naian Zgłoś #21 Napisano 7 Września 2019 To jest ta sama procedura ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #22 Napisano 7 Września 2019 (edytowane) Kolega @rosol trochę źle podpowiada. U nas nie ma wypalania stacjonarnego to nie jest Cr a w grupie 68 2 okienko oznacza zapełnienie filtra i tego nie da się wypalić za żadne skarby no chyba że damy do czyszczenia dpf to wtedy zerujemy wartości. Teoretycznie wszystko masz ok ale sprawdź sobie egr, chłodnice spalin i pompę vacum czy nie leje olejem do ropy. Przy tym ostatnim możesz zobaczyć na filtr paliwa i samo paliwo. A ostatecznie lejemy olej do silnika z dexos. Edytowane 7 Września 2019 przez robert_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
naian Zgłoś #23 Napisano 7 Września 2019 EGR wyczyszczony kilka dni temu, co do reszty to sprawdzę. Paliwa w oleju mam pełno, wymieniałem olej jakieś 2mc temu i już widzę że znowu rzadki i przybywa. Tej pompy nigdy nie rozbierałem, jak ocenić jej stan ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #24 Napisano 7 Września 2019 To skoro przybywa oleju to sa do wymiany uszczelniacze na wtryskach i mozliwe że jak to ogarniesz to dpf sie uspokoi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #25 Napisano 7 Września 2019 Ropy może też przybywać przy częstym wypalaniu na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
naian Zgłoś #26 Napisano 7 Września 2019 Bardziej wydaje mi się że mógł być przypadkowo gaszony podczas procedury wypalania, te uszczelniacze to dużo zabawy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #27 Napisano 7 Września 2019 2 godziny temu, mkpol napisał: Ropy może też przybywać przy częstym wypalaniu na postoju. Ale u nas wypalanie na postoju nie działa. Co do uszczlniaczy to ściągasz pokrywę, odkrecasz wałek od wtryskow i później masz już tylko po 2 śruby na wtrysku, wiadomo pełna chigiena aby nic nie wpadło do otworu po wtrysku. Oczywiście wszystkie śruby wtryskow nowe bo stare się mogą przekręcić i zerwać. Po włożeniu wtryskow i przykreceniu wałka musisz zrobić regulacje każdego wtrysku osobno i to tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #28 Napisano 7 Września 2019 Ok to moja wiedza na PD jest slaba heh ale jedno mnie zastanawia... Przebieg 290tys.km a zapelnienie 46g...kiedy teoretyczny maks to 70g...osiagany wlasnie przy okolo 300tys.km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #29 Napisano 27 Września 2019 Też mam tak, że często się wypala (czyli regeneruje DPF). Oczywiście silnik BMR, czyli pompowtryskiwacze - dodaję to dla tych, co chcieliby napisać coś o wypalaniu na postoju Chciałbym uściślić grupę 68/2, bo na VCDS jest napisane: Particle Filter Carbon Mass - co raczej przetłumaczymy na: masa sadzy Czyżby Ross-Tech się pomylił i to ma być masa popiołu? Ja zainteresowałem się wypalaniem, gdy po 25 km zaczął tracić moc, chmura jasnego dymu o zapachu podgrzanego oleju a po dojechaniu jakoś na parking całkiem zgasł - żadnych kontrolek typu spirala, check engine ani DPF. Za chwilę, po uruchomieniu, podwyższone obroty (ok. 1000), i po pół minuty - jakby nigdy nic, obroty w normie, z przeprosinami jeździ, sprawny. Na VCDS żadnych śladów. Po drugim takim numerze (nie upłynęło chyba z 50 km) zacząłem się temu zjawisku przyglądać i ustaliłem, że to się dzieje przy procedurze regeneracji DPF (wypalanie), że ona się przerywa, bo zaczyna temperatura z jakiegoś powodu spadać (z ok. 800 na 600 i 450 i mniej st. C) i wtedy już ten olej (czyli paliwo) przez układ wydechowy zaczyna robić teatrzyk, nie mogę wejść na 2 tysiące obrotów i leżę - światła awaryjne. Co prawda wyczułem go i cisnąć doprowadziłem do trybu awaryjnego turbiny (odcięcie turbiny, spirala - ciśnienie ładowania za niskie do oczekiwanego - Lauf) i wtedy ECU decyduje o przerwaniu regeneracji DPF i kłopoty się kończą i można tak bez turbo sobie gdzieś normalnie dojechać. Zauważyłem zachowanie się grupy 68/1 w procentach - jak tak się niby wypala, to szybko spada wartość procentowa Particle Filter Load Coefficient i jak spadnie poniżej 20%, to już nie wznawia procedury regeneracji. Natomiast rodzaj procedury regeneracji pokazuje mi w innym polu, że to jest procedura rozszerzona, czy jakoś tak. No ale ta masa w gramach, co jest w grupie 68/2 coś wcale nie spada. A wartość procentowa później, po takim wypaleniu szybko rośnie - niewiarygodnie szybko rośnie i zaraz znów (ok. 50 km) procedura od nowa, bo jest powyżej 40% Coefficient, co jest kryterium do rozpoczęcia regeneracji. Dla pełnego obrazu sprawy w grupie 68/2 mam 82,24 g parę dni temu było 82,19 g - VCDS pokazuje, że wartość graniczna to 60 g Z pamięci wiem, że wyliczenie Ash (popiół) też mam już trochę przekroczone - w końcu to jest 250 tyś przebiegu I jeszcze, komputer wcześniej zgłaszał mi czasem niedoładowanie i tryb awaryjny odcięcie turbiny przy lekkich przedłużających się podjazdach i próbie rozpędzania się z 75% pedału przyspieszenia - jednocześnie słyszę syczenie z przedziału silnika przy takim dociśnięciu - więc może po prostu nieszczelność w dolocie (dziura) i brakuje ciśnienia, brakuje powietrza - a dopalanie potrzebuje oprócz paliwa również dużo tlenu. I jeszcze, komputer nieraz świeci check engine a sprawdzam VCDS i mam EGR, że nie osiąga zadanych parametrów Więc wniosek: wina bajzlu na dolocie - brudny EGR + nieszczelność gdzieś: dziura, łączenie rur, kolektor wyrobiona ośka klap wirowych, chłodnica intecoolera - więc jak to ogarnę, zrobię po tej stronie porządek, to mogę się spodziewać jeszcze wielu udanych wypaleń, no nie? Okazuje się, że EGR nie domyka (uszkodzona przekładnia w środku), skutkiem czego dostaje się dużo spalin do dolotu (cały czas recyrkulacja) więc za mało tlenu w procesie spalania, za niska temperatura spalania, no to dużo sadzy produkuje... Szybko zapycha się DPF a podczas regeneracji (wypalania) trudności z osiągnięciem temperatury i zapewne brakuje tlenu, żeby zapalić sadzę a następnie podtrzymać proces wypalania. W każdym bądź razie zawór EGR wymieniony i zaadaptowany - nie zgłasza żadnych błędów - wygląda dobrze. Pewnie już nie będzie problemów z wypalaniem - pojeżdżę i dam znać jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #30 Napisano 9 Stycznia 2020 Witam panowie możecie rzucić okiem u mnie jak to wygląda. Czy to już czas żeby zdemontować i oddać do firmy żeby zajęła się wyczyszczeniem DPF-a. Jak tak to czy macie jakiś warsztat w Wawie ewentualnie w mazowieckim, który się tym zajmie kompleksowo w sensie wymontuje, zamontuje wyzeruje ? Możecie coś podpowiedzieć ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #31 Napisano 9 Stycznia 2020 @urbinio przebieg około 280tys. km? teoretycznie przepełniony ... co ile się wypala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #32 Napisano 9 Stycznia 2020 220 tys. Wypala się co jakies dwa dni może co 100 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #33 Napisano 9 Stycznia 2020 no to albo ma cofnięty licznik albo coś z układem wtryskowym lub dolotowym bo szybko zapełnił się do 200ml Jeżeli wypala się co 100km to już jest jego koniec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #34 Napisano 9 Stycznia 2020 Jakiś błąd powinien wyskakiwać ?? Czyli jak jego koniec tzn że trzeba go oddać do regeneracji czy jak ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #35 Napisano 9 Stycznia 2020 powoli przymierzaj się do jego czyszczenia i sprawdzenia np. wtrysków czy nie leją... przebiegu jesteś pewny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #36 Napisano 9 Stycznia 2020 W aucie kupiony z drugiej ręki niczego nie można być pewnym, aczkolwiek sprawdzałem jego historie itp i wydawał się, że nie jest cofnięty wycieków narazie nigdzie nie widać. Aczkolwiek pokrywy silnika nie zdejmowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #37 Napisano 9 Stycznia 2020 wyciekow czego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #38 Napisano 10 Stycznia 2020 Zobaczę gołym okiem że wtryski leją, czy trzeba rozbierać ? Ktoś regenerował DPF i może polecić jakiś warsztat ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #39 Napisano 10 Stycznia 2020 (edytowane) no nie zobaczysz podnosząc pokrywę heh @urbinio poszukaj info na forum... już to było poruszane Edytowane 10 Stycznia 2020 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach