Skocz do zawartości
paweljma

Passat B8 IQ.Drive a asystenci Arteona

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Próbuję podjąć decyzję co kupić - Arteona czy Passata.

Ze względu na wygląd jestem napalony na Arteona. Jednak bardzo ważnym kryterium dla mnie jest jeszcze wyposażenie samochodu w systemy asystentów:

- Emergency Assist
- Lane Assist
- Traffic Jam Assist
- Rear Traffic Alert
- Side Assist 
- ACC

Z czego dwa pierwsze są dla mnie szczególnie ważne. Zdarzyło mi się zasnąć za kierownicą i chcę, żeby nowy samochód uratował mi d... w podobnej sytuacji.

Nowy Passat zachwalany jest ze względu na wyposażenie w pakiet IQ.Drive. Arteon wszystkie powyższe systemy również ma w Pakiecie Drogowym Plus. 

Czy ktoś jest w stanie porównać możliwości tych systemów w tych samochodach? Czy to jest to samo? Czy nowe systemy w nowiutkim Passacie to może jakaś kolejna wersja? To co mamy w Arteonie ma już jednak 2-3 lata.

Weźmy taki Traffic Jam Assist - w konfiguratorze Passata nie widzę go nigdzie, a w konfigu Arteona jest wymieniony. Ale z kolei na filmach w necie o Passacie 2020 mowa o IQ.Drive i właśnie o Traffic Jam Assist.

Sprzedawcy w salonie nie zapytam, bo powie mi to co wyczuje, że chcę usłyszeć. W necie nie mogę się doszukać szczegółów. Ktoś coś wie? Który samochód więcej potrafi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, paweljma napisał:

Cześć!

Próbuję podjąć decyzję co kupić - Arteona czy Passata.

Ze względu na wygląd jestem napalony na Arteona. Jednak bardzo ważnym kryterium dla mnie jest jeszcze wyposażenie samochodu w systemy asystentów:

- Emergency Assist
- Lane Assist
- Traffic Jam Assist
- Rear Traffic Alert
- Side Assist 
- ACC

Z czego dwa pierwsze są dla mnie szczególnie ważne. Zdarzyło mi się zasnąć za kierownicą i chcę, żeby nowy samochód uratował mi d... w podobnej sytuacji.

Nowy Passat zachwalany jest ze względu na wyposażenie w pakiet IQ.Drive. Arteon wszystkie powyższe systemy również ma w Pakiecie Drogowym Plus. 

Czy ktoś jest w stanie porównać możliwości tych systemów w tych samochodach? Czy to jest to samo? Czy nowe systemy w nowiutkim Passacie to może jakaś kolejna wersja? To co mamy w Arteonie ma już jednak 2-3 lata.

Weźmy taki Traffic Jam Assist - w konfiguratorze Passata nie widzę go nigdzie, a w konfigu Arteona jest wymieniony. Ale z kolei na filmach w necie o Passacie 2020 mowa o IQ.Drive i właśnie o Traffic Jam Assist.

Sprzedawcy w salonie nie zapytam, bo powie mi to co wyczuje, że chcę usłyszeć. W necie nie mogę się doszukać szczegółów. Ktoś coś wie? Który samochód więcej potrafi?

Co do wybory to musisz sobie sam decyzje podjąć , jak ja kupowałem swojego passata co prawda przed facelift (ale jestem pewny że nadal to podobnie działa jak nie tak samo) to też byłem napalony , więc może opiszę ci przydatność tych systemów jak i ich wady...

Co do Jam taffic assist to ogólnie ok ,ale gdy przed tobą zatrzyma się auto w korku i ten postój potrwa dłużej niż 2 sekundy to auto samo nie ruszy będziesz musiał samemu nacisnąć gas (i nie da się tego jak narazie zmienić) , więc nie jest tak cudownie jak Vw opisuje

ACC działa ok , nie mam zastrzeżeń , jednym słowem warto .

Side assist ok , czasem tylko widzi barierę energochłonną zamiast auta  i zapala lampkę w lusterku

Rear traffic assist ok polecam !

 

Lane assist to tylko dla słabych kierowców , jak masz na stałe włączone to kierownica stawia opór , bo system dąży aby jechać idealnie po środku swojego pasa (czasem włączam ,aby podczas jazdy butelkę odkręcić dwoma rękoma) , jak pojeździsz z tym to jestem przekonany że będziesz to wyłączać

 

Emergercy assist działa ,lecz tu nie jest tak różowo jak vw przedstawia , czasem wszczyna alarm bez powodu , jeżeli sam aktywuje hamowanie to hamuje już praktyczne z odstępem na rzyletkę. Ostatnio na autostradzie awaryjnie hamowałem i system nie reagował bo zniosło mnie i byłem po środku dwóch pasów . W mieście raguje tylko jak bardzo dynamicznie dojeżdzasz to poprzedzającego auta. Więc to nadaje się trochę do dopracowania , nie zawsze uchroni cię przed kolizją...

Co do systemu reagującego na zasłabnięcie lub zaśnięcie , to musisz mieć włączony  ten lane assist , druga sprawa że jak nie będzie widział lini na jezdni (bo np. ich nie będzie ) to nie uchroni cie przed wypadkiem. 

Napewno nie polecam systemu rozpoznawania zmęczenia , to po prostu żyje swoim życiem , szkoda nawet za to 300 zł zapłacić , na ogół zadziała to jak gwałtownie szarpniesz kierownicą (np. bo coś na drodze leżało) .Wielokrotnie to testowałem (jak głowa mi leciała ze zmęczenia to nigdy nie zaragował )

Polecam ci DCC w mieście można ustawić na comfort a w autostradzie sport (lepiej trzyma się drogi na zakrętach)

System kamer 360 też super sprawa.

Polecam też zakupić z odblokowaną funkcją mirrorlink /android auto , fabryczna nawigacja jest bardzo słaba , a mapy nie maja wszystkich ważnych dróg 

 Polecam też wybór profilu jazdy można dużo sobie poustawiać..

Polecam asystenta świateł długich ogólnie ok , ,lecz czasem za późno wyłącza długie 

Jeżeli kupujesz diesla i nie kosztuje to majątek to zamów sobie podwojne szyby dzwiękochłonne , w modelach przed liftem przy niskich prędkościach słychać klekotanie silnika, podobno..... to w po liftowym poprawili ale czy napewno ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności