Skocz do zawartości
lajtof

1.8 20V 125KM AGN - nierówna praca silnika - analiza logów

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Chciałbym prosić kogoś ogarniętego w temacie VAGa o analizę logów.

Auto:

Seat Toledo II

rok 2001

silnik: 1.8 20V 125KM AGN

LPG

 

Objawy:

- silnik pracuje nierówno i falują obroty na biegu jałowym:

Po przełączeniu na LPG silnik wpada w większe wibracje niż na benzynie.

- słychać 'pyrkotanie' z wydechu - jak traktor

- szarpie przy pedale gazu 'w podłogę' na LPG

Nawet gdy dodaję gazu powoli, gdy osiągnę już 'podłogę' następuje szarpnięcie i dalej silnik ciągnie tak jak powinien (ale to raczej problem niewyregulowanego LPG, na benzynie czegoś takiego nie ma)

- lekkie szarpnięcia przy odejmowaniu gazu (tak samo na PB i LPG):

Puszczam gaz, są 2 lekkie szarpnięcia i obroty spadają już płynnie do samego dołu

- zapach spalin jakby nie dopalał mieszanki (na LPG i na PB)

 

Rzeczy które były robione:

- czyszczenie przepustnicy + adaptacja VAGiem

- nowa odma oleju (fajka i wąż)

- nowe świece NGK

- nowe kable NGK

- nowa uszczelka pokrywy zaworów Elring, bo puszczał olej na świece

- dodam jeszcze, że w tygodniu zawitam do gazownika, aby podregulował LPG

 

Błędy z VAG-COM:

Address 01: Engine
 Controller: 06A 906 018 GC
 Component: 1.8l R4/5V MOTR HS V01
 Coding: 04000
 Shop #: WSC 00046
2 Faults Found:
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
 P0501 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Readiness: N/A

Dodatkowo dziś przed czyszczeniem błędów i testami pojawił się błąd z sondą Lambda - niestety zapomniałem zapisać kodu. Jeśli pojawi się znów wstawię dokładnie który to błąd.

 

Logi:

Dynamiczny (1500-6000 RPM na 3 biegu, gaz w podłogę):

Grupy 003, 013: http://vaglogi.pl/log-003_013_9L7XRW.html (pb)
Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_ExdAio.html (lpg)
Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_1gWfrm2.html (pb)

Statyczny (po wygrzaniu silnika testami dynamicznymi):

Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_0LoI8.html (0-lpg, 1-pb, 2-lpg, 3-pb)

 

W razie czego mogę zrobić więcej testów, jak i mogę odpowiedzieć na jakiekolwiek pytania. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc, bądź nakierowanie mnie co może być nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływ za mały, na benzynie mieszanka nie taka - ubogo i miesza strasznie (wskazania sondy),  na LPG zalany bardziej niż polski żul.

Z analizy logów, możliwości tego stanu rzeczy jest... strasznie dużo.

Przede wszystkim musisz być na 1000% pewny szczelności. Nie na 100% bo takich już widziałem co byli pewni na 100% a potem znaleźli dziurę. Na 1000%. Jeśli jest szczelnie to przepływka do wymiany i ponowne logi. Winne też może być niesprawne LPG, za pewne w regulacji nikt nawet nie wyjechał za bramę. Zapewne nikt nie sprawdził wtryskiwaczy. 

Ale pomijając LPG to pierwsze czyli szczelność i przepływ, który musi wrócić na swoje miejsce.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności