raf1977 Zgłoś #1 Napisano 5 Września 2019 Witam Panowie, Postanowiłem zamieścić nowy temat, ponieważ nie znalazłem podobnego na forum (jeśli się mylę to mnie poprawcie), z serdeczną prośbą o pomoc lub wskazówki - problem jest następujący: 1. Przed wymianą akumulatora (na gwarancji) - samochód potrafił zaskoczyć, bo raz odpalał od pierwszego strzału, a raz w ogóle - i to bez znaczenia ile stał nieuruchamiany - raz stał na ciemno po jednej nocy, aby drugim razem stać tydzień w garażu i odpalić od pierwszego strzału (żadna lampka nie była zostawiana zapalona) - system start/stop uruchamiał się sporadycznie ale działał - jak podładowałem aku to działał zawsze, po pewnym czasie sporadycznie ale działał. 2. Po wymianie akumulatora (na gwarancji) - samochód odpala zawsze od pierwszego strzału, ale system start/stop nie uruchomił się jeszcze ani razu (przez ostatni miesiąc), a za oknami raczej ciepło bo 25 stopni na plusie. W dodatku, bardzo często pojawia mi się komunikat o niskim stanie naładowania akumulatora - pomimo tego, że już dwa razy był testowany w ASO, również nie znaleźli żadnego lewego poboru prądu. Prośba o podpowiedź lub podzielenie się Waszymi doświadczeniami, bo nic tak bardzo mnie nie irytuje jak brak pewności czy wrócę samochodem do domu, czy odpali (kupiłem sobie kable rozruchowe, ale to nie jest rozwiązanie problemu). Z góry wielkie dzięki za wypowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #2 Napisano 6 Września 2019 sprawdź, jaką masz zadaną wartość napięcia dla włączenia systemu start-stop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #3 Napisano 9 Września 2019 Witam, podepne sie do tematu. Chcialem zapytac czy decydujac sie na wymiane akumulatora musze kupowac ten do systemu start stop - chyba AGM sie nazywaja- mimo iz mam wylaczony ten system u siebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjacek Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2021 Cześć, Temat stary, ale odgrzewam ponieważ też mam problem z ładowaniem akumulatora. Jakieś 2 lata temu zauważyłem, że po dłuższej jeździe (~ 1000 km) auto słabo zapala następnego dnia. Sprawdziłem i okazało, się że akumulator jest niedoładowany. Doładowałem, ale problem powracał po kolejnej trasie. Robiłem pomiary prądu i napięcia ładowania (opisałem to na elektrodzie - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3688231.html#18666676) Wszystko wyglądało idealnie. Zdecydowałem się jednak na regenerację alternatora i okazało się, że taki problem może się pojawić jak alternator się zagrzeje – miał już zużyte szczotki (sprawdzanie robiłem na zimnym samochodzie). Zregenerowany alternator trafił do samochodu. Prewencyjnie wymieniłem też akumulator. Zmierzyłem upływ prądu, który nie przekraczał 6 [mA]. Później auto stało w garażu 5 miesięcy. Zdziwiłem się, że po takim czasie wsiadłem do samochodu i o dziwo odpalił bez problemu. Podłączyłem na cały dzień ładowarkę aby uzupełnić prąd i myślałem, że wszystko jest ok. Niestety po 4 miesiącach problem niedoładowania powrócił i dzisiaj auto zapalało z trudem. Tester pokazał SOC – 0%, SOH 23%. W samochodzie pojawił się też błąd: U105000 - Sterownik układu kontroli akumulatora Brak komunikacji Jedyny sterownik, którzy przychodzi mi do głowy to coś takiego - https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b8-klema-minusowa-3q0915181a-7504752860. Właściwie można wymienić ponieważ nie kosztuje to majątku, ale nie chciałbym tego robić w ciemno. Alternator i akumulator wymieniony a problem dalej istnieje. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem albo zna elektryka na śląsku, który może to zdiagnozować. Wszystkie pomiary „statyczne” wyglądają ok i trochę już nie wiem co z tym zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #5 Napisano 31 Sierpnia 2022 Czy któryś z kolegów mógłby zobaczyć u siebie przez vcds lub inne, jaką ma prędkość obrotową alternatora , gdy silnik pracuje na biegu jałowym . Żeby to sprawdzić to trzeba wejść w sterownik.19 Gataway i w pomiarach rozszeżonych wyszukać "prędkość alternatora " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach