Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

..o ile czujnik po tylu latach jest sprawny, bo mój kwalifikuje się do wymiany (choć błędu nie zgłasza ale jakość powietrza non-stop na 7 co niby oznacza maksymalnie dobrą).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radekrp90, a jak wrzucasz wsteczny zamyka się obieg powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamyka, ale to nie kwestia czujnika jako takiego, a uruchomienia funkcji automatycznego obiegu wewnętrznego. Przynajmniej tak rozumiem opis w SSP ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2019 o 22:29, radekrp90 napisał:

Zamyka, ale to nie kwestia czujnika jako takiego, a uruchomienia funkcji automatycznego obiegu wewnętrznego. Przynajmniej tak rozumiem opis w SSP ;)

A da się to włączyć w ogóle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na tabelkę w SSP319 - każdy panel Climatic i Climatronic to ma (zamykanie na wstecznym i po uruchomieniu spryskiwaczy). Jednak gdy jest panel z "auto" recyrkulacją musi być ona włączona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy od jakiegoś rocznika nie był to standard ale ręki nie dam sobie uciąć.

W moim przypadku i tak nie działa :D

Swoją drogą - ktoś ma sposób na jego sprawdzenie poza tym co pokazuje VCDS? Może da się go jakoś wyczyścić czy coś, bo jedyne co z nim robiłem to przedmuchałem sprężonym powietrzem. Z tego co pamiętam uszkadza go każdy kontakt z substancjami ropopochodnymi, pytanie jak z odpornością na alkohole (np. izopropanol).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ten czujnik jest na podszybiu z prawej strony pod maską? do czego zmierzam a do tego że nie mam żadnego błędu z nim w cilmatroniku itp.... ale u nas przejeżdżam koło oczyszczalni i zawsze ją czuje tak samo jak płyn do spryskiwaczy a na panelu nie mam tego magicznego obiegu zamkniętego z literką A. Aha i jeszcze jedno pytanie jak rozebrałem schowek i wymieniłem potencjometry obiegu zamkniętego, to po wyłączeniu trybu econ czyli klimatyzacja i po ponownym włączeniu econ któryś z silników jeszcze stukał, oczywiście głowa wsadzona pod deskę bez schowka. Czy jest jeszcze silniczek poza v159 z prawej strony który steruje tylko klimą?

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz literki "A" to nie masz czujnika.

Położenie silników/nastawników było opisywane w temacie odnośnie ich wymiany:

wentylacja schemat.png

V154 i V71 to od obiegu wewnętrznego oraz ograniczenia przepływu przy wyższych prędkościach. W Autach 2008+ jest chyba tylko V154.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.02.2019 o 07:11, radekrp90 napisał:

Patrząc na tabelkę w SSP319 - każdy panel Climatic i Climatronic to ma (zamykanie na wstecznym i po uruchomieniu spryskiwaczy). Jednak gdy jest panel z "auto" recyrkulacją musi być ona włączona.

(...) Jak nie masz literki "A" to nie masz czujnika. 

U mnie nawet jak ustawie na auto to nie zamyka :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale stwierdzasz to po czym? :) Ja po tym, że gdy mam to wyłączone, na wstecznym czuję spaliny lub płyn spryskiwaczy po jego użyciu. Gdy jest włączone, nie czuć nic lub prawie nic (w przypadku płynu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym, że nie słyszę zamykania klapy obiegu jak wrzucam wsteczny czy psikam płynem do spr. A normalnie wciskając przycisk słychać. Ale jeszcze się temu przyjrzę :)

Edytowane przez emilus100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja też tego nie słyszę (nie słyszę zmiany natężenia dmuchawy), nawet dziś gdy przestawiałem auto i cofałem obieg zamknęło, bo szyby zaraz zaczęły parować (temperatura +2 więc klimatyzacja nie pracuje). Ale może u Ciebie działa to inaczej...

Obadam to jutro, nagram jakieś wideo albo nawet lepiej - zrobię Logi jak znajdę tylko na to chwilę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, może by sprawdzić działanie klapy obiegu w VCDS. Tylko gdzie to znaleźć? ;) To ja się pobawię i posprawdzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich wymieniłem kompresor klimatyzacji Delphi 5NO 820 803 E na Febi ale nie wiem czy to była dobra decyzja że  zamówiłem ten kompresor bo maja napisane : Strefy klimatyczne nie dla gorących klimatów dla numeru PR: 8Z5
Teraz sie zastanawiam czy da radę chłodzić na tyle dobrze co stary kompresor Delphi

 

9859082E-A57C-4CD1-AA28-C8E665674810.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no my nie jesteśmy w gorącym klimacie..... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak Piotrek napisał - Polska nie leży w klimacie gorącym, tylko w umiarkowanym. Klimaty gorące to Afryka/Kanary/Australia itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rosol napisał:

nie jesteśmy w gorącym klimacie

 

9 minut temu, Albercik napisał:

Polska nie leży w klimacie gorącym

Czyżby? :D:D

image.png.fc347ad9462020abcbf29e52577c897e.pngTaaaaaaa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak mówią... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze nie w goracym... Spojrz na Bagdad ?

 

IMG_20190828_131055.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 3 tygodnienie temu wymieniona chłodnica klimy, czynnik uzupełniony. Działało ok, przy klimie na maksa nawiewy zimne jak lód. Ale:
- po jakimś czasie zauważyłem, że podczas pracy klimy słychać delikatny szum (absolutnie nie jest to pisk paska, ani jakieś stukanie), 
- teraz szum już jest głośny, 
- słychać go wewnątrz, a pod maską nie słychać, 
- szum słychać miarowo 15sekund szumu, 15 sekund ciszy i tak w kółko, 
- szum jest niezależny od obrotów silnika,
- wraz ze wzrostem głośności szumu, stopniowo spadała skuteczność klimy, na tę chwilę jest bliska zeru, a szum dość głośny.

Czy może to być łożysko kompresora klimy? Chyba nie, bo nawet z głośnym łożyskiem klima powinna działać, no i hałas słychać by było spod maski. Poza tym dźwięk zmieniałby się wraz z obrotami.

Pacjent to Sharan 7N 2.0TDI, czyli pewnie bardzo podobnie jak w Passacie B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności