dawidson23 Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2019 (edytowane) Witam wszystkich, Chcialbym zapytac o plan serwisowy dla passata b8 najlepiej w TDI ale jesli jeat jakis uniwersalny to tez moze byc. O przegladzie po 30 i 60 tys mozna duzo znalesc ale co z kolejnymi przegladami po 100 tys. Pozdrawiam Edytowane 18 Sierpnia 2019 przez dawidson23 Blad w pisowni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo1m Zgłoś #2 Napisano 18 Sierpnia 2019 Cześć, Przyłączam się do tematu. Sporo jest o przeglądzie po 30k i 60k, nie ma nic o 90k. Prośba koledzy o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #3 Napisano 18 Sierpnia 2019 przy 90kkm wymieniają te same rzeczy co przy 30kkm (czyli bez filtra paliwa, on jest co 60kkm), dodatkowo przy 90kkm/3 lata jest wymiana płynu hamulcowego + więcej punktów kontrolnych (ale nie wiem jakich...) planowo rozrząd jest przy 210kkm a pozostałe elementy wedle zużycia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjacek Zgłoś #4 Napisano 22 Sierpnia 2019 Cześć, W BiTDI rozrząd wymienia się po 120 kkm, u mnie wymienili przy 105 kkm ponieważ pojawiały się niepokojące dźwięki z okolic paska. Poza tym przy 60 i 120 kkm trzeba wymienić olej w DSG co dla skrzyni DQ500 kosztuje min 1400 PLN poza ASO. W ASO zażyczyli sobie 2000 kPLN - 7 l x 200 PLN plus 8 h pracy (podobno). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CzułyStefan Zgłoś #5 Napisano 23 Sierpnia 2019 A nie lepiej podejść do tematu "po staremu"? 1. Olej w silniku co 15k + filtry 2. Płyn hamulcowy co 2 lata 3. Płyn chłodniczy co 2 lata - podobno fabryczny w nowym samochodzie wytyrzymuje 5 lat 3. Olej w DSG co 60k, a dodam tylko, że w manualu też należy o tym pamiętać Czynności powtarzać w określonych interwałach czasowych. I nagle może okazać się, że ta nowa technologia wcale nie jest zaprojektowana na skrócenie życia silnika, bo przecież kiedyś to Panie robili samochody. Według mnie teraz też robią. Dodatkowo z większą precyzją obróbki, a ta nie idzie w parze z planem serwisowym long life. Chodzą nawet słuchy w internetach, że ten sam model samochodu na EU i USA ma różne zalecenia serwisowe producenta. I o dziwo w USA nie ma serwisu long life, tylko normalnie co 8k mil, a olej w skrzyniach automatycznych wymienia się co 40k mil. Tylko USA nie dążą za wszelką cenę do bycia eko. Mają od tego swoją Eko Kalifornię i wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #6 Napisano 24 Sierpnia 2019 technologia produkcji silników doszła do momentu gdzie już nie da się zwiększyć precyzji wykonania ponieważ wiążą się z tym problemy podczas eksploatacji. Owszem silniki F1 może tak ale tam stosuje się inne oleje i silnik ma wytrzymać 1 wyścig. Największe przełomowe zmiany w silnikach spalinowych były w latach 80-90. Wprowadzono DOHC, zmienne fazy rozrządu i powszechne Turbo. Różnica w budowie silnika z lat 70 do takiego z końca lat 80 czy 90 jest kolosalna także jeśli chodzi o spalanie, które spadło o połowę, a niestety dzisiejsze silniki nie są przepaścią między tymi sprzed 20 lat. Co prawda diesle poszyły do przodu dzięki turbo i CR ale spalanie nie jest znacząco dużo mniejsze . Taki Golf 1.9 tdi 20 lat temu spalał 4-5 l/100 km, dziś spalanie w dieslach jest podobne. To wszystko dla tego, że postęp się zatrzymał ,brak nowych rozwiązań i technologii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7 Napisano 24 Sierpnia 2019 Chyba F1 to raczej nie oglądasz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekxyz Zgłoś #8 Napisano 29 Sierpnia 2019 Witam, Pytanko mam....wyskoczył mi taki komunikat (w załączniku). Olej wymieniłem międzi interwałami (po 15 tyś km). Co ma wchodzić w zakres przeglądu? Przebieg 79000 km Da ssię to skasować? pzdr. Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2019 (edytowane) Możecie napisać co jest robione/wymieniane przy pierwszym przeglądzie po 2latach od zakupu i jaki był to koszt? Edytowane 4 Września 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #10 Napisano 9 Marca 2020 czy wymieniacie/wymienialiście olej na 60k w DSG 7? dostaję sprzeczne informację ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreed Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2020 producent nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni. ja akurat jestem w tej okolicy z przebiegiem i będę wymieniał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #12 Napisano 10 Marca 2020 aha to nie wymieniam:P dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Virion Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2020 Witam, Stuknęło mi 110kkm i poprosiłem Serwis VW o wycenę kolejnego serwisu. W kosztorysie uwzględnili wymianę oleju, filtrów oleju oraz przeciwpyłkowego, wymianę 4 świec oraz płynu hamulcowego. W wycenie roboty, między innymi odpowietrzenie sprzęgła za prawie 300zł.. Za całość zaśpiewali ponad 1800pln. W związku z powyższym, mam 3 pytania :) 1. Bawić się jeszcze w ASO ? Czy poszukać prywatnego warsztatu? Auto ma prawie 4 lata. W prywatnym zrobią dużo taniej. 2. Czy wymiana świec przy tym przebiegu jest konieczna ? 3. Po co odpowietrzać sprzęgło? To standardowa czynność serwisowa czy związane z wymianą świec na przykład ? 4. Czy nie powinienem się przymierzać do wymiany filtra paliwa i może rozrządu ? Przy ostatnim przeglądzie (89kkm) nie było filtra paliwa. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #14 Napisano 27 Kwietnia 2020 @Virion na poczatek to przyda sie info jaki to silnik... Taka podstawa podstaw heh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Virion Zgłoś #15 Napisano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) Mam w info profilowym, ale racja B8 1.4 TSI ACT 150KM 2016r Edytowane 28 Kwietnia 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2020 @Virion pisałem z telefonu a wtedy nie widać heh Jeżeli do tej pory nie miałeś wymienianych świec to oczywiście wymień... musisz sam sobie odpowiedzieć gdzie chcesz to zrobić.... Znajdź w okolicy warsztat od VAGów i na bank będzie taniej... zbieraj faktury za cześci i robociznę... rozrząd jest na pasku więc spokojnie jeszcze możesz jeździć.... co do filtra paliwa to musisz się dowiedzieć gdzie jest... czy jest oddzielną częścią czy jest w pompie paliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2020 Mam 78 tyś i wywaliła mi wizyta w serwisie. Olej mam dopiero za 12 tyś . Co chcą lub muszą zrobić na tym przeglądzie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
towerback Zgłoś #18 Napisano 28 Kwietnia 2020 Witam, Przy PR = QI6 na olej, mam podany zmienny rodzaj przeglądu. Gdzie szukać informacji po ilu km/czasie będzie co konkretnie wymieniane (serwis/przegląd) ? W komputerze w samochodzie można to sprawdzić ? W jaki sposób ? Dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #19 Napisano 6 Maja 2020 U mnie dziwnie bo miałem ostatni przegląd przy 60 tyś rok temu i teraz komp zgłosił przy prawie 80 . Przegląd powinien być raczej przy 90 tyś. Wydaje mi się że ASO coś wprowadza do kompa i potem przeglądy są ustawiane jak im pasuje.U mnie była teraz wymiana filtrów i płynu hamulc. Olej miał być dopiero przy 90 ale wymieniłem teraz na przeglądzie i mam spokój na następne 30 tyś wg kompa. Ogólnie dziwnie z tymi przeglądami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #20 Napisano 7 Maja 2020 zależy od trybu jazdy, jeżeli np robiłeś krótkie przebiegi, przerywałeś wypalanie DPF, to komputer może poprosić o przegląd szybciej (np przez spadek jakości oleju w silniku) - takie coś powiedział mi kierownik serwisu przy odbiorze. Oczywiście parametrów które są uwzględniane przez komputer jest zapewne więcej.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach