Skocz do zawartości
noidemm

Problem z sondą, błąd 17542

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Samochód Passat b5fl z 2002 roku z 2 litrowym motorem 20v ALT 131 koni.
Zapalił się check, po podłączeniu komputera pokazuje błąd:
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Open Circuit
P1116-004 - No signal/communication.
Auto ma nierówne obroty na benzynie jak i na gazie. Trzepie budą.
Kanały 32, 33, 34 poniżej, sonda w ogóle nie reaguje na obroty.

https://filmy.elektroda.pl/66_1568742552.mp4

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz open circuit i no communication to do sprawdzenia są przede wszystkim kable. Potem sama sonda potem ECU

 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd dotyczy pierwszej sondy rozumiem tej przed katalizatorem?? Dziwi mnie że komp wyświetla temperature sondy, ale jak skoro nie ma połączenia z nią?? Gdzie znajduje się ta pierwsza sonda, czy dojdzie się do niej z góry auta czy trzeba do kanału??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że auto na zimnym samoczynnie gaśnie, przy dodaniu gazu strzela. Czy to może być wina sondy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak b1s1 to sonda przed katalizatorem która niejako dobiera skład mieszanki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przewody miernikiem, wtyczka też cała.

Po odpięciu całkowitym sondy, auto zachowuje się tak samo jak by była wpięta, brak reakcji.

Czy nierówna praca silnika spowodowana może być uszkodzoną sondą szerokopasmową??

Na zimnym silnik gaśnie, strzela przy dodaniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Zwonko już Ci napisał co trzeba zrobić. Skoro przewody są całe to masz ubitą sonde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem sondę firmy Borsehung 06B906265D.
Spotkał się ktoś z tą firmą. Niby na pierwszy montaż idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę. Ale w sumie nigdy się nie zastanawiałem co oni tam montuja. 

To co masz robić podałem w pierwszym poście. W kolejności od najtańszych i najczęstszych do najdroższych i rzadkich. Nie ma sensu się powtarzać 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzeniu uległy dwie gumy - łączniki kolektora ssącego i zasysało lewe powietrze na dwóch cylindrach.
Po zrzuceniu kolektora i wymianie kompletu łączników gumowych kolektora silnik pracuje idealnie.
W trakcie naprawy wyszło uszkodzenie jeszcze kierownicy powietrza kolektora, nie pracuje.
Membrana w gruszce cała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką postawę się chwali (napisałeś co było problemem :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności