Skocz do zawartości
luki798852

benzyna Śmierdzi benzyną na zimnym silniku, przelewa, mokry wydech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Samochód na zimnym silniku przelewa paliwo, ogólnie dużo pali, więc sprawdziłem wskazania przepływomierza i wydaje mi się, że przekłamuje. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach wskazuje 3,19 (3,21) g/s, a podczas jazdy na maksymalnym obciążeniu i obrotach udało mi się złapać wskazanie 85 g/s. Czy ktokolwiek wie, czy są to poprawne wartości? Dzięki za jakąkolwiek pomoc czy wskazówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2019 o 22:21, luki798852 napisał:

Witam. Samochód na zimnym silniku przelewa paliwo, ogólnie dużo pali, więc sprawdziłem wskazania przepływomierza i wydaje mi się, że przekłamuje. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach wskazuje 3,19 (3,21) g/s, a podczas jazdy na maksymalnym obciążeniu i obrotach udało mi się złapać wskazanie 85 g/s. Czy ktokolwiek wie, czy są to poprawne wartości? Dzięki za jakąkolwiek pomoc czy wskazówkę.

Najpierw odczytaj błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie błędów nie ma żadnych. Słyszałem że na wolnych obrotach powinno być poniżej 3 g/s. Jeżeli on zawyza no to dawka benzyny też jest większa stąd te problemy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może czujnik temperatury na ecu padł i przelewa benzyną. Ale wtedy powinien mieć błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też była tak opcja, tam są dwa czujniki tak? Jeden wysyła info do ecu a drugi do licznika ? W vag-com odczytuje prawidłową temp, taka jak na liczniku. Może na zimnym sprawdzić rezystancję multimetrem ? Jest jednak kurcze jeden błąd w ecu, że nie działa podgrzewanie sondy lambda. Ale sprawdzałem i rezystancja grzałki ma około 10 Ohm, czyli prawidłowo. Widzę jednak, że to  nie jest oryginalna sonda, tylko uniwersalna, zamiennik. To może być też cała przyczyna. Żeby ten błąd zgasł, podobno musi być sonda oryginalna.

Jest ten błąd i może ecu dlatego tak leje paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błąd grzałki sondy, tzn że sonda  nie działa i będzie lać paliwa ile sobie tam będzie mógł

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, luki798852 napisał:

To może być też cała przyczyna. Żeby ten błąd zgasł, podobno musi być sonda oryginalna.

Nie musi, może być uniwersalna byle by miała 4 przewody tak jak orginalna i błąd zniknie razem z zapachem paliwa i ogromnym spalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 przewody ma na pewno i rezystancję grzałki około 10 Ohm. Poprzedni właściciel musiał ją zmieniać. Widać zaizolowane połączenia między sondą a wtyczką, czyli wtyczka została oryginalna i połączone są przewody. Musi być niskiej jakości, ponieważ jej przebieg na oscyloskopie średnio przypomina idealną sinusoidę. Mam plan posprawdzać połączenia z sondy do samego ecu, ewe. wymiana sondy na używaną ori. Myślałem, że błąd z podgrzewaniem, to po prostu dłużej będzie chodził na "ssaniu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to błąd: 16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction P0135 - 35-00 --, daje się go kasować, na ciepłym silniku nie zapala się ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg ją i sprawdź czy grzeje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł,  jutro do tego podejdę, aczkolwiek ciekawe czy lekko pójdzie jej wykręcenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, luki798852 napisał:

Dobry pomysł,  jutro do tego podejdę, aczkolwiek ciekawe czy lekko pójdzie jej wykręcenie ?

Super lekko napewno nie. Zrób to na zagrzanym motorze wtedy powinno pójść łatwiej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykręcenie nawet na zimnym nie stanowiło problemu. Sonda ma kolor kawy z mlekiem, więc chyba OK. Rezystancja grzałki w temp. 21 stopni wynosiła 11 Ohm. Po podaniu z zasilacza 12 V, po kilku minutach nie mogłem już utrzymać sondy w dłoni, więc grzeje OK. Po podgrzewaniu rezystancja grzałki wzrosła do 15 Ohm. Jeden z pinów od grzałki we wtyczce był zielonkawy, wyczyściłem go KONTAKTem. Po podłączeniu do samochodu, po uruchomieniu, na pinach grzałki pojawia się 14,4 V (czyli musi grzać). Na pinach od czujnika, od strony samochodu, kiedy wtyczka jest wypięta jest 0,46 V, a kiedy wtyczka jest wpięta, napięcie faluje około 0-1 V. Nic nie budzi zastrzeżeń. Na zimnym silniku właśnie mogę usunąć błąd i nie pojawia się, ale przejechałem się, silnik złapał 60 stopni, błąd się pojawił i już nie mogłem skasować. Może ktoś wstawił nie ten typ sondy? Znalazłem na niej napisy: 2030 K15 IKIFA.

Dodatkowo miałem fajne dojście do czujnika temperatury z tyłu silnika, 4 piny, zielony, i w 22 stopniach, miał na jednej parze 2,5 kOhm, a na drugiej 1kOhm (podejrzane, jak dla mnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wytargaj gdzieś na złomie taki czujnik i podmień, albo kup nowy bo kosztuje grosze. Przelewa tylko na zimnym czy na ciepłym też? Jedna para pinów podaje dane na zegar druga dla ecu, ale czy obie mają mieć te same wartości to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pinie 1&3 ma właśnie 2500 Ohm, to według tabel dostępnych w Internecie, idealnie pokrywa się, że około 20 stopni. Nie znalazłem odpowiedzi ile powinno być na pinach 2&4 i czy powinno być to samo, ale to właśnie z pinu 4 idzie na licznik. Przydałby się nowy, nawet ze względu, na to, że o-ring muszę pod nim wymienić, bo widziałem, ze trochę się poci. Na pewno przelewa na zimnym, później wydaje mi się, że też bo 10l/100, benzyny nawet przy spokojnej jeździe to chyba trochę za dużo.... pozostaje kwestia tego przepływomierza i sondy. Ktoś tam czegoś szukał, bo przepływomierz jest zmieniany (popisany markerem), sonda też nie oryginał, masakra.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś znalazłem, że wartości prawidłowe przepływomierza dla tego silnika to 2,5 g/s na wolnych i 100 g/s na 3 -cim biegu przy 6000 obr/min, ale nie wiem czy tym się sugerować odnośnie wymiany / czyszczenia przepływki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyczyścić może zaświniona olejem. 10l to stanowczo na dużo, mój przy spokojnej jeździe potrafi spalić 8.5l w mieszanej. Jeżeli przekłamania są na pinach dających sygnał na licznik to nie powinno mieć to nic wspólnego ze spalaniem ale wymienić nie zaszkodzi. Sonde dobrze też jakbyś podmienił na inną chociaż tak jak mówie ja z orginalnej która padła podmieniłem na uniwersalną albo na sonde z forda bo akurat taką miałem w domu używke i miała być tylko na test a jeździła 2 lata do tej pory bo i teraz też padła. Może wali błędem bo przelewa z innego powodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej właśnie mieć przepływkę i sondę na podmianę. Spróbuje jeszcze poczyścić przepływomierz, zobaczymy, czy będą jakieś zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności