Jump to content
Mariuszgtv

diesel [1.6 TDi CAYC] Szarpanie 1200-1500 obr

Recommended Posts

Dzień dobry,

posiadam Passata B7 1.6 TDi CAYC, rok 2010 z manualną skrzynią biegów. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem poszarpywania samochodu w zakresie 1200/1300-1500 obr/min. Najbardziej odczuwalne na 6tym biegu, ale na pozostałych też da się to zauważyć, tyle że jest to mniej uciążliwe. Powyżej ok 1550obr/min problem znika i silnik pracuje gładko. Problem właściwie pojawił się od kiedy został wymieniony wtryskiwacz - padł na drugim cylindrze, przy czym niewiele jeździłem samochodem przed tym. Oczywiście wtryskiwacz został zakodowany, filtr paliwa, powietrza, oleju i olej świeży, pod wtryskiwaczami nowe podkładki, nowa śruba od mocowania. 
Szarpanie czuć przy lekko wciśniętym pedale gazu (ok 20-30% próbując utrzymać stałą prędkość lub lekko przyśpieszając), wciskając pedał mocniej lub odpuszczając żadnego szarpania nie czuć. Znalazłem w internecie kilka podobnych tematów o Golfach, Leonach itp. ale nikt nigdzie nie pochwalił się rozwiązaniem problemu. Próbowałem adaptacji minimalnych dawek wtryskiwaczy - bez większych efektów. Samochód wydaje mi się, że ma moc odpowiednią jak na ten silnik, spalanie koło 6.5l w trybie mieszanym, ok. 0.6-0.8 l/h na postoju, nie dymi tylko to szarpanie. Żadnych błędów w sterownikach.
Ma ktoś taki problem, może ktoś go rozwiązał? Może ktoś ma pomysł czego się tutaj czepić, może ktoś jest w stanie zinterpretować logi przeprowadzone przy tym szarpaniu? 
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem Panowie,

Jestem świeżym posiadaczem B7-ki i borykam się z podobnym problemem jak kolega wyżej chociaż nie było tutaj wymiany wtrysków. Wyczuwałem lekkie drgania samochodu w zakresie 1100-1600 RPM, a ponieważ auto ma 117k przebiegu to zdecydowałem wymienić olej w DSG. Wjechał oryginał. Po wymianie oleju i resecie skrzyni (aby na nowo się zaadaptowała do mojego stylu jazdy) drgania mocno się nasiliły.

Drgania są najbardziej odczuwalne na 4-5-6 biegu w powyższym zakresie obrotów. Powyżej nie ma żadnych problemów. Jest to odczuwalne tylko w trybie D skrzyni - w trybie S zero problemów. Nie ma jakichkolwiek hałasów typu brzęcząca dwumasa. Samochód nie jest zmulony - zapierdziela :).

Drgania są jednak na tyle mocne, że cały czas jeżdżę w trybie S by uniknąć tego dyskomfortu.

Mechanik typuje dwumasę lub przeguby wewnętrzne, ostatecznie może poduszki skrzyni/silnika. 

Czy mieliście coś podobnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od dobrego zdiagnozowania przegubów wewnętrznych. Warto też dobrze zdiagnozować cały układ recyrkulacji spalin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem,

Usterka usunięta. Przyczyny były dwie - dwumasa + poducha skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy