Skocz do zawartości
longboy

Diagnoza przepływomierza

Rekomendowane odpowiedzi

Do wymiany :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd ta pewność po 1 log'u? A może wydech przytkany?...

Po jednym logu samego przepływomierza nie powinno się wydawać wyroku...

 

Co bym nie musiał się produkować, cytat... :

 

do dokonania oceny prawidłowości pomiarów G70 wykorzystujemy następujące grupy: 000, 003, 008, 010 oraz 011.

 

1. badanie G70 rozpoczynamy od dokonania pomiaru w próbie dynamicznej grupy 011 - pozwoli to nam ocenić, czy dynamika gazów spalinowych w silniku jest prawidłowa. ocenie poddajemy wartości poz. 2 i 3 ze wskazanej grupy. wartość z poz. 3 powinna być tożsama z wartością określoną w poz. 2 [czyli z żądaniem mapy]. (Jeżeli turbina generuje odpowiednie ciśnienie, to przechodzimy do pkt. 2.) - w przeciwnym razie należy zbadać przyczynę zaburzenia dynamiki gazów [przyczyn może być wiele - choćby zatkany katalizator]

 

2. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grupy 000 z uwzględnieniem poz. 3 i 10:

 

- poz. 3 powinna wynosić wartość maksymalną - 255;

 

- poz. 10 powinna w odpowiednim zakresie obrotów* wynosić więcej niż x*. jeżeli wartość poz. 10 jest niższa niż wartość x w odpowiednim zakresie obrotów, a poz. 3 wynosi 255 - G70 mierzy nieprawidłowo.

 

*wartość x oraz "odpowiedni zakres obrotów" uzależnione są od typu silnika - należy skorzystać ze wskazań prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI, a jeżeli brak jest tam wskazanego silnika, to skorzystać należy z systemu informacji naprawczej i warsztatowej AUDI AG [do zdobycia we własnym zakresie]

 

3. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010. Uwzględnić należy:

 

- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tożsame a przede wszystkim wartość z pozycji 3 nie może być mniejsza niż z pozycji 2

 

jeżeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo chyba że EGR zaślepiony to musi być: w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].

 

- 008: poz. 2, 3 i 4:

 

a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;

 

b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;

 

c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.

 

jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.

 

- 010: poz. 1 i 4:

 

a. wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];

 

b. wartość poz. 4 powinna wynosić 100.

 

jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.

 

jeżeli wartość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].

 

 

Na przyszłość zbierz komplet danych zanim zaczniesz się bawić w wystawianie osądów...

 

A autorowi pytania polecam postępować według powyższych wytycznych, jeśli sam nie potrafi - podać wymienione logi i wtedy możemy gadać... No chyba, że odpuszczamy sobie detale i łapiemy za szklane kule - wtedy ja odpadam, nie posiadam własnej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem z zasilaniem przepływki , znalazłem wątek i dokonałem pomiarów kable 2+3- 1,78 ; 3+4 - 7,28 ; 4+M - 5,14 ; 2+M ~14

wtyczka przepływki.jpg

POWYŻEJ PRAWIDŁOWE WARTOŚCI

TYLKO WARTOŚĆ 2+3 NIEPRAWIDŁOWA - PRZEPŁYWKA STOI W MIEJSCU CZY PODPIĘTA CZY NIE JEDNO I TO SAMO

(przepływomierz BOSCH orginał wg. VIN auta)

i teraz pytania czy ten jeden nieprawidłowy pomiar ma wpływ na sterowanie przepływomierzem , czy powinno coś działać , inna opcja to uszkodzona przepływka

czekam na wasze sugestie i porady ,

Edytowane przez bankowy2010

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy przepływka może tak być uszkodzona że odczytuje zbyt dużą wartość. Odebrałem auto z warsztatu i dostałem diagnozę uszkodzona przeplywka a moc wszystko jest tylko spalanie zwiększone 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności