jogo Zgłoś #1 Napisano 11 Sierpnia 2019 Witam. Zacznę po kolei. Passat B7, 2014, 2.0 Tdi, 140 PS. Często jeżdżę w trasę ok 1000 km. Od dwóch miesięcy borykam się z problemem jak w tytule. Po odpaleniu autka działa wszystko normalnie, klima, nawiew, ogrzewanie, sterowanie itd. Po około pół godziny nawiew zaczyna słabnąć. Po ręcznym przestawieniu na mocniej słychać reakcje wentylatora, ale bez efektu na zewnątrz. Zaprzyjaźniony mechanik poradził żeby odłączyć silniczek wewnętrznego obiegu, tego za schowkiem pasażera, ale bez zmian. Po pół godzinie znów to samo. Jak w czasie jazdy wyłączę cale sterowanie (klimę) na 10 minut, to znowu mam nawiew na pół godziny. Strasznie jest to uciążliwe przy upałach i tych trasach. W tym samym czasie jak to się zaczęło zmieniłem ORI radio na chinola, ale była to zmiana plag & play, wiec o uszkodzeniu jakichkolwiek kabli nie mam mowy. Zresztą wszystko już sprawdziłem. Na dołączonym zdjęciu z VCDS pokazuje, że to ten silniczek, który po odłączeniu nic nie dawało zmian, no chyba że jest gdzieś jeszcze jeden za to odpowiadający lub podobny bo raz VCSD pokazuje jeden błąd a raz drugi. Ratujcie, bo z tym się nie da jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alwexim Zgłoś #2 Napisano 11 Września 2019 Mam ten sam problem. Czy udało ci się już ustalić przyczynę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2019 Za schowkiem masz dwa silniczki które regulują klapami nawiewu. Jedna klapka dozuje powietrze z zewnątrz, a druga jest od obiegu zamkniętego. Oba siłowniki muszą współpracować. Często się zdarza że silniczki nie dogadują się. Efekt jest taki że w tym samym czasie obie klapki są zamknięte. Dmuchawa działa a nawiewu z kratek brak. Lekarstwem na to jest wymiana uszkodzonego potenjometra w silniczku. Na koniec kalibracja klapek i ma wszystko grać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekbass Zgłoś #4 Napisano 29 Sierpnia 2021 Witam! Panowie mam identyczny problem jak w opisie - auto takie same tyle że z 2012 i w kombi jogo i alwexim - udało wam się naprawić ta usterkę? adams - mam kilka pytań jak zdiagnozować w którym silniczku potencjometr jest uszkodzony? cze jest tam łatwy dostęp - mogę się tam dostać po zdemontowaniu schowka? jak zrobić kalibrację klapek po wymianie? Masz może numer tego potecjometru? Z góry dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat_zielony Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2021 Mam podobny problem i według tego co udało mi się ustalić przyczyną może być zawór rozprężny przy parowniku klimatyzacji lub mała ilość czynnika. Efekt jest taki, że parownik zamarza i nie ma przepływu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sopelek83 Zgłoś #6 Napisano 3 Października 2021 Mam podobny problem tylko nie wiem co jest nie tak soft nie pokazuje bledow ale nie mam nawiewu na szybe przednia. Filtr kabinowy nowy. Na kratki wieje na nogi to samo a szybe nic. Robilem reset climatronic przyuczenie i dalej nic który sliniczek jest do wymiany? Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekbass Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2021 Witam! Ja się borykam z tym problemem już prawie dwa lata. Według mnie problemem jest coś co steruje klapami od nawiewów. Identyczna sytuacje mam w zimie i w lecie. Podczas używania chłodzenia czy tez ogrzewania. Przez pierwsze 20-30min jazdy autem wszystko jest o.k. Klima działa elegancko w trybie auto lub ręcznym. Ale po pewnym czasie klapy od nawiewów zaczynaja się przymykać. Wentylator działa na dużych obrotach ale niewiele powietrza się wydostaje z nawiewów - zimnego lub ciepłego w zależności co ustawię. Rozebrałem schowek i z tego co udało mi się sprawdzić to mechanizmy działają poprawnie. Podczas przełączania kolejnych nawiewów słychać jak klapy się ruszają, podczas włączania obiegu zamkniętego słychać i widać jak klapa się domyka i otwiera. Zaczynam podejrzewać że to jakiś sensor po pewnym czasie zaczyna przymykać klapy i ograniczać nawiewy. Jak zjadę na poboczę wyłączę silnik i odczekam kilka minut wszystko wraca do normy, 20min póżniej znów jest lipa. Reset klimy podczas jazdy też nic nie pomaga. Czy jest prawdopodobne że czujnik temperatury w kabinie jest uszkodzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2021 patrz w bloki pomiarowe podczas jazdy i analizuj zachodzące zmiany. VCDS jest tu obowiązkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekbass Zgłoś #9 Napisano 31 Października 2021 (edytowane) Witam! Niestety nie mam takiej możliwości aby zrobić analizę podczas jazdy (niemam ani softu ani kabla) Przez ostatni tydzień troszkę podróżowałem i zrobiłem około 3 tyś km -4 osoby w aucie brak nawiewów - masakra, parujące szyby itp ale jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem/odkryłem jak wyłącze klimę (przycisk AC) to swobodnie mogę kierować nawiewy gdzie chę. Na szyby, nogi, twarz - działa to bez problemu. (nie wiem dlaczego nie sprawdziłem tego wcześniej) Mogę regulować siłę wiatraka, sterować klapami, jak podniosę temperaturę wieje ciepłym jak obniżę wieje zimnym powietrzem ( nie lodowatym bo klima jest wyłączona) Jak tylko nacisnę AC niezależnie czy AUTO czy MANUAL problem powraca. Wydaje mi się że za te problemy odpowiedzialny jest jakiś czujnik temperatury we wnętrzu który steruje klimą. Wiecie może gdzie we wnętrzu jest umiejscowiony czujnik temperatury? Początkowo myślałem że jest on na podszybiu ale to jest tylko czujnik nasłonencznienia. Edytowane 31 Października 2021 przez lolekbass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach