Skocz do zawartości
tom4612

Szarpanie samochodu podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam, 

Pacjent to passat b5 2001 fl (silnik,skrzynia przekładka z paska b5 2005 avf) (widziałem podobne wpisy ale nie znalazłem konkretnie mojego problemu.) otóż... 

Przy przyspieszaniu, głównie 3-6 bieg trzęsie samochodem. Nie jest to odczuwalne na kierownicy więc zawieszenie raczej odpada. Dzieje się tak od około 2 tygodni. Nie za każdym razem ale coraz częściej. Do tego dziś zapaliła się kontrolka ESP a tuż przed zaczęło wyjątkowo mocno trzęść. Podejrzewam problem w tym kierunku. Dodam jeszcze że rura co odchodzi od kolektora do EGR, niestety ukrecilem szpilke tą od strony kolektora i ma przedmuch (czuć delikatnie spaliny przy włączonym nawiewie) . Może to w tym tkwi problem. 

 

Zaznaczam że nie dzieje się to notorycznie. A raczej sporadycznie. Ale tylko przy przyspieszaniu. Gdy słychać działającą turbine

Edytowane przez tom4612

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy jakiej prędkości obrotowej Ci trzęsie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przyśpieszaj z takich obrotów bo niszczysz sprzęt.  Na 6 biegu też lecisz na takich obrotach i z takich przyśpieszasz? 

Z tym ESP i trzęsieniem to może pasować do pompowtrysku. Masz możliwość podłączyć się pod komputer?

Edytowane przez StreamHD
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:wmorde dwumasa zaraz powie pa pa... tak się nie jeździ 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marcin_pesel napisał:

:wmorde dwumasa zaraz powie pa pa... tak się nie jeździ 

Albo już zaczyna mówić pa pa jeżeli kolega zakresem 3-6 bieg jeździł na takich obrotach:haha:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2019 o 21:44, MichalSWD napisał:

 

Taka jazda była tylko na potrzeby sprawdzenia w jakich obrotach jest problem :) Nie jazda codzienna, więc komentarze zbędne. Problem póki co się rozwiązał, pompowtrysk 1.cylinder. Poprawiłem wtyczkę i problem ustał póki co. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, tom4612 napisał:

Taka jazda była tylko na potrzeby sprawdzenia w jakich obrotach jest problem :) Nie jazda codzienna, więc komentarze zbędne. Problem póki co się rozwiązał, pompowtrysk 1.cylinder. Poprawiłem wtyczkę i problem ustał póki co. 

I co chciałeś sprawdzić? Czy nie będzie szarpał na 4,5,6-tym biegu przy 1300 obrotów jak gaz w deske wdusisz? No prosze Cię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, HansikVR5 napisał:

I co chciałeś sprawdzić? Czy nie będzie szarpał na 4,5,6-tym biegu przy 1300 obrotów jak gaz w deske wdusisz? No prosze Cię

Jesteś w błędzie, skąd spekulacja że "do dechy"? :) Gaz był wciskany płynnie aż do osiągnięcia 1200obr. Resztę biegów sprawdzałem z powodu zaobserwowania problemu na biegu 3. ;) Ot to cała teoria. Była to jednorazowa sytuacja takiej jazdy. Lecz problem został już rozwiązany jak widać wyżej, wszystko było spowodowane problemem z wtyczką 1. Pompowtrysku. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, tom4612 napisał:

Jesteś w błędzie, skąd spekulacja że "do dechy"? :) 

Bo z góry założyłem, może błednie że nie przyspieszasz jak emeryt delikatnie kładąc noge na gazie. 

 

3 godziny temu, tom4612 napisał:

Gaz był wciskany płynnie aż do osiągnięcia 1200obr. Resztę biegów sprawdzałem z powodu zaobserwowania problemu na biegu 3. 

Nie ważne czy płynnie czy nie. 1200obr. to za mało do zapięcia trzeciego biegu a co dopiero do płynnego przyspieszania na nim przy tych obrotach, dusisz motor i musi szarpać. Co do reszty biegów i przyspieszenia z obrotów k jakich mówisz to jak wyżej. Za małe obroty x za wysoki bieg x duszenie motoru = szarpanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, HansikVR5 napisał:

Bo z góry założyłem, może błednie że nie przyspieszasz jak emeryt delikatnie kładąc noge na gazie. 

 

Nie ważne czy płynnie czy nie. 1200obr. to za mało do zapięcia trzeciego biegu a co dopiero do płynnego przyspieszania na nim przy tych obrotach, dusisz motor i musi szarpać. Co do reszty biegów i przyspieszenia z obrotów k jakich mówisz to jak wyżej. Za małe obroty x za wysoki bieg x duszenie motoru = szarpanie.

No niestety znów jesteś w błędzie. Nie jeżdżę od dziś, i potrafię to robić. Tak jak i rozróżnić szarpanie przez nieprawidłową jazdę a problemy innej postury. Tak jak pisałem dwukrotnie, po delikatnym podgieciu pinów we wtyczce pompowtrysku, problem ustał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ustał na 5tym biegu i 1200 obrotów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, szanowne grono Forumowiczów,

Już nie raz Wasza wiedza i porady okazały się bardzo pomocne, dlatego i tym razem piszę do Was.

Pacjent: VW B5 FL 1,9 TDI (130 kM) AWX z 2001 roku (przebieg ok. 400 000 km). 

Problem: szarpanie całym autem przy przyspieszaniu (głownie na 4 i 5 biegu w zakresie obrotów między 1500 - 2000) - szczególnie odczuwalne na nierozgrzanym silniku, najbardziej przy wciśnięciu pedału gazu "do dechy". Na rozgrzanym silniu objawy maleją, ale nie całkowicie. Auto 0,5 roku temu miało zamontowaną świeżo zregenerowaną turbinę (Bosch Serivce - 24 miesiące gwarancji), a 02.04.2022 wymienione wszystkie 4 wtryskiwacze (regenerowane przez Bosch Service - 24 miesiąge gwarancji), a przy tej okazji także sam filtr paliwa - wg mechanika, który je montował: pracują idealnie. Rozrząd (komplet) wymieniony 0,5 roku temu. Zaznaczam, że objawy występowały przed wszystkimi wyżej wymienionymi naprawami. Tankuję tylko ON Verva (głownie na 1 sprawdzonej stacji paliw). Ok 1 miesiąc temu (szarpanie było obecne) do pełnego baku paliwa dodałem Liqui Moly 2666 do przeczyszczenia wtrysków / układu paliwowego - nie pomogło. Mam nowe sprzęgło i koło dwumasowe (wymienione 1 miesiąc temu) - Sachs - szarpanie było przed i jest po wymianie, więc z pewnością nie ma związku ze sprzęgłem / dwumasą (chodzi idealnie).

Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły, co może być przyczyną? A może miał podobny problem i zna rozwiązanie?

Będę wdzięczny za każdą radę.

Edytowane przez quki2007
Uzupełnienie informacji w zapytaniu do Forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie sprawdzałeś zawieszenia i napędu?  Wahacze, przeguby, półosie?  Może coś ma luz. Trochę nie pasuje to, że na ciepłym silniku objawy maleją, ale nie takie cuda już widziałem. 

Mogą to być też poduszki silnika. On najmocniej wibruje jak mu się daje czadu poniżej 2000 obrotów i umierające poduszki wtedy dają o sobie najbardziej znać.

Skoro szarpie przy przyśpieszaniu, a nie na postoju to bym się jednak zainteresowałem luzem na półosiach i ich przegubach,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, StreamHD. Na razie skupiłem się na układzie paliwa. Dam znać końcem tygodnia, z jakim rezultatem.

Pozdrawiam

 

Witam ponownie,

Wymiana pompy paliwa (na nową oryginalną) oraz listwy sterującej (także nowa i oryginalna) pompowtryskiwaczami NIE przyniosły rezultatu. Kolejne elementy, jakie będę chciał sprawdzić to: przeguby wewnętrzne, pompa vacuum.

Czy ktoś z Forumowiczów może podpowiedzieć coś jeszcze?

Pozdrawiam

Witam, 

A zatem: wymiana pompy vacum (nowa), przepływomierza masowego powietrza (nowy), wałka rozrządu z popychaczami (nowe), nie przyniosły rezultatu. A na pewno nie rozwiązały problemu (jest znacznie lepiej - szarpie tylko na V biegu między 1600-2000 rpm - im mocniej "depnę", tym bardziej szarpie. Ten elekt można "obejść" zmieniając bieg z IV na V tak, aby obroty nie spadły poniżej 2000 rpm. Mechanik sprawdzał przeguby wewnętrzne i nie stwierdził nieprawidłowości... Podejrzenie (mechanika) pada tym razem na sterownik silnika, bo mam auto zachipowane i jest przypuszczenie, że może tutaj coś nie gra (choć chip został zaaplikowany z 5 lat temu i jeszcze kilka miesięcy temu nie było najmniejszych problemów).

Czy ktoś z Forumowiczów może coś podpowiedzieć, ewentualnie podesłać kontakt do specjalistycznego warsztatu w woj. dolnośląskim? A może ktoś z Forumowiczów zechciałby pomoc mi (nie za darmo) w rozwiązaniu zagadki?

 

2022.05.14 - Witam,

Wymiana przegubów wewnętrznych i zewnętrznych NIE przyniosły rezultatu.

Ktoś, coś?

 

Edytowane przez quki2007
Uzupełnienie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności