Skocz do zawartości
dawidson23

Plan serwisowy Passat B8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

Chcialbym zapytac o plan serwisowy dla passata b8 najlepiej w TDI ale jesli jeat jakis uniwersalny to tez moze byc. O przegladzie po 30 i 60 tys mozna duzo znalesc ale co z kolejnymi przegladami po 100 tys.

Pozdrawiam

Edytowane przez dawidson23
Blad w pisowni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Przyłączam się do tematu. 

Sporo jest o przeglądzie po 30k i 60k, nie ma nic o 90k.

Prośba koledzy o pomoc! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy 90kkm wymieniają te same rzeczy co przy 30kkm (czyli bez filtra paliwa, on jest co 60kkm), 

dodatkowo przy 90kkm/3 lata jest wymiana płynu hamulcowego + więcej punktów kontrolnych (ale nie wiem jakich...)

planowo rozrząd jest przy 210kkm

a pozostałe elementy wedle zużycia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

W BiTDI rozrząd wymienia się po 120 kkm, u mnie wymienili przy 105 kkm ponieważ pojawiały się niepokojące dźwięki z okolic paska. Poza tym przy 60 i 120 kkm trzeba wymienić olej w DSG co dla skrzyni DQ500 kosztuje min 1400 PLN poza ASO. W ASO zażyczyli sobie 2000 kPLN - 7 l x 200 PLN plus 8 h pracy (podobno).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej podejść do tematu "po staremu"?

1. Olej w silniku co 15k + filtry

2. Płyn hamulcowy co 2 lata

3. Płyn chłodniczy co 2 lata - podobno fabryczny w nowym samochodzie wytyrzymuje 5 lat

3. Olej w DSG co 60k, a dodam tylko, że w manualu też należy o tym pamiętać

Czynności powtarzać w określonych interwałach czasowych.

 

I nagle może okazać się, że ta nowa technologia wcale nie jest zaprojektowana na skrócenie życia silnika, bo przecież kiedyś to Panie robili samochody. Według mnie teraz też robią. Dodatkowo z większą precyzją obróbki, a ta nie idzie w parze z planem serwisowym long life.

Chodzą nawet słuchy w internetach, że ten sam model samochodu na EU i USA ma różne zalecenia serwisowe producenta. I o dziwo w USA nie ma serwisu long life, tylko normalnie co 8k mil, a olej w skrzyniach automatycznych wymienia się co 40k mil. Tylko USA nie dążą za wszelką cenę do bycia eko. Mają od tego swoją Eko Kalifornię i wystarczy ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

technologia produkcji silników doszła do momentu gdzie już nie da się zwiększyć precyzji wykonania ponieważ wiążą się z tym problemy podczas eksploatacji. Owszem silniki F1 może tak ale tam stosuje się inne oleje i silnik ma wytrzymać  1 wyścig. Największe przełomowe zmiany w silnikach spalinowych były w latach 80-90. Wprowadzono DOHC, zmienne fazy rozrządu i powszechne Turbo. Różnica w budowie silnika z lat 70 do takiego z końca lat 80 czy 90 jest kolosalna także jeśli chodzi o spalanie, które spadło o połowę, a niestety dzisiejsze silniki nie są przepaścią między tymi sprzed 20 lat. Co prawda diesle poszyły do przodu dzięki turbo i CR ale spalanie nie jest znacząco dużo mniejsze .  Taki Golf 1.9 tdi 20 lat temu spalał 4-5 l/100 km, dziś spalanie w dieslach jest podobne. To wszystko dla tego,  że postęp się zatrzymał ,brak nowych rozwiązań i technologii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba F1 to raczej nie oglądasz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytanko mam....wyskoczył mi taki komunikat (w załączniku). Olej wymieniłem międzi interwałami (po 15 tyś km).

Co ma wchodzić w zakres przeglądu? Przebieg 79000 km

Da ssię to skasować?

pzdr. Michał

B10B7E3F-6CE3-4988-AEC2-D4C87FBEF291.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie napisać co jest robione/wymieniane przy pierwszym przeglądzie po 2latach od zakupu i jaki był to koszt?

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wymieniacie/wymienialiście olej na 60k w DSG 7? 

 

dostaję sprzeczne informację ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

producent nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni. ja akurat jestem w tej okolicy z przebiegiem i będę wymieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha to nie wymieniam:P

dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Stuknęło mi 110kkm i poprosiłem Serwis VW o wycenę kolejnego serwisu.  W kosztorysie uwzględnili wymianę oleju, filtrów oleju oraz przeciwpyłkowego, wymianę 4 świec oraz płynu hamulcowego. W wycenie roboty, między innymi odpowietrzenie sprzęgła za prawie 300zł..  Za całość zaśpiewali ponad 1800pln. 

W związku z powyższym, mam 3 pytania :)

1. Bawić się jeszcze w ASO ? Czy poszukać prywatnego warsztatu? Auto ma prawie 4 lata. W prywatnym zrobią dużo taniej.

2. Czy wymiana świec przy tym przebiegu jest konieczna ? 

3. Po co odpowietrzać sprzęgło? To standardowa czynność serwisowa czy związane z wymianą świec na przykład ? 

4. Czy nie powinienem się przymierzać do wymiany filtra paliwa i może rozrządu ? Przy ostatnim przeglądzie (89kkm) nie było filtra paliwa.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Virion na poczatek to przyda sie info jaki to silnik... Taka podstawa podstaw heh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w info profilowym, ale racja :)

B8 1.4 TSI ACT 150KM 2016r

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Virion pisałem z telefonu a wtedy nie widać heh

Jeżeli do tej pory nie miałeś wymienianych świec to oczywiście wymień...

musisz sam sobie odpowiedzieć gdzie chcesz to zrobić.... Znajdź w okolicy warsztat od VAGów i na bank będzie taniej... zbieraj faktury za cześci i robociznę...

rozrząd jest na pasku więc spokojnie jeszcze możesz jeździć.... 

co do filtra paliwa to musisz się dowiedzieć gdzie jest... czy jest oddzielną częścią czy jest w pompie paliwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 78 tyś i wywaliła mi wizyta w serwisie. Olej mam dopiero za 12 tyś . Co chcą lub muszą zrobić na tym przeglądzie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przy PR = QI6 na olej, mam podany zmienny rodzaj przeglądu.

Gdzie szukać informacji po ilu km/czasie będzie co konkretnie wymieniane (serwis/przegląd) ? W komputerze w samochodzie można to sprawdzić ? W jaki sposób ?

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziwnie bo miałem ostatni przegląd przy 60 tyś rok temu i teraz komp zgłosił przy prawie 80 . Przegląd powinien być raczej przy 90 tyś. Wydaje mi się że ASO coś wprowadza do kompa i potem przeglądy są ustawiane jak im pasuje.U mnie była teraz wymiana filtrów i płynu hamulc. Olej miał być dopiero przy 90 ale wymieniłem teraz na przeglądzie i mam spokój na następne 30 tyś wg kompa. Ogólnie dziwnie z tymi przeglądami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy od trybu jazdy, jeżeli np robiłeś krótkie przebiegi, przerywałeś wypalanie DPF, to komputer może poprosić o przegląd szybciej (np przez spadek jakości oleju w silniku) - takie coś powiedział mi kierownik serwisu przy odbiorze. 

Oczywiście parametrów które są uwzględniane przez komputer jest zapewne więcej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności