Skocz do zawartości
gzres

Zaczęło sypać błedami - ACC, doładowanie, czujniki spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda tak

Dwa tygodnie temu wracając do domu wjechałem na autostradę. Zapodałem prędkość przelotową 100 i sobie leciałem bez problemów. Po jakimś czasie stwierdziłem że nudno i na tempo podniosłem prędkość do 140. Zrobił ładnie redukcję, zaczął przyspieszać i nagle dup. coś strzeliło i zaczął syczeń jak odkurzacz nad nogami kierowcy.

Następnego dnia analiza strat i okazało się że poszedł wąż do turbo. Ten krótki dolotowy. Zakupiłem nowy (rzemiosło) zamontowałem i działało przez kilka dni. Potem sporadycznie od czasu do czasu a obecnie już cały czas wali następujące błędy:

Nadmienię że w czasie wymiany węża samochód stał bez aku kilka godzin.

 

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik        Plik etykiet: 03G-906-021-BMM.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03G 997 021 E    HW: 03G 906 021 AB
   Komponent: R4 2,0L EDC A000AG  1392  
   Weryfikacja: --H07---    Numer seryjny: VWZCZ000000000
   Kodowanie: 0000078
   Kod serwisu: WSC 00070 000 00000
   VCID: 2B543F308A0531196C-807E

6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
001137 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)
               P0471 - 000 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00110000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 28
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    (bez jednostek): -5.10
                    (bez jednostek): -30.60
                    Masowe n.przepływu: 5.69 g/s
                    Temperatura: 204.0*C
                    Temperatura: 31.5*C

008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
               P2279 - 000 -  - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00110000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 28
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

005715 - Odczytać kody błędów sterownika systemu ABS
               P1653 - 000 -  - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    (bez jednostek): 0.00
                    Bity binarnie: 00000000
                    Bity binarnie: 00110001
                    Cykl pracy: 0.0 %

005717 - Odczytać kody błędów sterownika automatyczej regulacji dystansu (ADR)
               P1655 - 000 -  - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

005673 - Mag.danych układu napędowego
               P1629 - 000 - brak informacji ze sterownika ADR (autom.reg.odstępu)
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 23
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 255893 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.08.19
                    Czas: 12:05:49

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 798 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 13.60 V
                    Bity binarnie: 00010011
                    Bity binarnie: 00000000
                    Bity binarnie: 00000000

005703 - Sprawdzić kodowanie sterowników w obrębie magistrali danych układu napędowego
               P1647 - 000 -  - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 23
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 255893 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.08.19
                    Czas: 12:05:49

Kody gotowości: 0 1 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce        Plik etykiet: 3C0-614-095-C2.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3C0 614 109 B    HW: 3C0 614 109 B
   Komponent: ESP 440 C4     H018 0001  
   Weryfikacja:  H018       Numer seryjny: 0775181373
   Kodowanie: 0013605
   Kod serwisu: WSC 05311 000 00000
   VCID: 1D30E1E8C4B1CFA9E2-8048

Znaleziono 1 błąd:
01319 - Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika (J428)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 23
                    Wew.licznik błędów: 182
                    Przebieg: 255893 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.08.19
                    Czas: 12:05:49

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 13: Reg.dystansu
Nie może być osiągnięty


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 17: Zest.wskaźników        Plik etykiet: AKP\3C0-920-xxx-17.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3C0 920 871     HW: 3C0 920 871
   Komponent: KOMBIINSTRUMENT VD1 1614  
   Weryfikacja: V0007000    Numer seryjny: 00000000000000
   Kodowanie: 0007105
   Kod serwisu: WSC 00070 067 57207
   VCID: 61C89D18B849AB4986-8034

Znaleziono 1 błąd:
01319 - Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika (J428)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 23
                    Wew.licznik błędów: 185
                    Przebieg: 255893 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.08.19
                    Czas: 12:05:46

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway        Plik etykiet: AKP\3C0-907-530-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3C0 907 530 B    HW: 3C0 907 951
   Komponent: Gateway         007 0040  
   Weryfikacja: 00007000    Numer seryjny: 1200A06B30005F
   Kodowanie: 7FFF1C04EE2002
   Kod serwisu: WSC 05311 000 00000
   VCID: 204ED81CF3C3E241C9-8074

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01207 - Sterownik dodatkowego ogrzewania (J364)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 254
                    Wew.licznik błędów: 225
                    Przebieg: 249869 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.04.18
                    Czas: 11:37:15

01319 - Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika (J428)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 254
                    Wew.licznik błędów: 225
                    Przebieg: 249869 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.04.18
                    Czas: 11:37:15

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 25: Immobiliser        Plik etykiet: 3C0-959-433-25.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3C0 959 433 R    HW: 3C0 959 433 R
   Komponent:    IMMO         042 0383  
   Weryfikacja: 00042000    Numer seryjny: VWZCZ000000000
   Kod serwisu: WSC 77411 146 66486
   VCID: 3978157870599389EE-806C

   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 3C0 905 861 J
   Komponent:    ELV          029 0380
   3C0905861J     ELV          029 0380   

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02823 - Warunki blokowania el. blokady kolumny kierownicy niespełnione
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 7
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 220
                    Przebieg: 256319 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.08.23
                    Czas: 18:53:51

02827 - Żądanie wzbudzenia przez ESP
            008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00101000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 220
                    Przebieg: 256319 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.08.23
                    Czas: 18:53:52


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 42: Elektr.drzwi kier.        Plik etykiet: AKP\1K0-959-701-MIN3.clb
   Oznaczenie elementu SW: 1K0 959 701 P    HW: 1K0 959 793 L
   Komponent: J386  TUER-SG FT    1131  
   Weryfikacja: 32008001    Numer seryjny: 00000034678331
   Kodowanie: 0000181
   Kod serwisu: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3B740F707A65A199FC-806E

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00932 - Silnik podnośnika szyby po stronie kierowcy (V147)
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100101
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 207
                    Przebieg: 0 km
                    Wskaźnik czasu: 0

01034 - Aktywna ochrona termiczna podnośnika szyby; kierowca
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100101
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 207
                    Przebieg: 0 km
                    Wskaźnik czasu: 0

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 52: Elektr.drzwi pas.        Plik etykiet: AKP\1K0-959-702-MIN3.clb
   Oznaczenie elementu SW: 1K0 959 702 P    HW: 1K0 959 792 L
   Komponent: J387  TUER-SG BT    1131  
   Weryfikacja: 32008001    Numer seryjny: 00000515778422
   Kodowanie: 0000180
   Kod serwisu: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3C760C6C7F6BA6A1F5-8068

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00933 - Silnik podnośnika szyby po stronie pasażera (V148)
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100101
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 207
                    Przebieg: 0 km
                    Wskaźnik czasu: 0

01035 - Aktywna ochrona termiczna podnośnika szyby; pasażer
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100101
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 207
                    Przebieg: 0 km
                    Wskaźnik czasu: 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś w ogóle kasować cokolwiek czy tak wrzuciłeś pierwsze co odczytał  VCDS? Chyba, że to są błędy które nie chcą się kasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.12.2019 o 19:28, radekrp90 napisał:

Próbowałeś w ogóle kasować cokolwiek czy tak wrzuciłeś pierwsze co odczytał  VCDS? Chyba, że to są błędy które nie chcą się kasować.

Błędy są sczytane po kasowaniu błędów i przejechaniu kilku km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po takim czasie nadal to samo? Cos zrobiles?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po okresie świątecznym, gdy auto stało 2 tygodnie bez ruchu, po podłączeniu VCDS (w celu diagnozy czujnika PDC) wysypał jeszcze większą ilość błędów zaczynając od poważnych z silnikiem, sterownikami comfortu/audio na pierdołach typu głośniki kończąc. W pewnym momencie wywalił nawet błąd na RNS jak w załączonym foto... Skasowałem, postał trochę odpalony żeby się podładować i więcej nic nie wyskoczyło... Może zbieg okoliczności i też masz problem z prądem/ładowaniem ?

 

20200102_184613.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne zachowanie na niskim napięciu akumulatora. Ale co przyczyną należy sprawdzić oddzielnie, a najlepiej sprawdzić sam akumulator, bo jednak 2 tygodnie to nie aż tak długi okres aby dobić akumulator tym bardziej przy obecnej "zimie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.01.2020 o 19:12, rosol napisał:

Po takim czasie nadal to samo? Cos zrobiles?? 

Obecnie jest tak jak na załącznikach. DPF już wytargany i pojechał na mycie. Czy możliwe jest odłączenie ACC w razie problemów z DPF czy to raczej oddzielna sprawa? Pytam bo komunikat o ACC fault pojawiało się zawsze i tylko razem z komunikatem engine work fault i mruganiem świec żarowych. Jak nie było engine fault i świec żarowych to ACC działało.

81772876_599359800882294_4558445745560092672_n.jpg

82636139_2490457544528825_5582183352686870528_n.jpg

81898575_2489288564642505_1383602230979985408_n.jpg

82171899_525294484768181_3677582209809645568_n.jpg

82226971_457101624981493_1716267136185270272_n.jpg

81936545_467623650569708_7935768883355451392_n.jpg

81809246_2487822351491940_5000778891162288128_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że ACC nie działa przy grubych problemach z silnikiem to jedno. Inna sprawa to zrywanie komunikacji z samym radarem. Obejrzyj wtyczke przy radarze oraz przekaznik szyny CAN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 hours ago, radekrp90 said:

Normalne zachowanie na niskim napięciu akumulatora. Ale co przyczyną należy sprawdzić oddzielnie, a najlepiej sprawdzić sam akumulator, bo jednak 2 tygodnie to nie aż tak długi okres aby dobić akumulator tym bardziej przy obecnej "zimie".

Wiem, wiem. Aku może już nie domagać. Ma swoje lata i pokazał tylko 11.7V. Jedyne co go chyba trzyma przy życiu to korzystanie z webasto (osobna bateria w bagażniku), więc  odpalam po nocy rozgrzany silniki (zupełnie inna bajka niż start na zimno bez webasto) i codzienne trasy po 130km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności