Bombardier1987 Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2019 Witam m problem z Passatem silnik awt 1.8t 2001r. Mianowicie było podejrzenie że jest zapchany kat wywalalo błąd z sondy lambda. Więc wywaliłem kąta zamontpwalem emulator błąd się nie pokazuje ale dymi na wolnych obrotach dość mocno dodam jeszcze że z kątem też dymil. Ale teraz jak by się to nasililo. Sprawdzałem odme fakt była zawalony syfem została wyczyszczona. Oleju nie zauważyłem żeby podpijał więc co może być przyczyną?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2019 Na jaki kolor dymi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #3 Napisano 21 Września 2019 Tak jak na załączonym filmiku VID_20190919_130047.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 21 Września 2019 Na biało z tego co widzę na telefonie, masz gaz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #5 Napisano 21 Września 2019 Jest bez gazu sama benzyna. No tak jakby na bialo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #6 Napisano 21 Września 2019 A jeszcze wywalił mi już dwa razy błąd P0012(A) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #7 Napisano 21 Września 2019 (edytowane) 23 minuty temu, Bombardier1987 napisał: A jeszcze wywalił mi już dwa razy błąd P0012(A) Na zimnym pewnie tylko tak dymi? U mnie jest to samo, rano po odpaleniu jak zimny to na ssaniu tak kopci przez chwile a później przestaje, pewnie go przelewa troche. Nie ma się czym przejmować. U mnie dodatkowo klepie jakby jakiś zawór przy pierwszym uruchomieniu silnika w danym dniu, nie namierzyłem co to dokładnie tak puka ale dzwięk jest irytujący, znika po ok minucie mniej więcej wtedy jak wyłącza się ssanie, ustępuje też wtedy dymienie. Edytowane 21 Września 2019 przez HansikVR5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #8 Napisano 21 Września 2019 Właśnie prędzej kopci jak się rozgrzeje i zejdzie z ssania. Czasem to jest tak mocno że niezła zasłonę dymna zrobi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #9 Napisano 21 Września 2019 Pewnie przelewa przez emulator sondy, założenie emulatora powoduje zwykle jedynie brak błędu ale dawka paliwa może nie być prawidłowa. Najlepiej byłoby zmienić sonde i wywalić emulator jeżeli masz tylko sonde przed katem, to nie ma konieczności jej emulowania bo błędu nie wyrzuci i tak. Ale musi być sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #10 Napisano 21 Września 2019 Mam dwie sondy i na tej drugiej jest emulator. Czyli zostaje wywalić sondy i nowa mapa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #11 Napisano 21 Września 2019 40 minut temu, HansikVR5 napisał: Pewnie przelewa przez emulator sondy, założenie emulatora powoduje zwykle jedynie brak błędu ale dawka paliwa może nie być prawidłowa. Najlepiej byłoby zmienić sonde i wywalić emulator jeżeli masz tylko sonde przed katem, to nie ma konieczności jej emulowania bo błędu nie wyrzuci i tak. Ale musi być sprawna. Jakby przelewał przez emulator sondy to dymienie nie byłoby siwe tylko raczej ciemniejsze (z sadzą z niedopalonego paliwa). Musisz sprawdzić ustawienie wałków rozrządu. Napinacz i łańcuch między wałkowy są w porządku? Sprawdzał to ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #12 Napisano 21 Września 2019 Jeszcze nie był sprawdzany. A takie pytanie bo się dziś zastanawiałem jest możliwość że rozrząd mógł przeskoczyć na pasku albo na łańcuchu np o jeden ząbek i się będzie tak działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #13 Napisano 21 Września 2019 21 minut temu, MichalSWD napisał: Jakby przelewał przez emulator sondy to dymienie nie byłoby siwe tylko raczej ciemniejsze (z sadzą z niedopalonego paliwa). Musisz sprawdzić ustawienie wałków rozrządu. Napinacz i łańcuch między wałkowy są w porządku? Sprawdzał to ktoś? Może tak być jak mówisz aczkolwiek mój z ubitą sondą kopcił na identyczny kolor jak tutaj kolegi auto i nie bączył żadną sadzą Na kolor dymu mają wpływ również inne czynniki takie jak jakość paliwa i stan tłumików a właściwie tego co w nich zgromadziliśmy przez lata. Mój z rana bardziej kopci jak zatankuje na Orlenie, czasem nawet rzuca silnikiem na ich paliwie i lekki dymek widać nawet na ciepłym. Na benzynie z BP spaliny mają inny kolor i znikają zupełnie jak tylko troche złapie temperatury. Tutaj jestem przekonany że leży sonda skoro wyrzucała wcześniej błąd a został on tylko uciszony emulatorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #14 Napisano 21 Września 2019 3 minuty temu, HansikVR5 napisał: Tutaj jestem przekonany że leży sonda skoro wyrzucała wcześniej błąd a został on tylko uciszony emulatorem. Bombardier1987 wkleił też błąd ustawienia wałków rozrządu. Od tego bym zaczął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #15 Napisano 21 Września 2019 Najpierw trzeba wykasować błąd i sprawdzić czy wróci. Bo kolega nie pisze nic o złej pracy silnika prócz dymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #16 Napisano 21 Września 2019 To rozumiem że sprawdzić ustawienie wałków Silnik pracuje równo. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jutro podeślę filmik jak pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #17 Napisano 21 Września 2019 U Ciebie do napinacza idzie chyba kostka? Sprawdz najpierw czy nie jest uszkodona instalacja przy niej. Usuń błąd i zobacz czy wróci. Wtedy dopiero można grzebać przy rozrządzie bo szkoda niepotrzebnej roboty. Generalnie przy trafionym napinaczu słychać by było łańcuch, silnik też mógłby nie pracować za dobrze. Druga sprawa to uszkodzony napinacz nie jest też taki oczywisty bo równie dobrze może być słabe ciśnienie oleju przez co też nie będzie pracował poprawnie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #18 Napisano 21 Września 2019 Błąd wrócił już dwa razy. Tak że to już kasowalem ale na marne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #19 Napisano 21 Września 2019 To sprawdź najpierw tą kostke, później można grzebać dalej. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombardier1987 Zgłoś #20 Napisano 21 Września 2019 Ok sprawdze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach