kubica g2a Zgłoś #1 Napisano 28 Sierpnia 2019 Witam, chciałbym odpisać mój problem, ponieważ nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna. Od dłuższego czasu podczas mocniejszego przyspieszania odczuwam silne drgania nadwozia ( około 2000-2500tys obrotów) najgorzej na biegu 3 ale 4 i 5bieg też daje się odczuć, gdy spuszczę nogę z gazu ustępuje drganie a przy powolnym przyspieszaniu nie ma problemu. Powyzej 2500tys obrotów już objawy nie występują. Przegub wew od strony kierowcy wymieniony bo miał duże luzy i była spora poprawa ale na jakiś tydzień potem objawy wróciły. Jak podjechałem do mechanika, który to robił stwierdził, że są jakies spore luzy na flanszy ale niewiele mi to mówi. Inny mechanik powiedział, że luzy są większe na tym przegubie co był wymieniany. Dalej to poduszki pod silnikiem wymienione, pod skrzynią niby są ok, samo sprzęgło wymieniane było jakieś 2 lata temu, nic nie slizga nie huczy, nie buczy, nie szparie przy ruszaniu. Przy wbijaniu 2 czasem zgrzytnie, jeśli szybko wbijam to prawie zawsze i przy redukcji to samo. nie wiem czy jest to ze sobą powiązane. Ktoś mógłby doradzić, co to może być.Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubica g2a Zgłoś #2 Napisano 29 Sierpnia 2019 Z tego co się dowiedziałem ostatnio to ta flansza wchodzi do skrzyni a zgrzytanie biegów to być może są synchronizatory. Tak sobie myślę czy opłaca się to robić, czy nie lepiej wsadzić nową skrzynię. Skoro nawet jak uporam się z drganiami to nadal zostaje zgrzytanie. Jakieś sugestie? Ktoś coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubica g2a Zgłoś #3 Napisano 1 Września 2019 Informacja z ostatniej chwili. W samochodzie występuje dziwny dźwięk gluchego pukania, po sprawdzeniu zawieszenia nic nie wskazuje na to, jedynie mały luz na drążku kierowniczym, odgłos dochodzi jakby pod nogami na środku. Dźwięk występuje na dolkach, bez znaczenia czy mam nogę na gazie i nie zależnie jaka prędkość. Luz na flanszy od strony kierowcy pewnie jest już tak duży, że to właśnie objaw tego dźwięku. Kolejny problem to wcześniej nie zwracałem uwagi, a mianowicie podczas mocnego przyspieszania przeważnie bieg 1 i 2 ściąga auto. Problem może być mechanizm roznicowy w skrzyni. Opony wyważone, sprawdziłem zbieżność i wszystko w porządku. Skrzynie już znalazłem bo innego wyjścia nie widzę, regeneracja raczej nie wchodzi w grę ( zbyt duże koszty) Mam nadzieję, że po wymianie skrzyni zniknie zgrzytanie, drżenie nadzowia i to dziwne pukanie na dołkach. Jeśli coś źle napisałem to mnie poprawcie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #4 Napisano 1 Września 2019 Jak wymieniasz przeguby wew. to lepiej poszukać jakiś używanych kompletnych półosi i przerzucić przeguby oryginalne GKN. Zamienniki które są na rynku to straszny badziew z plasteliny i zaraz luz jest taki sam albo większy niż na starym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubica g2a Zgłoś #5 Napisano 2 Września 2019 7 godzin temu, masterunio napisał: Jak wymieniasz przeguby wew. to lepiej poszukać jakiś używanych kompletnych półosi i przerzucić przeguby oryginalne GKN. Zamienniki które są na rynku to straszny badziew z plasteliny i zaraz luz jest taki sam albo większy niż na starym. Pewnie, tak. Osobiście po wymianie przegubu nie byłem pod samochodem, tyle wiem co od mechaników. Skrzynie będę wymieniał w przyszłym tygodniu, trochę strach jak stracę napęd podczas jazdy albo zazgrzyta tak, że będzie mnie trzeba później holować. Jeśli ten "nowy" przegub się już zużył to będę szukał jakieś używanej półosi. Dzięki, pozdrawiam. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #6 Napisano 2 Września 2019 Najlepiej podjechać na szrot i "pomacac", jak jest duży luz, zniszczona guma to dyskwalifikacja. Ja zawsze poluje za półosiami z automatów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach