Skocz do zawartości
GrekuPL

diesel olej w paliwie, 2.0tdi bmr, skąd i co sprawdzić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli dochodzę co jeszcze męczy klekota Teścia (powoli, bo nie mam czasu na naprawy a Teściu ma czym jeździć). Zauważyłem, że ropa ma nieciekawy kolor w filtrze (foto)
8db1a61662f12cf2gen.jpg

Po tym sprawdziłem olej i jest go mniej niż wlałem, więc na 100% olej idzie do paliwa. Tylko którędy, jedni w sieci piszą o pompie tandemowej, inni od pompkach a pojedyncze głosy o pękniętej głowicy na powrocie oleju. Czy jest możliwość sprawdzenia vacum pompy? Czy raczej wymiana i modlitwa aby to pomogło. Druga sprawa, da się jakoś ropę wyciągnąć ze zbiornika bez demontażu baku? (Jest dekiel pod siedziskiem kanapy jak w wielu autach?) Przypomnę (może ktoś czytał moje problemy z dpf'em), problem z dpf'em dalej jest ale obstawiam, że zatyka się dpf przez ten szlam w paliwie... Nic innego nie biorę pod uwagę już. Jeżeli pompa padnięta, to czy regenerować(zestaw naprawczy 150zł) (hamulce działają ok, turbo sterowane jest ok), czy wymieniać na używkę(200zł) (ciekawe czy sprawną się znajdzie), czy jednak kupić zamiennik jakiś rozsądny (600zł)?? 

Czekam na sugestie, podpowiedzi oraz dobre słowo :D weekend się zbliża i czas kopnąć temat passeratti do przodu, bo zgnije w końcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większości przypadków olej w paliwie to przez vacum się dostaje i sekcji paliwo-olejowej puszcza uszczelnienie i tyle. Przy tym będziesz miał dobre hamulce i turbo, ja wymieniałem z allegro regenerowaną i jestem zadowolony https://allegro.pl/oferta/pompa-vacum-paliwa-2-0tdi-blb-bkd-bkp-bmn-regenero-7675100856.

Ja nie czyściłem baku ponieważ dużo jeżdżę itp....  więc się sam wyczyści:-) jeżeli miało by się dostawać przez pompki to raczej podnosiłby ci się poziom oleju a nie ubywał ponieważ lała by się ropa do oleju a nie olej do ropy.

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, robert_s napisał:

Ja nie czyściłem baku ponieważ dużo jeżdżę itp....  więc się sam wyczyści:-) jeżeli miało by się dostawać przez pompki to raczej podnosiłby ci się poziom oleju a nie ubywał ponieważ lała by się ropa do oleju a nie olej do ropy.

Nie miałeś problemu z dpf'em? U mnie się zapycha co 30km jazdy po mieście i stąd znaleziona ta usterka, inaczej w ogóle bym na to nie wpadł i nie sprawdzał ropy...

Widzisz, regenerowane są w różnej cenie, właśnie od 250zł po 500zł a za 650zł już nowa z gwarancją 4 lata... Dlatego zastanawiam się co wybrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z dpf też bym problem ale u mnie były 2 usterki tzn... Ta pompa i padło zasilanie czujnika chłodnicy spalin i nie chciał się wypalac a jak recznie go ruszyłem to co chwile był zapchany ale ostatecznie nie moge powiedziec co bylo przyczyną 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, robert_s napisał:

U mnie z dpf też bym problem ale u mnie były 2 usterki tzn... Ta pompa i padło zasilanie czujnika chłodnicy spalin i nie chciał się wypalac a jak recznie go ruszyłem to co chwile był zapchany ale ostatecznie nie moge powiedziec co bylo przyczyną 

Jakaś specjalna procedura wymiany, w kompie nic pewnie nie muszę zapisywać o zmianach? :) Orientujesz się jak dostać się do baku? Trzeba zwalać zbiornik czy pod kanapą jest dekiel? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod kanapą jest dekielek więc nie trzeba zrzucać baku. A co do samej wymiany vacum to zacznij skręcać wszystkie śrubki najlepiej po obrocie jak już będzie dochodzić do głowicy i pierwsza dokręć od dołu bo później może paliwo lecieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, robert_s napisał:

Pod kanapą jest dekielek więc nie trzeba zrzucać baku. A co do samej wymiany vacum to zacznij skręcać wszystkie śrubki najlepiej po obrocie jak już będzie dochodzić do głowicy i pierwsza dokręć od dołu bo później może paliwo lecieć

jeszcze mam pytanie, długo jeździsz na tej pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pół roku dokładnie nie pamiętam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, robert_s napisał:

Do pół roku dokładnie nie pamiętam 

zamówiona, dam znać jakie efekty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie ma lepsze kopniecie więc trzymam kciuki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.09.2019 o 11:59, robert_s napisał:

U mnie po wymianie ma lepsze kopniecie więc trzymam kciuki 

u mnie moc jest, w sumie nawet porządnie jedzie :D jak jeszcze lepiej jechać będzie po wymianie pompy i myciu tego syfu, to może sobie zostawię hahaha

 

w końcu przyszła pompa zamówiona, poszła po regeneracji z gwarancją 3 miesiące za 250zł (tak jak kolega polecał). Poszło w miarę sprawnie. Oczywiście jedna śruba bez dobrego dojścia, dopiero po zrzuceniu węża wodnego dostęp łatwiejszy a nie miałem kulistych imbusów, więc musiałem... Filterek wymieniony równie łatwo, mycie obudowy również. Gorzej było z pompą paliwa, najpierw zbicie pierścienia, który był mocno zapieczony/zalepiony syfem. Później mycie zbiornika i samej pompy - istna masakra ale jakoś poszło. Na całość z tankowaniem 2h bez zbędnego pośpiechu (wymiana, czyszczenie, tankowanie i dopalanie dpf). Co ciekawe, w 20min dopaliłem filtr, stanowczo szybciej niż przy poprzednich próbach. Liczę, że pomogło to raz a porządnie ale to się okaże...

A na koniec fotki ;)

8accc5c912e9265cgen.jpg

ce3ec302b7c966b1gen.jpg

94bb10ee71b1ce26gen.jpg

Edytowane przez GrekuPL
zgodnie z decyzją moderatora/administratora forum edycja posta zamiast następnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności