Skocz do zawartości
kubica g2a

diesel Drży nadwozie przy przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym odpisać mój problem, ponieważ nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna. Od dłuższego czasu  podczas mocniejszego przyspieszania odczuwam silne drgania  nadwozia ( około 2000-2500tys obrotów) najgorzej na biegu 3 ale 4 i 5bieg też daje się odczuć, gdy spuszczę nogę z gazu ustępuje drganie a przy powolnym przyspieszaniu nie ma problemu. Powyzej 2500tys obrotów już objawy nie występują. Przegub wew od strony kierowcy wymieniony bo miał duże luzy i  była spora poprawa ale na jakiś tydzień potem objawy wróciły. Jak podjechałem do mechanika, który to robił stwierdził, że są jakies spore luzy na flanszy ale niewiele mi to mówi. Inny mechanik powiedział, że luzy są większe na tym przegubie co był wymieniany. Dalej to poduszki pod silnikiem wymienione, pod skrzynią niby są ok, samo sprzęgło wymieniane było jakieś 2 lata temu, nic nie slizga nie huczy, nie buczy, nie szparie przy ruszaniu. Przy wbijaniu 2 czasem zgrzytnie, jeśli szybko wbijam to prawie zawsze i przy redukcji to samo. nie wiem czy jest to ze sobą powiązane. Ktoś mógłby doradzić, co to może być.Z góry dzięki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem ostatnio to ta flansza wchodzi do skrzyni a zgrzytanie biegów to być może są synchronizatory. Tak sobie myślę czy opłaca się to robić, czy nie lepiej wsadzić nową skrzynię. Skoro nawet jak uporam się z drganiami to nadal zostaje zgrzytanie. Jakieś sugestie? Ktoś coś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja z ostatniej chwili. W samochodzie występuje dziwny dźwięk gluchego pukania, po sprawdzeniu zawieszenia nic nie wskazuje na to, jedynie mały luz na drążku kierowniczym, odgłos dochodzi jakby pod nogami na środku. Dźwięk występuje na dolkach, bez znaczenia czy mam nogę na gazie i  nie zależnie jaka prędkość. Luz na flanszy od strony kierowcy pewnie jest już tak duży, że to właśnie objaw tego dźwięku. Kolejny problem to wcześniej nie zwracałem uwagi, a mianowicie podczas mocnego przyspieszania przeważnie bieg 1 i 2 ściąga auto. Problem może być mechanizm roznicowy w skrzyni. Opony wyważone, sprawdziłem zbieżność i wszystko w porządku. Skrzynie już znalazłem bo innego wyjścia nie widzę, regeneracja raczej nie wchodzi w grę ( zbyt duże koszty)  Mam nadzieję, że po wymianie skrzyni zniknie zgrzytanie, drżenie nadzowia i to dziwne pukanie na dołkach. Jeśli coś źle napisałem to mnie poprawcie. Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniasz przeguby wew. to lepiej poszukać jakiś używanych kompletnych półosi i przerzucić przeguby oryginalne GKN.

Zamienniki które są na rynku to straszny badziew z plasteliny i zaraz luz jest taki sam albo większy niż na starym.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, masterunio napisał:

Jak wymieniasz przeguby wew. to lepiej poszukać jakiś używanych kompletnych półosi i przerzucić przeguby oryginalne GKN.

Zamienniki które są na rynku to straszny badziew z plasteliny i zaraz luz jest taki sam albo większy niż na starym.

 

Pewnie, tak. Osobiście po wymianie przegubu nie byłem pod samochodem, tyle wiem co od mechaników. Skrzynie będę wymieniał w przyszłym tygodniu, trochę strach jak stracę napęd podczas jazdy albo zazgrzyta tak, że będzie mnie trzeba później holować. Jeśli ten "nowy" przegub się już zużył to  będę szukał jakieś używanej półosi. Dzięki, pozdrawiam. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podjechać na szrot i "pomacac", jak jest duży luz, zniszczona guma to dyskwalifikacja. Ja zawsze poluje za  półosiami z automatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności