Skocz do zawartości
jogo

Słabnący nawiew podczas dłuższej jazdy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zacznę po kolei. Passat B7, 2014, 2.0 Tdi, 140 PS. Często jeżdżę w trasę ok 1000 km. Od dwóch miesięcy borykam się z problemem jak w tytule. Po odpaleniu autka działa wszystko normalnie, klima, nawiew, ogrzewanie, sterowanie itd. Po około pół godziny nawiew zaczyna słabnąć. Po ręcznym przestawieniu na mocniej słychać reakcje wentylatora, ale bez efektu na zewnątrz. Zaprzyjaźniony mechanik poradził żeby odłączyć silniczek wewnętrznego obiegu, tego za schowkiem pasażera, ale bez zmian. Po pół godzinie znów to samo. Jak w czasie jazdy wyłączę cale sterowanie (klimę) na 10 minut, to znowu mam nawiew na pół godziny. Strasznie jest to uciążliwe przy upałach i tych trasach. W tym samym czasie jak to się zaczęło zmieniłem ORI radio na chinola, ale była to zmiana plag & play, wiec o uszkodzeniu jakichkolwiek kabli nie mam mowy. Zresztą wszystko już sprawdziłem. Na dołączonym zdjęciu z VCDS pokazuje, że to ten silniczek, który po odłączeniu nic nie dawało zmian, no chyba że jest gdzieś jeszcze jeden za to odpowiadający lub podobny bo raz VCSD pokazuje jeden błąd a raz drugi. Ratujcie, bo z tym się nie da jeździć.

IMG_20190725_154946.jpg

IMG_20190811_131042.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Czy udało ci się już ustalić przyczynę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za schowkiem masz dwa silniczki które regulują klapami nawiewu. Jedna klapka dozuje powietrze z zewnątrz, a druga jest od obiegu zamkniętego. Oba siłowniki muszą współpracować. Często się zdarza że silniczki nie dogadują się. Efekt jest taki że w tym samym czasie obie klapki są zamknięte. Dmuchawa działa a nawiewu z kratek brak. Lekarstwem na to jest wymiana uszkodzonego potenjometra w silniczku. Na koniec kalibracja klapek i ma wszystko grać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Panowie mam identyczny problem jak w opisie - auto takie same tyle że z 2012 i w kombi

jogo i alwexim - udało wam się naprawić ta usterkę?

adams - mam kilka pytań

  • jak zdiagnozować w którym silniczku potencjometr jest uszkodzony?
  • cze jest tam łatwy dostęp - mogę się tam dostać po zdemontowaniu schowka?
  • jak zrobić kalibrację klapek po wymianie?
  • Masz może numer tego potecjometru?

Z góry dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem i według tego co udało mi się ustalić przyczyną może być zawór rozprężny przy parowniku klimatyzacji lub mała ilość czynnika. Efekt jest taki, że parownik zamarza i nie ma przepływu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem tylko nie wiem co jest nie tak soft nie pokazuje bledow ale nie mam nawiewu na szybe przednia. Filtr kabinowy nowy. Na kratki wieje na nogi to samo a szybe nic. Robilem reset climatronic przyuczenie i dalej nic który sliniczek jest do wymiany? Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja się borykam z tym problemem już prawie dwa lata.

Według mnie problemem jest coś co steruje klapami od nawiewów.

Identyczna sytuacje mam w zimie i w lecie. Podczas używania chłodzenia czy tez ogrzewania.

Przez pierwsze 20-30min jazdy autem wszystko jest o.k. Klima działa elegancko w trybie auto lub ręcznym. Ale po pewnym czasie klapy od nawiewów zaczynaja się przymykać.

Wentylator działa na dużych obrotach ale niewiele powietrza się wydostaje z nawiewów - zimnego lub ciepłego w zależności co ustawię.

Rozebrałem schowek i z tego co udało mi się sprawdzić to mechanizmy działają poprawnie.

Podczas przełączania kolejnych nawiewów słychać jak klapy się ruszają, podczas włączania obiegu zamkniętego słychać i widać jak klapa się domyka i otwiera.

Zaczynam podejrzewać że to jakiś sensor po pewnym czasie zaczyna przymykać klapy i ograniczać nawiewy.

Jak zjadę na poboczę wyłączę silnik i odczekam kilka minut wszystko wraca do normy, 20min póżniej znów jest lipa.

Reset klimy podczas jazdy też nic nie pomaga.

Czy jest prawdopodobne że czujnik temperatury w kabinie jest uszkodzony?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrz w bloki pomiarowe podczas jazdy i analizuj zachodzące zmiany. VCDS jest tu obowiązkowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Niestety nie mam takiej możliwości aby zrobić analizę podczas jazdy (niemam ani softu ani kabla)

Przez ostatni tydzień troszkę podróżowałem i zrobiłem około 3 tyś km -4 osoby w aucie brak nawiewów - masakra, parujące szyby itp

ale jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem/odkryłem jak wyłącze klimę (przycisk AC) to swobodnie mogę kierować nawiewy gdzie chę. Na szyby, nogi, twarz - działa to bez problemu. (nie wiem dlaczego nie sprawdziłem tego wcześniej)

Mogę regulować siłę wiatraka, sterować klapami, jak podniosę temperaturę wieje ciepłym jak obniżę wieje zimnym powietrzem ( nie lodowatym bo klima jest wyłączona)

Jak tylko nacisnę AC niezależnie czy AUTO czy MANUAL problem powraca.

Wydaje mi się że za te problemy odpowiedzialny jest jakiś czujnik temperatury we wnętrzu który steruje klimą.

Wiecie może gdzie we wnętrzu jest umiejscowiony czujnik temperatury?

Początkowo myślałem że jest on na podszybiu ale to jest tylko czujnik nasłonencznienia.

Edytowane przez lolekbass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności