadzą z niedopalonego paliwa). Musisz sprawdzić ustawienie wałków rozrządu. Napinacz i łańcuch między wałkowy są w porządku? Sprawdzał to ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie był sprawdzany. A takie pytanie bo się dziś zastanawiałem jest możliwość że rozrząd mógł przeskoczyć na pasku albo na łańcuchu np o jeden ząbek i się będzie tak działo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, MichalSWD napisał:

Jakby przelewał przez emulator sondy to dymienie nie byłoby siwe tylko raczej ciemniejsze (z sadzą z niedopalonego paliwa). Musisz sprawdzić ustawienie wałków rozrządu. Napinacz i łańcuch między wałkowy są w porządku? Sprawdzał to ktoś?

Może tak być jak mówisz aczkolwiek mój z ubitą sondą kopcił na identyczny kolor jak tutaj kolegi auto i nie bączył żadną sadzą :P Na kolor dymu mają wpływ również inne czynniki takie jak jakość paliwa i stan tłumików a właściwie tego co w nich zgromadziliśmy przez lata. Mój z rana bardziej kopci jak zatankuje na Orlenie, czasem nawet rzuca silnikiem na ich paliwie i lekki dymek widać nawet na ciepłym. Na benzynie z BP spaliny mają inny kolor i znikają zupełnie jak tylko troche złapie temperatury. Tutaj jestem przekonany że leży sonda skoro wyrzucała wcześniej błąd a został on tylko uciszony emulatorem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, HansikVR5 napisał:

Tutaj jestem przekonany że leży sonda skoro wyrzucała wcześniej błąd a został on tylko uciszony emulatorem.

Bombardier1987 wkleił też błąd ustawienia wałków rozrządu. Od tego bym zaczął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba wykasować błąd i sprawdzić czy wróci. Bo kolega nie pisze nic o złej pracy silnika prócz dymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem że sprawdzić ustawienie wałków 

Silnik pracuje równo. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jutro podeślę filmik jak pracuje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie do napinacza idzie chyba kostka? Sprawdz najpierw czy nie jest uszkodona instalacja przy niej. Usuń błąd i zobacz czy wróci. Wtedy dopiero można grzebać przy rozrządzie bo szkoda niepotrzebnej roboty. Generalnie przy trafionym napinaczu słychać by było łańcuch, silnik też mógłby nie pracować za dobrze. Druga sprawa to uszkodzony napinacz nie jest też taki oczywisty bo równie dobrze może być słabe ciśnienie oleju przez co też nie będzie pracował poprawnie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź najpierw tą kostke, później można grzebać dalej. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności